CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av jinnarparen
    Ännu en missbildad fisk, denna gången blir det tyvärr sämre.
    Knycken vid stjärtfenan ser inte bra ut, troligtvis är det en skada från det att han var en liten påg.
    Honan ser betydligt bättre ut, men hon ville inte vara med på bild.
    Ja nu ser man ju "knycken" mycket tydligare än på den förra bilden du postade på han, så det verkar ju bli värre som sagt. Tråkigt!!!!
    Och mina verkar inte kunna få fram avkomma längre, äggen möglar hela tiden.. Märkligt med tanke på att dom har lyckats med den första kullen dom fick..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Yonaz
      Användare
      • januari 2006
      • 227

      Lägger upp en bild på Splendidahanen som verkar börja trivas. Sen också en blixtbild och en spännarbild på festaehanen i hans normalfärgade vardagsdräkt.





      5000 liter hemma!
      http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        Ursprungligen postat av Yonaz
        Lägger upp en bild på Splendidahanen som verkar börja trivas. Sen också en blixtbild och en spännarbild på festaehanen i hans normalfärgade vardagsdräkt.






        Mera bilder Yonaz
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • fishweed
          Användare
          • februari 2008
          • 434

          här kommer nya bilder på mina vieja fenestrata, den har växt lite men inte direkt ändrat färg till vad jag ser i artregistret, den andra som jag har är hela tiden jagad av denna och den är mera mörk och men fortfarande lite färg så sett. den stora färggranna har fullt upp å putsar och donar när och jagar även den mindre å gör lite typisk dans för den mindre, då den inte är jagad av min guldsömns hane eller muckar med nicagurensisparet. (ska göra rent karet imorgon så klaga inte på att rutan är skitig! ^_^ )
          bild 1 hanen?
          bild 2 honan?
          hur googlar man efter ett liv?

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            Ursprungligen postat av fishweed
            här kommer nya bilder på mina vieja fenestrata, den har växt lite men inte direkt ändrat färg till vad jag ser i artregistret, den andra som jag har är hela tiden jagad av denna och den är mera mörk och men fortfarande lite färg så sett. den stora färggranna har fullt upp å putsar och donar när och jagar även den mindre å gör lite typisk dans för den mindre, då den inte är jagad av min guldsömns hane eller muckar med nicagurensisparet. (ska göra rent karet imorgon så klaga inte på att rutan är skitig! ^_^ )
            bild 1 hanen?
            bild 2 honan?
            Fina bilder!
            Hur stora är dom?
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • fishweed
              Användare
              • februari 2008
              • 434

              Ursprungligen postat av Beast
              Fina bilder!
              Hur stora är dom?
              skulle väl gissa att den store är ca 20cm och den andra runt 15... har ju guldsömn, nicagurensis och metae par som blir lite störda av den stora vieja hanens jage då det bara är den stora guldsömns hanen som han är rädd för... så vet inte om jag ska sälja dom då alla andra oxå vill ha utrymme å lägga ägg då viejan har tagit ett stort revir, halva 540l...
              metaen har börjat växa till sig med vilket jag är riktigt glad över!
              fast inte bestämt mig som vanligt å bör kanske bygga om karet men lite svårt med den stora roten jag har...
              Senast redigerad av fishweed; 23 oktober 2008, 19:27.
              hur googlar man efter ett liv?

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av fishweed
                skulle väl gissa att den store är ca 20cm och den andra runt 15... har ju guldsömn, nicagurensis och metae par som blir lite störda av den stora vieja hanens jage då det bara är den stora guldsömns hanen som han är rädd för... så vet inte om jag ska sälja dom då alla andra oxå vill ha utrymme å lägga ägg då viejan har tagit ett stort revir, halva 540l...
                metaen har börjat växa till sig med vilket jag är riktigt glad över!
                fast inte bestämt mig som vanligt å bör kanske bygga om karet men lite svårt med den stora roten jag har...
                Ja ok, men bild 1 är nog en hane men bild 2 kan lika gärna vara en mindre underdåning hane det med, svårt o säga, köpte du bara 2?
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • fishweed
                  Användare
                  • februari 2008
                  • 434

                  Ursprungligen postat av Beast
                  Ja ok, men bild 1 är nog en hane men bild 2 kan lika gärna vara en mindre underdåning hane det med, svårt o säga, köpte du bara 2?
                  jupp, va tyvärr ett impulsköp. men som sagt, får se om jag behåller dom, känns lite trångt då dom andra 3 paren växer allt som med. plus så är viejan den enda av dom jag har som äter på växterna å jag gillar se vegetation i mina kar.
                  hur googlar man efter ett liv?

                  Kommentar

                  • Ciklicollector
                    Användare
                    • juni 2008
                    • 129

                    Sälj dina fiskar till mig

                    Ursprungligen postat av fishweed
                    jupp, va tyvärr ett impulsköp. men som sagt, får se om jag behåller dom, känns lite trångt då dom andra 3 paren växer allt som med. plus så är viejan den enda av dom jag har som äter på växterna å jag gillar se vegetation i mina kar.
                    Snygga var de.

                    Kommentar

                    • jinnarparen
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 2670

                      Ursprungligen postat av fishweed
                      här kommer nya bilder på mina vieja fenestrata, den har växt lite men inte direkt ändrat färg till vad jag ser i artregistret, den andra som jag har är hela tiden jagad av denna och den är mera mörk och men fortfarande lite färg så sett. den stora färggranna har fullt upp å putsar och donar när och jagar även den mindre å gör lite typisk dans för den mindre, då den inte är jagad av min guldsömns hane eller muckar med nicagurensisparet. (ska göra rent karet imorgon så klaga inte på att rutan är skitig! ^_^ )
                      bild 1 hanen?
                      bild 2 honan?
                      Jag vet inte om jag har rätt, men övertyga mig om att detta INTE är en Vieja Bifasciata?

                      Skickar med en bild på en av mina mindre, Vieja Bifasciata 'Rio aqua dulce'
                      Åter till CA

                      Det är där jag hör hemma

                      Kommentar

                      • fishweed
                        Användare
                        • februari 2008
                        • 434

                        Ursprungligen postat av jinnarparen
                        Jag vet inte om jag har rätt, men övertyga mig om att detta INTE är en Vieja Bifasciata?

                        Skickar med en bild på en av mina mindre, Vieja Bifasciata 'Rio aqua dulce'
                        har du märkt nått i färgskiftningar? för dom jag har ändrar färg så det bara skriker om det, första fisk jag haft som ändrar färg medans man tittar på den beroende på humör. jag gjorde om å den undergivna av dom jag har gick till "normal" färg men så börja dom mobba så gick den från lite gulaktig till röd först och till sist till svart då den visa underkastelse och försökte komma undan.

                        Men din bild där är ganska lik men inte helt... hehe =) snygg va dina där iallafall! =)
                        hur googlar man efter ett liv?

                        Kommentar

                        • Ove Planstedt
                          NCS Medlem
                          • maj 2006
                          • 1816

                          Ursprungligen postat av jinnarparen
                          Jag vet inte om jag har rätt, men övertyga mig om att detta INTE är en Vieja Bifasciata?
                          Håller med, tycker också det ser ut som bifasciata, vad jag kan se har de inte fenestratans typiska "fönsterteckning".

                          Kommentar

                          • fishweed
                            Användare
                            • februari 2008
                            • 434

                            jo jag håller med att dom nog lutar åt bisfiscata mera än fenestrata. teckningen stämmer bättre...
                            hur googlar man efter ett liv?

                            Kommentar

                            • Yonaz
                              Användare
                              • januari 2006
                              • 227

                              Lite fler bilder på splendida och festae, vet att det är dålig kvalite men man ser ju fisken iaf.

                              Helhetsbild på 600 l med splendidaparet


                              Splendida


                              Festaehonan längst in i 1600 l karets hörn och vaktar yngel


                              Festaeparet sköter yngel
                              5000 liter hemma!
                              http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
                              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

                              Kommentar

                              • JockeB
                                Användare
                                • maj 2004
                                • 2964

                                Ursprungligen postat av jinnarparen
                                Jag vet inte om jag har rätt, men övertyga mig om att detta INTE är en Vieja Bifasciata?

                                Skickar med en bild på en av mina mindre, Vieja Bifasciata 'Rio aqua dulce'
                                Jepp, Bifasciata.
                                Mvh Jocke
                                Centralamerikanska Ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...