CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    V Synspila, ett globetrotterpar

    Dessa 2 synspilor plockade jag in från USA i oktober 2003, då var de 3-4 cm.
    Under något år var de i Genarp, sen har de varit i Laholm och nu är de i Stenungssund hos Niklas Larsson.
    Rejäla pjäser, ca 35 resp 25 cm uppskattade jag längden till.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 2670

      Ursprungligen postat av salmberg
      Grymt snygga bilder jinnarparen. Önskar att jag kunde ta så bra bilder..
      Slavblixtar på täckglaset! Sen är problemet löst, du får snabbare slutartider och bättre skärpedjup.
      Du måste förstås få tag på ett 20 gammalt objektiv också
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • fishweed
        Användare
        • februari 2008
        • 434

        Ursprungligen postat av jinnarparen
        Slavblixtar på täckglaset! Sen är problemet löst, du får snabbare slutartider och bättre skärpedjup.
        Du måste förstås få tag på ett 20 gammalt objektiv också
        hmmm så de e så man ska göra för att få bättre bilder... lång väg kvar till att bli bra på detta... hehe
        hur googlar man efter ett liv?

        Kommentar

        • Niclas Larsson
          Användare
          • januari 2004
          • 546

          Ursprungligen postat av jinnarparen
          Niklas Larsson:s Bocourtipar, hanen ca 35, honan ca 25 cm (min gissning, Niklas: du får rätta mig om jag har fel)
          Jag tror att dina mått funderingar stämmer rätt bra med verkligheten, Både Synspila hanen och Bocourti hanen är rejält biffiga.

          Sedan måste jag säga att till och med jag tycker att fiskarna är otroligt fina när man ser dom på dina bilder Rickard. Inte undra på att du sopar rent i fototävlingar.
          Tack till Dig och Micke för en trevlig dag.
          Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

          Kommentar

          • fishweed
            Användare
            • februari 2008
            • 434

            bild 1 Multispinosa paret
            bild 2 Jack Dempsy med sin yngel...
            hur googlar man efter ett liv?

            Kommentar

            • jinnarparen
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 2670

              Ursprungligen postat av fishweed
              bild 1 Multispinosa paret
              bild 2 Jack Dempsy med sin yngel...
              Detta ser ju inte så illa ut.
              Jag har också problem med att blixten kan slå i gruset så att det blir rent utfrätt. Lite efterarbete i photoshop råder oftast bot på det. Men ibland får jag helt enkelt rikta blixten lite annorlunda för att få rätt på det.
              Åter till CA

              Det är där jag hör hemma

              Kommentar

              • jinnarparen
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 2670

                Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                Jag tror att dina mått funderingar stämmer rätt bra med verkligheten, Både Synspila hanen och Bocourti hanen är rejält biffiga.

                Sedan måste jag säga att till och med jag tycker att fiskarna är otroligt fina när man ser dom på dina bilder Rickard. Inte undra på att du sopar rent i fototävlingar.
                Tack till Dig och Micke för en trevlig dag.
                Det är vi som tackar, som sagt en trevlig dag med besök i ett antal fiskaffärer (och jag köpte inte något!!) och sen ett avslutande besök i Stenungssund (där fanns det desto mer som man ville ha )
                Åter till CA

                Det är där jag hör hemma

                Kommentar

                • Barracudan
                  Användare
                  • april 2005
                  • 453

                  Tjena, mina texasciklider som jag köpte för något halvår sedan, i väntan på att mina frontosor skall bli stora, har nu lekt. Grymmt cool färgändring.
                  Vallar nu runt ynglen i akvariet som tur för de andra fiskarna är nästan tre meter.

                  Lite lagom aggressiva, motar bort de andra vänligt men bestämmt.

                  Hur var det nu man skickade bilder????
                  Frontosamarkus

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Det är vi som tackar, som sagt en trevlig dag med besök i ett antal fiskaffärer (och jag köpte inte något!!) och sen ett avslutande besök i Stenungssund (där fanns det desto mer som man ville ha )
                    ja det var en fin dag uppe i götet med omnejd fin pizza åxo du bjöd på Niclas+birran satt som en smäck jäkla vad hungrig man var där
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • tjornpatrik
                      Användare
                      • augusti 2006
                      • 830

                      Ursprungligen postat av Barracudan
                      Tjena, mina texasciklider som jag köpte för något halvår sedan, i väntan på att mina frontosor skall bli stora, har nu lekt. Grymmt cool färgändring.
                      Vallar nu runt ynglen i akvariet som tur för de andra fiskarna är nästan tre meter.

                      Lite lagom aggressiva, motar bort de andra vänligt men bestämmt.

                      Hur var det nu man skickade bilder????
                      Du måste vara NCS medlem och söka om särskild medlemsbehörighet. Men lägg in dom på www.geting.se så länge och länka, det är gratis.

                      Kommentar

                      • MikeW
                        Användare
                        • september 2005
                        • 155

                        Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                        Jag tror att dina mått funderingar stämmer rätt bra med verkligheten, Både Synspila hanen och Bocourti hanen är rejält biffiga.

                        Sedan måste jag säga att till och med jag tycker att fiskarna är otroligt fina när man ser dom på dina bilder Rickard. Inte undra på att du sopar rent i fototävlingar.
                        Tack till Dig och Micke för en trevlig dag.
                        Riktigt fina köttstycken du har Niclas! Kommer gärna med nästa gång bilen går mot Göteborg. Hur stort är karet som dessa paren går i?

                        / Micke
                        "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                        Kommentar

                        • MikeW
                          Användare
                          • september 2005
                          • 155

                          Ursprungligen postat av salmberg
                          Grymt snygga bilder jinnarparen. Önskar att jag kunde ta så bra bilder..
                          Kan bara instämma med Salmberg. Kanonblider Rikard!....som vanligt.
                          Du får ha med dig kameran när du besöker Klågerup.

                          / Micke
                          "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                          Kommentar

                          • Niclas Larsson
                            Användare
                            • januari 2004
                            • 546

                            Ursprungligen postat av MikeW
                            Riktigt fina köttstycken du har Niclas! Kommer gärna med nästa gång bilen går mot Göteborg. Hur stort är karet som dessa paren går i?

                            / Micke
                            Du är välkommen ta tag i Rickard & Micke så ser jag fram emot att träffa dig nästa gång oxå. men det är nog min tur att åka söderut nästa gång. Så Klågerup se upp

                            Karet är på 1400 liter där går ett par synspila och ett par Bocourti ( på bild ovan) sedan ett Pearsei par samt 3 röda samt 3 naturella splendidor
                            Senast redigerad av Niclas Larsson; 06 maj 2008, 22:37.
                            Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

                            Kommentar

                            • Lundensis
                              Användare
                              • mars 2004
                              • 2262

                              Ursprungligen postat av jinnarparen
                              Nu när jag fått ihop ett par så har jag 3 st V Godmanni som så att säga blivit över.
                              Lite knepigt att könsbestämma dessa, men om jag får gissa så tror jag att den övre är en hane och den nedre en hona, den andra som inte är med på bild är en kopia av den nedre.
                              Den s.k. hanen är någr cm större än de andra två, kraftigare byggd, den röda färgen är mer åt det vinröda hållet, "honorna" har en varmare röd färg.
                              Dessa kännetecken stämmer överens på det säkra paret.

                              Vad tror ni?
                              Vet inte om det är en könskaraktär, men det verkar som om det endast är fisken på undre bilden som har blå iriserande fläckar på gällocken. Är det likadant på ditt lekpar?

                              Kommentar

                              • MikeW
                                Användare
                                • september 2005
                                • 155

                                Ursprungligen postat av Niclas Larsson
                                Du är välkommen ta tag i Rickard & Micke så ser jag fram emot att träffa dig nästa gång oxå. men det är nog min tur att åka söderut nästa gång. Så Klågerup se upp

                                Karet är på 1400 liter där går ett par synspila och ett par Bocourti ( på bild ovan) sedan ett Pearsei par samt 3 röda samt 3 naturella splendidor
                                Du är välkommen, dock har jag inget kubik-kar att titta på.....

                                Bara biffar då alltså... Rätt intressant att det är så många som håller splendida....verkar vara riktigt populär trots storleken.

                                / Micke
                                "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                                Kommentar

                                Arbetssätt...