Discuskub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    Discuskub

    Vi går och lurar på att ha en kub med discus i lokalen. Vilka affärer säljer lämpliga discuskuber? Tips mottages.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/
  • Gäst

    #2
    Ursprungligen postat av Cutekid
    Vi går och lurar på att ha en kub med discus i lokalen. Vilka affärer säljer lämpliga discuskuber? Tips mottages.

    Mvh
    Jag vet att åleds säljer en del kuber, bla en modell på 701x701x701, alltså ca 345 liter. Vet inte om det är tillräckligt för er men annars går det säkert att specialbeställa...

    Mvh/Andreas.
    Senast redigerad av Gäst; 14 januari 2008, 08:02.

    Kommentar

    • drd
      Användare
      • december 2004
      • 1112

      #3
      Ursprungligen postat av Cutekid
      Vi går och lurar på att ha en kub med discus i lokalen. Vilka affärer säljer lämpliga discuskuber? Tips mottages.

      Mvh

      Limma en själv Calle
      Köp glas till en 50x50x50 på 125 liter det är det vanligaste.

      // Matte
      // drd

      Nu med ännu fler malar.......L046 igen

      Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
      Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Ursprungligen postat av drd
        Limma en själv Calle
        Köp glas till en 50x50x50 på 125 liter det är det vanligaste.

        // Matte
        Får man lov att fråga dig varför just 125 liter skulle vara det vanligaste?
        Jag har hört fler än en gång av folk som odlar diskus att 50x50x50 rekomenderas men aldrig fått någon riktigt bra förklaring till vfr det skulle vara "lagom" just i det avseendet...

        Mvh/Andreas
        Senast redigerad av Gäst; 14 januari 2008, 08:27.

        Kommentar

        • Robin
          Användare
          • januari 2003
          • 4526

          #5
          Ursprungligen postat av A C-son
          Får man lov att fråga dig varför just 125 liter skulle vara det vanligaste?
          Jag har hört fler än en gång av folk som odlar diskus att 50x50x50 rekomenderas men aldrig fått någon riktigt bra förklaring till vfr det skulle vara "lagom" just i det avseendet...

          Mvh/Andreas
          Stort nog för att inte vara för smått och litet nog för att djuren ska av tristess intressera sig för varandra?
          Mvh
          Robin

          Kommentar

          • Alexander Ylipää
            Användare
            • oktober 2003
            • 3615

            #6
            Ursprungligen postat av A C-son
            Får man lov att fråga dig varför just 125 liter skulle vara det vanligaste?
            Jag har hört fler än en gång av folk som odlar diskus att 50x50x50 rekomenderas men aldrig fått någon riktigt bra förklaring till vfr det skulle vara "lagom" just i det avseendet...

            Mvh/Andreas
            Främst för att ynglen ska hitta lättare till sina föräldrar. Jag föredrar dock ett högt lekkar typ 40*40*75. Av den enkla anledningen till att man kan sänka vattennivån smidigt vid problem för paret att samla sina yngel.

            Som svar till Calle, Juwel har ju ett lidopaket som är kubformad. Mycket snyggt....och dyrt
            Mvh Alex

            Kommentar

            Arbetssätt...