Döda alger med Easycarbo?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    Döda alger med Easycarbo?

    Hej.

    Var ute med högtryckstvätten och körde över min a beg BTN moduler. Den var för klen, fick max bort 10% av det. Nu funderar jag på om jag skulle kunna fylla karet med vatten och köra en hög dos med easycarbo eller nåt annat som dödar algerna. Nån som provat en sådan metod? För och nackdelar?
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    #2
    hm, dyr metod kanske? Jag har aldrig själv tagit bort alger från en bakgrund så någon annan kan nog ge bäst tips. En sak som funkat på stenar är att spola av dem i hett vatten och sen låta dem torka i den varma sommar/vår solen, kanske ligga några dagar. Men... det är ju inte vår nu precis.

    Sen huruvida det påverkar bakgrunden att ligga i solen vet jag inte, beror säker på kvaliten, om den skulle blekna eller så.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Ursprungligen postat av Olorin
      Hej.

      Var ute med högtryckstvätten och körde över min a beg BTN moduler. Den var för klen, fick max bort 10% av det. Nu funderar jag på om jag skulle kunna fylla karet med vatten och köra en hög dos med easycarbo eller nåt annat som dödar algerna. Nån som provat en sådan metod? För och nackdelar?
      Easy-carbon kan du väl iofs dra i ordentligt i karet om du inte har fisk i.
      Ett effektivare sätt vore eventuellt att pensla på modulerna direkt.

      Mvh/Andreas.

      Kommentar

      Arbetssätt...