Vitt dimma utbytt mot brun hinna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Prayerman
    Användare
    • juni 2004
    • 1314

    Vitt dimma utbytt mot brun hinna

    Hade tidigare problem med infusorier vid uppstarten av ett nytt kar. Nu är de borta efter ca 1 månad eller lite mer. Istället är det en brunn hinna på ytan. Ganska mycket "större" partiklar som går att håva upp. Vad är det här bruna för nått, har aldrig haft det förrut vad jag kan minnas. Vattnet för övrigt är klart. Det ligger på ytan.
    Tomas Wallengren
    http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029
  • Tony Tiger
    Användare
    • december 2009
    • 182

    #2
    Ursprungligen postat av Prayerman
    Hade tidigare problem med infusorier vid uppstarten av ett nytt kar. Nu är de borta efter ca 1 månad eller lite mer. Istället är det en brunn hinna på ytan. Ganska mycket "större" partiklar som går att håva upp. Vad är det här bruna för nått, har aldrig haft det förrut vad jag kan minnas. Vattnet för övrigt är klart. Det ligger på ytan.
    Har ett liknande problem men med hinnan på sanden Irriterande!!!
    Har även jag väldigt klart o fint vatten i övrigt.
    1000l CA..... i trappen!!!

    Kommentar

    • Decimus
      Användare
      • juni 2006
      • 961

      #3
      de e lungt, reglebundna byten av vatten och måttlig matning och tookhungriga ancistrus, gärna runt1-3 cm stora kommer göra susen...då e de borta inom 2 veckor..

      Kommentar

      • sleepy
        Användare
        • augusti 2004
        • 294

        #4
        För att underlätta det mer se till att byta vatten med hjälp av yt avrinning. Ifall du använder slag, Då behöver du en hink som du kan putta ner i vattnet o sedan låter du bara en sida på hinken vara 1-0.5cm under vatten ytan för att sedan köra hävert med hjälp av slangen i hinken. Med detta så bekämpade jag en alge hinna i ett av mina små kar.

        Efter första vattenbyten är antagligen runt 50-70% redan borta ifall du gör rätt. Man tar dock förvisso inte bort anledningen varför hinnan kom detta får man lösa på annat sätt
        Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
        http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

        Kommentar

        Arbetssätt...