Resor 2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    Resor 2008

    Eftersom fyra olika av varandra oberoende personer sagt att de vill åka med fru och barn till Malawi så ordnar jag en sån resa i år. Vi åker när Ni vill och vi har det bra på olika mindre hotel och lodger. Mestadels bor vi i tält (bekvämast så) men vi lägger till på olika ställen där vi får bra mat (enligt afrikanska mått mätt.) Jag kan allt som behövs och jag kan ordna med dykutbildning om det behövs. Jag utlovar en fantastisk resa som får Thailand att verka som ett skämt. Malawierna är gästvänliga och generösa. Kostnad flyg 10 00 plus 1100 per dag för dykande deltagare och 800 för ickedykande.

    Jag åker i vilket fall tre veckor i oktober.

    Bästa resperiod är september - oktober men juli - augusti går också bra.

    Visst kann man sitta och titta på fisken hemma men inget går upp mot att simma med dom.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    #2
    Vilken häftig reslust som plötsligt kom över mig.
    Hotel Ritz i chembe finns det kvar? Deras pannkakor var något i hästväg, (åtminstonde fick man vänta länge på dom ) för att inte tala om solnedgången bakom Thumbi island west.
    Men det blir sig förstås inte riktigt likt nu när det till och med finns ström i byn.......
    Oktober tycker jag låter som en bra resmånad det vore synd att åka bort en fin svensk augustimånad. Nu gäller det att få spargrisen att börja svälla.
    Vi vill med.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Va!! Tusen spänn för flyget!!!!! jag hänger på!!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Lars Andersson
        NCS Medlem
        • oktober 2002
        • 601

        #4
        Ledsen Wille men skulle varit en nolla till. Nollan sitter vid skärmen just nu så det var dit den försvann.

        Intresset för en lite mer semesterbetonad resa med familj och barn är begränsad men de som visat intresse kan erbjudas plats på en annan resa. Sept - okt gäller då och resan kan då i viss mån anpassas till lite mer semesterbetonad vistelse. Mer info kommer till de som visat intresse.

        Jag har varit väldigt upptagen och kommer att så vara ett tag framöver. Jag har varit dålig på att besvara de mail som kommit men skall göra det innan jag åker till Kina på torsdag. Jag skall prioritera att svara på frågor om resor. Det börjar att bli dags att sätta 2008 års resplaner i sjön. (Roligt? Du avgör)

        Thomas: Chembe är som en annan planet jämfört med 1990. Ritz finns inte kvar men många personer som vi träffade då finns fortfarande. Tre dykarskolor och ett antal lågbudgethotel har kommit till. Flera resturanger men något som liknar det Ritz och det Stevens som fanns 1990 finns inte längre. Det finns "gator" med stånd som säljer turistsouvenierer och "mina" två grabbar har blivit vuxna. Chilinga säljer souvenier och Maxwell bor i London.

        Kom hem från Tyskland sent igår kväll. Såg ett par sorter Lethrinops (Tramitichromis?) som jag inte sett tidigare. Kunde inte ta med mig något så det får bli om 6 - 8 veckor.
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • oktober 2002
          • 601

          #5
          Vill bara medela att det är tre resor till Malawi planerade för hösten och vintern. Resan som går de två sista veckorna i oktober är redan full. (Jag åker inte med den) De andra resorna är dels två veckor i december (Få intresserade på grund av regnperiod) och dels 2-3 veckor i sept - okt. Troligen blir den resan de två sista veckorna i september och en vecka i oktober. Allt hänger på om båtar, kompressor och lufttuber är tillgängliga. På den inte helt slutligt fastställda resan är det tre nordamerikaner och fyra svenskar som visat intresse.

          Har man inte varit i Malawi förut rekommenderas inte decemberresan.

          Med de som visat intresse sker kommunikation direkt, inte på ciklid.se.
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          Arbetssätt...