Alla hjärtans dag!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    Alla hjärtans dag!

    Herregud, har missat den där jäkla dagen totalt. Det är den första alla hjärtans dag som jag firar med pigan och undrar såklart vad man ska kunna hitta på?

    Alla resturanger är såklart redan fullbokade, hade tänkt komma undan smidigt, men icke! Dålig fantasi....ett rosbad i lokalen med lite ljus framför troffekaret? Njäe!!


    Vad gör ni på torsdagen ?
    Mvh Alex
  • patriksg
    Användare
    • september 2007
    • 75

    #2
    Köper blommer och lite godis =) Slutar sent på torsdag så jag kunde skylla på det när hon ville ut och äta

    Kommentar

    • KockFrallan

      #3
      Köp någon blomma för hus fridens skull.. Det brukar jag göra men sen får man höra massa gnäll ändå.. Tur man jobbar innom restaurang så man kan skylla på det att man inte kommer hem före 24:00..

      Tycker det är en dag som är väldigt överskattad, finns bara för att sälja massa extra krims krams..
      // Marcus

      Kommentar

      • Midoria
        Användare
        • januari 2008
        • 29

        #4
        Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
        Herregud, har missat den där jäkla dagen totalt. Det är den första alla hjärtans dag som jag firar med pigan och undrar såklart vad man ska kunna hitta på?

        Alla resturanger är såklart redan fullbokade, hade tänkt komma undan smidigt, men icke! Dålig fantasi....ett rosbad i lokalen med lite ljus framför troffekaret? Njäe!!


        Vad gör ni på torsdagen ?
        Varför inte laga någon god middag hemma. Blommor på bordet och lite ljus.
        Skulle jag gilla i alla fall.

        Mvh Helene.

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          Alexander

          Vad du än gör så gör inte för mycket om det är den första gången... tänk på att för varje år måste du göra nått bättre och tillslut är du helt stekt =)
          En rundtur i discusodlingen men varmkorv o läsk? då blire lätt nästa år =)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Styrsö
            Användare
            • november 2004
            • 343

            #6
            Ursprungligen postat av deelay
            Alexander

            Vad du än gör så gör inte för mycket om det är den första gången... tänk på att för varje år måste du göra nått bättre och tillslut är du helt stekt =)
            En rundtur i discusodlingen men varmkorv o läsk? då blire lätt nästa år =)
            håller med.
            Lägg ut en kudde framför favouritburken och dela en ramlösa ;-)

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              #7
              Du är en klippa Alex.... en äkta riddare....
              Ja missade C födelsedag som inföll 10 dagar efter vårt bröllop. Jo det är sant, så att jag ligger riktigt riktigt illa till om ja även missar alla hj. dag.

              Så att du kunde inte starat en bättre tråd. med andra ord ,,ja är oxå illa ute så att alla tips inkl, Discusvandring kommer att övervägas ingående
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #8
                Ursprungligen postat av Styrsö
                håller med.
                Lägg ut en kudde framför favouritburken och dela en ramlösa ;-)
                haha ja det var stenhårt, tom bättre än mitt förslag =)
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 3615

                  #9
                  Haha! Vilka bra idéer ni har. Vet inte om man kanske kombinerar deelays och styrsös förslag?

                  Ja, man sätter ju själv ribban inför nästkommande år...

                  Vandring i lokalen är lite väl vardagligt, då hon själv har tropheus där..=)

                  Min första panikladdade ångest-tanke vore väl ändå vara att vara hennes huskock för en kväll? Komma med råvaror, laga mat och ge en bukett blommor eller liknande? Då torde hon väl kunna bli nöjd....ska vi köra en dubbel Larry ?
                  Mvh Alex

                  Kommentar

                  • Lene
                    Användare
                    • januari 2007
                    • 42

                    #10
                    Som tjej kan jag meddela att all uppmärksamhet är uppskattad. Det behöver inte vara så avancerat (och inte nödvändigtvis just på alla hjärtans dag, men nu råkar det ju vara väldigt snart). En liten ask med handgjorda chokladpraliner (alla olika) kom Mannen (HenrikV på forumet) hem med häromveckan, mitt i ingenting - väldigt kul!

                    Supergod choklad - snålar på den ordentligt för att de ska räcka länge... Med andra ord, i dessa överflödets dagar uppskattar man ofta några få, exklusiva chokladbitar mer än en 200 grams Marabou. Kostar inte så mycket mer heller.

                    Egenlagad middag är såklart också ytterst trevligt - särskilt om man slipper ta hand om disken
                    Senast redigerad av Lene; 13 februari 2008, 00:46.

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lene
                      Som tjej kan jag meddela att all uppmärksamhet är uppskattad. Det behöver inte vara så avancerat (och inte nödvändigtvis just på alla hjärtans dag, men nu råkar det ju vara väldigt snart). En liten ask med handgjorda chokladpraliner (alla olika) kom Mannen (HenrikV på forumet) hem med häromveckan, mitt i ingenting - väldigt kul!

                      Supergod choklad - snålar på den ordentligt för att de ska räcka länge... Med andra ord, i dessa överflödets dagar uppskattar man ofta några få, exklusiva chokladbitar mer än en 200 grams Marabou. Kostar inte så mycket mer heller.

                      Egenlagad middag är såklart också ytterst trevligt - särskilt om man slipper ta hand om disken
                      Är det bara tjejer som ska uppvaktas på alla hjärtans dag, eller uppvaktar tjejerna också killarna på alla hjärtans dagJanne

                      Kommentar

                      • ozric
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 3187

                        #12
                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        Är det bara tjejer som ska uppvaktas på alla hjärtans dag, eller uppvaktar tjejerna också killarna på alla hjärtans dagJanne
                        Precis, jämställdheten kan starta på denna dagen!
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

                        Kommentar

                        • keno
                          Användare
                          • oktober 2006
                          • 119

                          #13
                          Ursprungligen postat av malawijanne
                          Är det bara tjejer som ska uppvaktas på alla hjärtans dag, eller uppvaktar tjejerna också killarna på alla hjärtans dagJanne
                          Det får vi hoppas! Jag köper söta gele hjärtan i fin ask, och förväntar mig en utsökt middag i morgon efter jobbet

                          Kommentar

                          • Lene
                            Användare
                            • januari 2007
                            • 42

                            #14
                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Är det bara tjejer som ska uppvaktas på alla hjärtans dag, eller uppvaktar tjejerna också killarna på alla hjärtans dagJanne
                            Givetvis får man uppvakta hur man vill, vare sig man är tjej eller kille. Att jag skrev sådär "som tjej..." var för att tråden ändå startades av Alexander Ylipää som ville ha tips på hur han skulle uppvakta sin flickvän. Och då tänkte jag skriva lite tankar ur min synvinkel som tjej/fru. Råden kan antagligen användas åt andra hållet också, men vi är ju inte så väldigt stor andel kvinnfolk på den här forumet.

                            (Fast på Mors Dag tänker jag då inte baka tårta till Henrik, det får han vänta med till november )
                            Senast redigerad av Lene; 13 februari 2008, 21:09.

                            Kommentar

                            • Alexander Ylipää
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 3615

                              #15
                              Kul med synpunkter!


                              Ändrat mina planer...blir att gå o ta en öl med henne på Olerays och se hockey..Brynäs-Luleå! Hahah!!
                              Mvh Alex

                              Kommentar

                              Arbetssätt...