Hur mycket väger er tyngsta fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion
    • maj 2024

    Hur mycket väger er tyngsta fisk?

    Min tyngsta firre väger 500 g och är 27 cm lång. Tyckte att han varit lite väl elak på sista tiden, så det var därför jag tog upp och vägde honom. Så det blev lite lugnt för de andra fiskarna.... åtminstone en dag.
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    #2
    Nice firre! Brukar inte väga mina fiskar.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • juni 2006
      • 1451

      #3
      Ursprungligen postat av endymion
      Min tyngsta firre väger 500 g och är 27 cm lång. Tyckte att han varit lite väl elak på sista tiden, så det var därför jag tog upp och vägde honom. Så det blev lite lugnt för de andra fiskarna.... åtminstone en dag.
      Hade du han uppe en hel dag - skämt åsido, blev det lugnare efter "kuren"?
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        #4
        Även jag känner en viss nyfikenhet, antar att mina största ligger i halvkilosklassen.

        Men har inte vågat. För det första skulle jag antagligen bli dyblöt, och för det andra skulle fiskarna bli väldigt stressade. Kanske på morgonnatten.....
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • Falköping Andreas
          Användare
          • februari 2006
          • 1214

          #5
          Jag har för mig att Micke Jarhl sa att hans Cichlasoma pearsei hane vägde 1,2 kilo då han sålde den.
          http://www.skovdeaf.se/

          Kommentar

          • tjornpatrik
            Användare
            • augusti 2006
            • 830

            #6
            För att göra en vild gissning så min Pearsei hane (35 cm+) jag sålde till Gunnar i Stockholm i onsdags så 1,2-1,4 kg och Synspilumen (30 cm+) helt klart runt 1 kg eller mer. Men som sagt gissningar, vågade inte väga dom även om jag hade velat. Den största malen kanske 0,5 kg (L.Marmoratus)

            De största fiskarna jag har nu är Maculicauadorna som kanske väger 0,3 kg eller runt där.
            Senast redigerad av tjornpatrik; 16 februari 2008, 23:44.

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • oktober 2005
              • 1919

              #7
              Min största är en fet Astronotus ocellatus hona på ca 30cm, men vad vikten ligger på den vet jag inte men kanske 0.6kg.

              Kommentar

              Arbetssätt...