Köpa nytt akvarium i sundsvallstrakten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Twosaint
    Användare
    • december 2004
    • 68

    Köpa nytt akvarium i sundsvallstrakten

    Eftersom jag inte verkar få tag i ett begagnat akvarium inom tidsramen av min flytt så började jag kolla på lite nya burkar.
    Har tänkt mig 720L och uppåt, vad har ni för åsikt om större burkar med välvd frontruta ? Såg att tex Aquael hade 720 och ev 960L med välvd ruta eller ska man köra på ett "standard" ?
    Hur är kvalitén på Aquaels burkar och tillhörande bänk osv ? Var och kollade på ett mindre set och min första tanke var att armaturen såg underdimensionerad ut. Nån som har nån erfarenhet av deras pumpar ?
    Förslag på andra akvarietillverkare i den storleken ?
    Och vart ska man köpa akvarium i sundsvallstrakten ? Var in på arken i birsta men jag tror tamefan att man måste slå ihjäl nån eller liknande för att få hjälp där. Jag gick runt i ca 40 minuter och kollade på prylar innan jag till slut vart less och frågade vem man eg ska prata med om man vill ha hjälp, men när jag väl fick lite hjälp så var hon mer intresserad och prata med alla hon kände som kom in i affären. Vart föga intresserad att köpa något av dom, kändes inte så aktuellt heller då dom bara hade 2st burkar med ciklider en med malawi och en med väldigt lite tanganyika då det är dom fiskarna jag har som största intresse i dagsläget.
  • Wirre
    Användare
    • november 2006
    • 50

    #2
    Jag hade nog satsat på utan välvd frontruta. Ocean akvarium i den storleken har jag inga dåliga erfarenheter av, tror att dem flesta tillverkarnas burkar i den storleken är ganska likvärdiga i kvalitet. Arken tar nog multum i mellanpris om du ska beställa genom dom. Fast du kan ju fråga om ett pris och jämnföra på andra ställen.
    720 L SA/CA. 222 L barber/botior.

    Kommentar

    • Twosaint
      Användare
      • december 2004
      • 68

      #3
      Ursprungligen postat av Wirre
      Fast du kan ju fråga om ett pris och jämnföra på andra ställen.
      Vart ligger "andra ställen" i sundsvallstrakten ?

      Kommentar

      • Wirre
        Användare
        • november 2006
        • 50

        #4
        Jag tänkte mer på webshopar, annars så vet jag inte av nått mer ställe i s-svall.
        720 L SA/CA. 222 L barber/botior.

        Kommentar

        • Twosaint
          Användare
          • december 2004
          • 68

          #5
          Ursprungligen postat av Wirre
          Jag tänkte mer på webshopar, annars så vet jag inte av nått mer ställe i s-svall.
          Ok ja jag är ju inte från stan så det var därför jag gärna hade tagit ett tips, hittade iaf till www.pwss.se och med tanke på priserna där så verkar det ju som att det enda hon saknade var en pistol då hon skulle råna mig på 17000 för ett set.

          Kommentar

          • Baltazar79
            Användare
            • augusti 2006
            • 116

            #6
            Ursprungligen postat av Twosaint
            Vart ligger "andra ställen" i sundsvallstrakten ?

            De finns en affär som heter Ströms zoologiska i centrala sundsvall. Se finns de ett Djurmagasinet i Skönsberg också. Ska du ha akvariet i Övik eller är de i sundsvallsområdet? Om de gäller Övik så skulle jag hellre satsat på att söka mej mot umeå för att få tag i ett kar.

            MVh//Ingemar Övik

            Kommentar

            • Twosaint
              Användare
              • december 2004
              • 68

              #7
              Ursprungligen postat av Baltazar79
              De finns en affär som heter Ströms zoologiska i centrala sundsvall. Se finns de ett Djurmagasinet i Skönsberg också. Ska du ha akvariet i Övik eller är de i sundsvallsområdet? Om de gäller Övik så skulle jag hellre satsat på att söka mej mot umeå för att få tag i ett kar.

              MVh//Ingemar Övik
              Nej jag ska flytta från Ö-vik till sundsvall, här i stan är det ju helt tragiskt på akvariebutiksfronten förövrigt (inte därför jag flyttar . Förut åkte jag till sollefteå och köpte fisk av jonas ibland. Kanon ska kolla upp ströms och magasinet i helgen.

              Kommentar

              • Baltazar79
                Användare
                • augusti 2006
                • 116

                #8
                Ursprungligen postat av Twosaint
                Nej jag ska flytta från Ö-vik till sundsvall, här i stan är det ju helt tragiskt på akvariebutiksfronten förövrigt (inte därför jag flyttar . Förut åkte jag till sollefteå och köpte fisk av jonas ibland. Kanon ska kolla upp ströms och magasinet i helgen.
                Hehe ja de är minst sagt tragiskt på akvariefronten i denna stad om man inte gillar guppys allra bäst

                Ok lycka till hoppas du hittar nåt grymt kar.

                Mvh//Ingemar

                Kommentar

                • lina_andreasson
                  Användare
                  • april 2007
                  • 22

                  #9
                  Ursprungligen postat av Twosaint
                  Vart ligger "andra ställen" i sundsvallstrakten ?
                  Jag bor i S-vall och Arken är INTE att föredra...
                  Jag och min familj köpte vårat Juwel kar via Zoo butiken i stan. Har fått kännslan av att dem kan mycket mer om akvarium och fiskar. Dem tar in med jämna mellanrum lite malawisar och tanganyikor. Senast jag var in hade dem tagit hem ett gäng snäcklekare från tanganyika (Neolamprologus brichardi). Dem beställer också hem fisk om man vill ha någon speciell, men det är ju en aningen dyrare att köpa i butik.

                  Här har du länk till Eniro.

                  Kommentar

                  • Wirre
                    Användare
                    • november 2006
                    • 50

                    #10
                    Passar på att fråga en sak när det ändå är nära till ämnet. Finns det nån av zoo butikerna i s-svall som man kan byta in större fiskar hos mot tex foder eller andra fiskar?
                    720 L SA/CA. 222 L barber/botior.

                    Kommentar

                    • Twosaint
                      Användare
                      • december 2004
                      • 68

                      #11
                      Ska jag måsta starta en ny tråd eller är det ingen här som sett ett större akvarium med välvd frontruta ?

                      Kommentar

                      • jonre723
                        Användare
                        • oktober 2004
                        • 439

                        #12
                        Har du, till att börja med, kollat om någon av Sundsvallsbutikerna saluför Aquael?
                        Trenden med de välvda akvarierna verkar ha minskat ganska kraftigt så om Aquael fortfarande gör dem så beror det på att det är polskt...

                        Djurmagazinet bör väl kunna fixa både helglas- och ramburkar till en billig penning annars?
                        Och så är det.
                        /J

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #13
                          Ursprungligen postat av Twosaint
                          Ok ja jag är ju inte från stan så det var därför jag gärna hade tagit ett tips, hittade iaf till www.pwss.se och med tanke på priserna där så verkar det ju som att det enda hon saknade var en pistol då hon skulle råna mig på 17000 för ett set.
                          Ja nytt kostar, men pwss har ett set med ett 720 + bänk med dubbelramp för 7300kr det är 10000 billigare än det du skrev.Janne

                          Kommentar

                          Arbetssätt...