Metae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe39
    Användare
    • februari 2008
    • 12

    Metae

    Hej!

    Har en hona och förhoppningsvis en hane av denna art. Hade innan en hane som gick och dog för mig, köpteen till som jag tror är en hane men är inte säker. Det som gör mig osäker på om den nya är en hane är att honan är väldigt aggresiv mot den, jagar och biter i den mest hela tiden. Så frågan blir ju: Vad tro ni om det ? Är det en hona till jag fått?

    tacksam för alla svar jag kan få..
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    #2
    Ursprungligen postat av Tobbe39
    Hej!

    Har en hona och förhoppningsvis en hane av denna art. Hade innan en hane som gick och dog för mig, köpteen till som jag tror är en hane men är inte säker. Det som gör mig osäker på om den nya är en hane är att honan är väldigt aggresiv mot den, jagar och biter i den mest hela tiden. Så frågan blir ju: Vad tro ni om det ? Är det en hona till jag fått?

    tacksam för alla svar jag kan få..

    Jag hade en hona och en hane av denna sort, som när jag köpte dem höll på att förbereda lek i butiken. När jag kom hem så var denna hanen ,ycket mindre än den dominata hanen av A. Diadema i karet och han blev iväg jagad och fick stryk.
    Efter att han fått stryk så ville hona spöa honom med, förm,odligen för att han inte var "manlig" nog längre.
    har du någon annan stor fisk i ditt kar?

    MVH

    Kristofer
    MVH

    Kristofer

    Kommentar

    • Tobbe39
      Användare
      • februari 2008
      • 12

      #3
      Ursprungligen postat av Crenicichla
      Jag hade en hona och en hane av denna sort, som när jag köpte dem höll på att förbereda lek i butiken. När jag kom hem så var denna hanen ,ycket mindre än den dominata hanen av A. Diadema i karet och han blev iväg jagad och fick stryk.
      Efter att han fått stryk så ville hona spöa honom med, förm,odligen för att han inte var "manlig" nog längre.
      har du någon annan stor fisk i ditt kar?

      MVH

      Kristofer

      Tack för så snabbt svar.. Jo jag har ett blå ciklidpar tillsammans med metaen där hanen är ca 15 cm. Så kanske kan bero på det då.. Finns det annars några klara skillnader på honan och hanen av metaen? Något som en glad amatör kan se?

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • februari 2004
        • 1127

        #4
        Ursprungligen postat av Tobbe39
        Tack för så snabbt svar.. Jo jag har ett blå ciklidpar tillsammans med metaen där hanen är ca 15 cm. Så kanske kan bero på det då.. Finns det annars några klara skillnader på honan och hanen av metaen? Något som en glad amatör kan se?
        Hannen har mer utdragna fenstrålar. Så var det i alla fall på mitt par som jag fick lek av
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        • Crenicichla
          Användare
          • november 2006
          • 1055

          #5
          Mitt par kommer jag faktiskt inte ihåg om det var jätte skillnad på, men de lekte redan vid 8cm ca.
          men om jag inte missminner mig så var det precis som med Matz Metae ett ryggfenan och analfenan var mer utdragen och spetsig.

          MVH

          Kristofer
          MVH

          Kristofer

          Kommentar

          Arbetssätt...