Modifering av BTN bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • waros
    Användare
    • February 2004
    • 172

    Modifering av BTN bakgrund

    Hej, var ett tag sen man var aktiv på forumet men har börjat peta lite på mitt kar igen.

    Har ett 375 liters kar med en BTN Rocky installerad.

    Jag tycker den tar lite för mycket plats så har funderat på hur man kan tänkas modifera den.

    Det jag tänkt på är om man sågar två bitar som man sedan gör filterhörnor av istället. Man sätter dom snett bak till vänster och höger så att man kan dölja teknik och filter, och så frigör man en massa utrymme i mitten av karet.

    Någon som har gjort något liknande? Vet inte hur "snyggt" det kan tänkas bli, men det är utrymmet jag saknar.

    Mvh!
  • Rauken
    Användare
    • January 2007
    • 310

    #2
    Ursprungligen postat av waros
    Hej, var ett tag sen man var aktiv på forumet men har börjat peta lite på mitt kar igen.

    Har ett 375 liters kar med en BTN Rocky installerad.

    Jag tycker den tar lite för mycket plats så har funderat på hur man kan tänkas modifera den.

    Det jag tänkt på är om man sågar två bitar som man sedan gör filterhörnor av istället. Man sätter dom snett bak till vänster och höger så att man kan dölja teknik och filter, och så frigör man en massa utrymme i mitten av karet.

    Någon som har gjort något liknande? Vet inte hur "snyggt" det kan tänkas bli, men det är utrymmet jag saknar.

    Mvh!
    Otroligt synd att paja en så snygg bakgrund.. Framför allt om det skall ersättas med typ en målad glasruta eller vad du nu tänkt dig.
    Smaken är ju delad, men mitt råd är att tänka dig för innan du gör detta. Andvänd i stället utrymmet till ett rejält filter så gör den någon nytta...
    När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

    Kommentar

    • waros
      Användare
      • February 2004
      • 172

      #3
      Ursprungligen postat av Rauken
      Otroligt synd att paja en så snygg bakgrund.. Framför allt om det skall ersättas med typ en målad glasruta eller vad du nu tänkt dig.
      Smaken är ju delad, men mitt råd är att tänka dig för innan du gör detta. Andvänd i stället utrymmet till ett rejält filter så gör den någon nytta...
      Mjo, får väl se om jag verkligen gör det, men det är utrymmet jag är ute efter för att kunna få bättre utrymme åt framtida fiskar.

      Kommentar

      • Cichlidaholic
        Användare
        • June 2005
        • 1103

        #4
        Tror du tjänar på att plocka ur o sälja den och köpa 2 moduler istället. Synd o förstöra sakerna. Jag röstar på stort filter
        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

        Min Hemsida
        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

        På min Zoon
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

        Kommentar

        Arbetssätt...