att lacka eller inte...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

    att lacka eller inte...

    ska man eller inte lacka husfixad med färgpigment i frigolitbakgrund i malawikar??? Fördelar, nackdelar? Måste jag slänga min gibbiceps??
    540 mbuna + 54L yngel
  • Per A
    Användare
    • December 2007
    • 101

    #2
    Ursprungligen postat av slarvid
    ska man eller inte lacka husfixad med färgpigment i frigolitbakgrund i malawikar??? Fördelar, nackdelar? Måste jag slänga min gibbiceps??
    Byggde tillsammans med en kompis en bakgrund i husfix och styrolit för ca 4 år sedan, om inte minnet bedrar mig helt. I det karet har det gått ancistrus, pratade med han för ngn vecka sedan och bakgrunden ser bra ut, förutom att malen har tuggat ett litet "hål" på en vass kant i bakgrunden där vi förmodligen lagt på för tunt med bruk. Men det ser man visst inte om man inte vet om det, algpåväxt osv. Och det är ju lätt att fixa, med fix , i efterhand, se till att spara allt överblivet bruk/fix bara. Lägger du på ca >2 cm fix ska det inte vara ngt problem. Jag tycker inte att man ska lacka husfix och betong-bakgrunder, onödigt och hälsovådligt jobb dessutom tycker jag det blir snyggare utan lack. Ska man måla måste man såklart lacka, men pigment som blandas i bruket går bra så länge dem är giftfria.
    /Per
    Per Ask, Umeå
    http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=57583/
    salvelinusalpinus@hotmail.com

    Kommentar

    Arbetssätt...