Göra rent blästersand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Göra rent blästersand

    Nån som har nått bra tips? Min suga med bara trädgårdslang med falltryck var ingen hit. Den slangen blev rätt igenstoppad Så berätta gärna vad ni använder och skicka gärna en bild på er makapär.
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Ursprungligen postat av johho
    Nån som har nått bra tips? Min suga med bara trädgårdslang med falltryck var ingen hit. Den slangen blev rätt igenstoppad Så berätta gärna vad ni använder och skicka gärna en bild på er makapär.
    Är det ny eller gammal sand du har i burken redan? vad jag vet så kommer det inte ner någon smuts i den så jag vet inte vad du tänkte göra rent ?=)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • johho
      Användare
      • mars 2007
      • 1825

      #3
      Den har legat ett år snart. Och jo den är rätt smutsig och även massa skit på den. Men ska man bara suga med en ren slang så får man ju med sig massa sand och det säger STOP i slangen

      Kommentar

      • Richardi
        Användare
        • april 2007
        • 84

        #4
        Håll slangen 0,5-1 cm ovan sanden och sug upp skiten som ligger ovanpå. Det kommer komma med lite snad, men inte så mycket så det borde bli stopp i slangen. Vill du inte ha sanden i avloppet så lägg andra änden av slangen i en hink (bredvid avloppet!), då lägger sig sanden på botten av hinken och vattnet rinner över kanten och ner i avloppet.

        Är det skit i sanden med så blanda runt den med handen så skiten åker upp i vattnet. Vänta en dag till skiten sjunkit till botten och sug upp den med metoden ovan.

        Funkar fint för mig...

        /Rick

        Kommentar

        • ryghar
          Användare
          • oktober 2002
          • 215

          #5
          Avände samma metod som Richardi. Fungerar utmärkt bara man lär sig rätt avstånd från sanden att hålla slangen.
          Janne
          Min Zoon

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #6
            Får försöka nästa gång då. Vet inte om suget är tillräckligt stort bara. Men återstår att se.

            Kommentar

            Arbetssätt...