Välja ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • BroderTuck

    Välja ytterfilter

    hej.
    Jag har skaffat mig en 375:a som jag ska ha malawi i. Tidigare har jag haft Burkar med blå filtermatta och pumhuvuden, nu vill jag altså ha ytterfilter. vad rekomenderar ni att jag ska ha för filter?

    Mvh Broder
  • Niclas Larsson
    Användare
    • januari 2004
    • 546

    #2
    Jag kör Eheim ytterfilter och tycker dom fungerar riktigt bra sedan är ju filtervolym lite beroende på hur mycket fisk du skall ha i karet, men kika på en 2250 eller en 2028 pro 2
    Sean skall tydligen AM TOP ha prisvärda bra filter men jag har ingen erfarenhet av dessa
    Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

    Kommentar

    • leab
      Användare
      • juli 2006
      • 58

      #3
      Hört att Rena ska vara mer bekymmersfria än Eheim.
      Påstås att Eheims "pumpfunktion" går sönder vädigt lätt. Har själv haft problem med den röda pumppackningen i min 2028. Pumphuvudet var tvunget att skickas iväg för reparation. Annars är jag mycket nöjd med det.
      Mvh
      Leif

      Kommentar

      • Tulle89
        Användare
        • augusti 2006
        • 239

        #4
        Har ett Am-Top ytterfilter som jag är skitnöjd med! Låter ingenting och är bra mycket billigare än många andra. Har även ett eheim ytterfilter som är mindre modell än min Am-Top och den låter faktiskt mer.

        Har dock hört en del negativt om de också då det verkar vara så att det skiljer sig från filter till filter så vissa fungerar bra medan andra funkar mindre bra. Tror dock även i många av de fallen att det rört sig om att de inte lyckats få den helt tät och fått ut all luft.
        Med Vänliga Hälsningar Tulle

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

        Kommentar

        • BroderTuck

          #5
          jag tackar alla för att ni har tagit er tid att hjälpa mig på vägen

          Mvh BroderTuck

          Kommentar

          • Thor
            Användare
            • januari 2007
            • 106

            #6
            en annan tråd om vilket ytterfilter ska jag välja typ
            Nån som har nåt bra tips & råd till ett ytterfilter. Skall sitta i ett 222L kar....Märke ???.... Räcker det med ett ytterfilter till ca 20 malawisar?... För att kunna förse dom med syre ? Eller måste man ha nåt innerfilter oxå ? // Magnus


            jag tycker du ska kolla på tetratec EX pumpar

            Kommentar

            Arbetssätt...