CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fishweed
    Användare
    • februari 2008
    • 434

    här kommer lite bilder på mitt nu rena CA akvarium! ^^
    inga som har fått några större skador än lite fläskläppar...=)
    bild 1-2 samlingbilder
    bild 3 salvini
    bild 4 C.Grammodes hanen
    hur googlar man efter ett liv?

    Kommentar

    • fishweed
      Användare
      • februari 2008
      • 434

      bild 1 grammodeshonan som blivit lite mörkare... ^^
      bild 2 Nicahanen sträcker på käften
      bild 3 Reganin sträcker även denna! ^^
      bild 4-5 Nica paret har börjat smida planer! =)
      hur googlar man efter ett liv?

      Kommentar

      • MikeW
        Användare
        • september 2005
        • 155

        Tackar för de vänliga orden! Grymt kul att det blivit ett par, borde ligga en kaka på någon av stenarna snart. Speciellt kul eftersom jag var väldigt osäker på könen. Men jag är nu helt säker på att de andra också är en hona och en hane. Har blivit riktigt nöjd med inredningen efter en del ommöblering....som vanligt....

        Tror ni att växterna blir ett problem? Brukar synspillor käka grönt?

        /Micke
        "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

        Kommentar

        • MikeW
          Användare
          • september 2005
          • 155

          Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          Nice!! Mike du får hojta till om det blir skador på dom överblivna!!
          Än så länge är det lugnt med de andra två. Den stinsliga hanen är faktiskt ganska så snäll i sina utfall mot den andra hanen. Inga skador än i alla fall. Borde gå att hålla dem tills du är redo. Är annars van vid min gamla festa-hanes grymma beteende.

          Nu ska ju synspillorna snart få sällskap av Jockes (Beast) V. maculicauda yngel. Då blir det ju lite livligare i karet. De går bara med tre papegojor för tillfället.

          /Micke
          "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

          Kommentar

          • MikeW
            Användare
            • september 2005
            • 155

            Ursprungligen postat av fishweed
            bild 1 grammodeshonan som blivit lite mörkare... ^^
            bild 2 Nicahanen sträcker på käften
            bild 3 Reganin sträcker även denna! ^^
            bild 4-5 Nica paret har börjat smida planer! =)
            Fina bilder fishweed! Riktigt fint regani-yngel. Hur stor är den?

            Har själv också slimline, fast i mitt SA-kar. Lite gömd så bakom rötter och sten blir den riktigt snygg!

            /Micke
            "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

            Kommentar

            • fishweed
              Användare
              • februari 2008
              • 434

              Ursprungligen postat av MikeW
              Fina bilder fishweed! Riktigt fint regani-yngel. Hur stor är den?

              Har själv också slimline, fast i mitt SA-kar. Lite gömd så bakom rötter och sten blir den riktigt snygg!

              /Micke
              Tackar! =)
              jag skulle nog gissa att reganin är runt 10-12cm... den andra lite större, den som är på bilden... =)

              slimlinen blir helt okej... har dock en modul till vänster som försvann nu pga alla rötter och även den andra men den är dumt satt på botten så firrarna täcker över den fort med sanden... hehe =)

              ska sätta upp slimline i mitt 310kar med så jag får det gjort nån gång... fast dom är mera ljusbruna... =)
              slimline är snyggare än att ha en tråkig bild påklistrad... mycket snyggare! ^^
              hur googlar man efter ett liv?

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                Ursprungligen postat av MikeW
                Tackar för de vänliga orden! Grymt kul att det blivit ett par, borde ligga en kaka på någon av stenarna snart. Speciellt kul eftersom jag var väldigt osäker på könen. Men jag är nu helt säker på att de andra också är en hona och en hane. Har blivit riktigt nöjd med inredningen efter en del ommöblering....som vanligt....

                Tror ni att växterna blir ett problem? Brukar synspillor käka grönt?

                /Micke
                tjena!! synspilorna jag hade fick gröna ärtor av mig nästan varje dag sen slutade mina att dra i växterna (Jag flyttade planterna från deras lek revir dessutom, kan ju åxo vara orsaken till att dom slutade med att röra växterna)men sånt är nog från individ till individ tror inte att alla gör lika.. hade mauculicauda för längesen och han käkade mina anubias som om det vore sallad han var grym på det och en tuff rackare dessutom hehe fast sen har jag hört motsatsen åxo om mauculicauda så det enda rådet är att du får prova se = tjusningen med att ha CA man kan aldrig vara riktigt säker förrän man har provat
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Micke Jarhl
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2277

                  Ursprungligen postat av fishweed
                  bild 1 grammodeshonan som blivit lite mörkare... ^^
                  bild 2 Nicahanen sträcker på käften
                  bild 3 Reganin sträcker även denna! ^^
                  bild 4-5 Nica paret har börjat smida planer! =)
                  fina firrar Fishweed grammodes skickar mig rysningar hehe.. hade en hane som helt ballade ur slog ihjäl sin hona efter lek i tron att han skulle dra upp yngeln själv gick ju så där kan jag säga han tröttnade efter ett tag sen var han plötsligt ensam....Märkligt!
                  Micke Jarhl Med akvarium!

                  Kommentar

                  • fishweed
                    Användare
                    • februari 2008
                    • 434

                    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                    fina firrar Fishweed grammodes skickar mig rysningar hehe.. hade en hane som helt ballade ur slog ihjäl sin hona efter lek i tron att han skulle dra upp yngeln själv gick ju så där kan jag säga han tröttnade efter ett tag sen var han plötsligt ensam....Märkligt!
                    hehe... var det en fullvuxen hane eller?
                    mitt nicapar har lagt ägg, fast dom är gula med rött i sig... första gången jag sett sånna ägg från ciklider
                    sen finns det ett 20tal grammodes yngel kvar som verkar klara sig helt okej än så länge... =)
                    är lite orolig över den lilla reganin jag har för den har haft sår på sig ett väldigt långt tag nu! =/
                    hur googlar man efter ett liv?

                    Kommentar

                    • tjornpatrik
                      Användare
                      • augusti 2006
                      • 830

                      Ursprungligen postat av MikeW
                      Tror ni att växterna blir ett problem? Brukar synspillor käka grönt?

                      /Micke
                      Jag har egentligen aldrig haft problem med Synspilum och växter. Liksom Micke gav jag mkt grönt så som ärtor mm dagligen. Däremot så blev ju växter kring reviret uppgrävda. De arter jag haft riktiga problem med vad gäller växter är Pearsei och Boccourti, även Maculicauda kan knapra i sig en del.

                      Kommentar

                      • Styrsö
                        Användare
                        • november 2004
                        • 343

                        Ursprungligen postat av fishweed
                        kommer lite fler bilder... =)
                        bild 1-2 A. Multispinosa
                        bild 3 Jack Dempsy å min nya vieja hälsar på varann
                        bild 4-5 samlingsbilder

                        oooh- tjock & snygg söm på Guldsömmen! Hur lång är han?

                        Kommentar

                        • fishweed
                          Användare
                          • februari 2008
                          • 434

                          Ursprungligen postat av Styrsö
                          oooh- tjock & snygg söm på Guldsömmen! Hur lång är han?
                          han är runt 20cm skulle jag gissa... har inte tagit mig tiden till å kolla upp sånt än! hehe =) dom har lagt ägg nu igen åh dom kläcks väl imorgon skulle jag gissa... såg på herkules att dom fått in gröna guldsömns... fast små så sett... runt 7-10cm...
                          idag känns lite udda... har inte tagit ett enda foto...
                          förresten så va jag på styrsö i onsdags å hittade hägerkolonin ni har där ute... blidde lite suris när man inte kunde komma närmare...
                          hur googlar man efter ett liv?

                          Kommentar

                          • MikeW
                            Användare
                            • september 2005
                            • 155

                            Ursprungligen postat av patriks155
                            Jag har egentligen aldrig haft problem med Synspilum och växter. Liksom Micke gav jag mkt grönt så som ärtor mm dagligen. Däremot så blev ju växter kring reviret uppgrävda. De arter jag haft riktiga problem med vad gäller växter är Pearsei och Boccourti, även Maculicauda kan knapra i sig en del.
                            Ok. Matar med en hel del ärter. Får väl öka den dosen när maculicauderna kommer så att de ska låta växterna vara. I värsta fall får växterna åka ut igen.

                            Riktigt fin bild på dina synspilla patrik! Växterna du har i karet brukar vara populär föda för ciklider som äter växter, så får de stå kvar är det verkligen inga problem med synspillorna. Har du bilder på dina macuicauda?

                            /Micke
                            "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                            Kommentar

                            • MikeW
                              Användare
                              • september 2005
                              • 155

                              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                              tjena!! synspilorna jag hade fick gröna ärtor av mig nästan varje dag sen slutade mina att dra i växterna (Jag flyttade planterna från deras lek revir dessutom, kan ju åxo vara orsaken till att dom slutade med att röra växterna)men sånt är nog från individ till individ tror inte att alla gör lika.. hade mauculicauda för längesen och han käkade mina anubias som om det vore sallad han var grym på det och en tuff rackare dessutom hehe fast sen har jag hört motsatsen åxo om mauculicauda så det enda rådet är att du får prova se = tjusningen med att ha CA man kan aldrig vara riktigt säker förrän man har provat
                              Har hört det, att maculicauda kan vara lite tuffare, och det är därför jag ville ha synspillorna först och större. Tar ett bra tag innan de når ikapp i storlek med synspillorna så jag hoppas att det inte ska bli några problem. Tanken är att de två arterna sedan ska gå tillsammans med V. godmanni i ett 3meters kar som jag börjat att planera för.
                              "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

                              Kommentar

                              • tjornpatrik
                                Användare
                                • augusti 2006
                                • 830

                                Ursprungligen postat av MikeW
                                Ok. Matar med en hel del ärter. Får väl öka den dosen när maculicauderna kommer så att de ska låta växterna vara. I värsta fall får växterna åka ut igen.

                                Riktigt fin bild på dina synspilla patrik! Växterna du har i karet brukar vara populär föda för ciklider som äter växter, så får de stå kvar är det verkligen inga problem med synspillorna. Har du bilder på dina macuicauda?

                                /Micke
                                Här är lite Maculicauda bilder Mike

                                Kommentar

                                Arbetssätt...