Gladtråden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    Gladtråden!

    Varför inte skriva en tråd om vad som gör folk Glada på detta forum åxo!!
    Själv Har jag 2 stora hobbies som skänker mig mycket glädje och trivsel. Fiskar & bilar iofs väldigt olika men dom kompletterar varandra på så sätt att jag kör sommarbil på vår sommar höst då Vetten tar den mesta tiden och fiskarna tar överhand den mörka tiden på året
    Senast redigerad av Micke Jarhl; 24 januari 2008, 14:48. Anledning: stavfel
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Vad som gör mig glad på det privata planet är att jag kommit tillbaka från min stressrelaterade sjukdom som förstörde hela 2007! (gick in i väggen Nov 2006)

    Har börjat jobba igen, fast på ett nytt jobb och det känns perfa just nu (förutom att pengarna kommer lite senare men då blir jag ju ännu gladare när det sker)

    Ser fram emot ett härligt 2008!!

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Jag är superglad för att jag har startat mitt akvariedrömprojekt, o att resten av min familj är possitivt inställda bygget.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Mycket bra initiativ Micke Jahrl!
        Ngt som gör mig mycket glad är bl.a att sådana här trådar är möjliga och att t.ex läsa/höra om historier liknande den Malawe beskriver! Det glädjer mig att regelbundet bli påmind om människors otroliga förmåga att komma igen och ta nya tag. Glädje har den fantastiska egenskapen att den kan spridas likt ringar på vatten och sist men inte minst, man kan dela den med andra! Personligen räcker det ibland för mig att solen tittar fram... (Glädjens helande kraft är vetenskapligt bevisad!)

        Mvh/Andreas.

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          Ursprungligen postat av A C-son
          Mycket bra initiativ Micke Jahrl!
          Ngt som gör mig mycket glad är bl.a att sådana här trådar är möjliga och att t.ex läsa/höra om historier liknande den Malawe beskriver! Det glädjer mig att regelbundet bli påmind om människors otroliga förmåga att komma igen och ta nya tag. Glädje har den fantastiska egenskapen att den kan spridas likt ringar på vatten och sist men inte minst, man kan dela den med andra! Personligen räcker det ibland för mig att solen tittar fram... (Glädjens helande kraft är vetenskapligt bevisad!)

          Mvh/Andreas.
          Håller med dig Andreas i det du skriver finns mycket som skänker glädje glömmer tex. aldrig när jag blev pappa första gången,,mycket speciellt det var nästan en berusande glädje+ massa känslor som tog tag i en, sitter fast i minnet troligen forever..
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • keno
            Användare
            • oktober 2006
            • 119

            #6
            En sak som dök upp nu på morgonkvisten när jag sitter på kontoret och njuter av soluppgången, och läser i detta forum, är att i år slipper man ju fastighetsskatt! Bara en sån sak gör en glad, och ännu gladare blir man eftersom man får 10000 sek mer att handla nyttoprylar för!!!
            Ha en ännu bättre dag!

            Kommentar

            • Mattias777
              Användare
              • november 2006
              • 1493

              #7
              Att komma hem till mina fiskar när jag varit ute och se hur alla mår, det gör mig glad Sedan så får min bizarra humor tillfredställelse när tex Pettapetrochromis slänger ut sköna spontana komentarer som bryter mönster, kanske är det Stockholms humor men jag älskar den


              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

              Kommentar

              • tropfrog
                Användare
                • juli 2003
                • 1827

                #8
                Jo, jag är väldigt glad just nu

                Jag har ledigt i fyra dagar i sträck tillsammans med min sambo, hon gör mig glad. Igår arbetade vi på huset, på Annas Marsvinsbur och på akvarieprojektet, det gör mig glad. Idag har vi kört ett fullastat släp med skräp till tippen och rensat upp på vår gård. det är snyggt nu. Trots att vi blev tokblöta, så blev jag glad av det. Ikväll skall vi ut och äta fint och sedan titta på Lena och Orup på rondo, det gör mig glad. Imorgon och på Måndag fortsätter vi med huset, buren och akvariet. Då skall det vatten i karet och marsvin i buren, det ser jag fram emot.......Kul tråd, den gör mig glad.
                MVH
                Magnus

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #9
                  Jag har ledigt i fyra dagar i sträck tillsammans med min sambo, hon gör mig glad.
                  Sådana rader gör mig glad...för din skull! Grattis.

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • juni 2004
                    • 1582

                    #10
                    Får väl ansluta till denna tråden och hylla Sverige i EM i handboll, har varit riktigt kul o se nu när de varit borta från finrummet, det blir man glad av.

                    Kommentar

                    • Göran Å
                      Användare
                      • december 2005
                      • 1295

                      #11
                      Gemenskap

                      Jag är glad att hittat en hobby ( akvarium ) där intresset kan delas av ung som gammal både i föreningsliv och på detta forum.

                      Alla har vi olika livserfarenheter som vi kan delge varandra och därmed främja
                      hobbyns framtid.

                      Mvh Göran
                      http://www.skovdeaf.se/
                      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                      http://www.skovdefagelklubb.se/

                      Kommentar

                      • henrikrock
                        Användare
                        • november 2003
                        • 97

                        #12
                        Jag är glad för att jag har en vacker fru och två underbara döttrar. Jag är glad för att äldsta dottern har börjat tjata om eget akvarium på rummet. Jag blir glad när yngsta dottern står framför akvariet och säger "vov, vov". Jag är glad att vintern äntligen kommit till Växjö. (Fast snön smälter väl i morgon) Jag är glad för att jag är föräldraledig till Augusti. Jag är glad för att banken gav grönt ljus för husköpet. Glad. :-)

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #13
                          Grattis till allihop henrikrock!

                          Du vi är ett gäng som träffas då o då o snackar akvarium i Växjö. Nu förtiden så är det mycket snack om annat än fisk men det ändrar sig med tiden.
                          Häng me vettja.

                          På zoopet finns en gammal "växjö nördstråd" den används ofta som anslagstavla.

                          Johan på håvis är ju påväg att byta lokal nu i slutet på febr. o vi är säkert en hel del som kommer att försöka hjälpa till vid flytten. Detta för att det är bra för oss hobbyister om det finns en bra ciklidbutik här i växjö. så att det är en hel del på G i lilla Växjö just nu
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • henrikrock
                            Användare
                            • november 2003
                            • 97

                            #14
                            Fiskprat och annat låter trevligt! Jag hänger gärna på nån gång. Jag har inte precis så många "fiskpolare" och akvarieföreningen som fanns i stan när jag var grabb är borta sedan länge. Jag har för mig att jag läste i fisknördstråden för ett par år sedan när jag bodde i Malmö, jag får logga in igen.

                            Henrik

                            Kommentar

                            Arbetssätt...