Aquamor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    #31
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Jag tror att jag skrev att oktozin har samma verkan som flagyl, och som är mycket lättare att få tag på.Janne
    Okay metrodinazol ska tydligen fungera också ska se om jag hittar något utav dessa, Har testat o matat med ärtor idag och då tog alla.. Hoppas det ger sig ingen ser värre ut ialf
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

    Kommentar

    • Magnus2000
      Användare
      • november 2008
      • 3

      #32
      Jag brukar göra såhär när jag har fått bukvatten sot ( alltså mina fiskar ) )
      eller när jag har fått hem nya firrar som ska gå i karantän.

      Byta vatten och tvätta filtert.
      En två påsar till 540liters kar och ingen mat under tre dagar sedan börjar jag mata FÖRSIKTIGT och är uppmärksamhet på att alla äter.
      Efter tio dagar så bytas vattnet och om inte alla äter eller om dom bajsar långa trådiga bajsar (ett symtom) då kör jag en hel påse till det nya vattnet och matat sparsamt i fem dagar.
      Efter denna kur så bytas vattnet igen och fiskarna får vila upp sig ett bra tag för att återhemta sig.

      Denna kur tar rätt hårt på fiskar, men jag har alldrig haft någon som har kolat. och därför är det viktig att dom får återhämta sig ordentligt igen.
      Deras emunförsvar slås tyvärr ut, men det gör parasiterna och bakterierna också.

      Detta är MITT sätt som har funkat för mig och jag lovar INTE att det funkar för dig.
      Akvastabil 900 liter

      Kommentar

      Arbetssätt...