NCS Medlemsbehörighet 2008 - på Ciklid.se

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    NCS Medlemsbehörighet 2008 - på Ciklid.se

    Nytt år och åter dags att förnya sin NCS Medlemsbehörighet för specifika medlemsfunktioner på Ciklid.se. Denna tråd kommer att ge info om NCS Medlemsbehörigheter och vilka medlemmar som blivit bekräftade udner året.

    Under 2007 var det 358 (2006 var det 330) av våra drygt 1300 medlemmar som uppmärksammade denna möjlighet, även om jag vet att flera av er andra medlemmar är registrerade i forumet, men ej aktiverat denna behörighet.

    Så en kort förklaring om hur detta fungerar och vad som behöver göras för att behålla denna behörighet under 2008, (förutsatt att man är kvar som betalande medlem), är kanske på sin plats.

    NCS Medlemsbehörighet styr vad man på Ciklid.se har möjlighet att deltaga i såsom; medlemspecifika tävlingar, lägga in bilder i annonser och forum samt att nå föreningsspecifik information, såsom protokoll från årsmöte, verksamhetsberättelse m.m. Alltså är det viktigt med denna behörighet om man vill kunna använda sig av detta.

    Det som krävs är att man under Mina profiluppgifter först anger sitt korrekta för- och efternamn samt medlemsnummer, vilka du hittar under rubriken Redigera profil, därefter väljer du Gruppmedlemskap, markerar Ansök om gruppmedlemskap och väljer Ansök om gruppmedlemskap. Du uppmanas nu att ange anledningen till din ansökan, tillika ditt medlemsnummer. Du bekräftar det hela genom att klicka på Skicka ansökan. Ansökan är nu klar för behandling. Direktlänk: http://www.ciklid.org/forum/profile....editusergroups

    Efter dessa steg sker en verifiering av ditt angivna namn och medlemsnummer mot det som finns angivet i NCS medlemsregister. Denna verifiering är manuell och kans därför dröja någon vecka. Om dina angivna uppgifter stämmer överens så godkänns din ansökan och du ser detta genom att du nu anges som NCS Medlem.

    OBS !!
    För de som haft behörigheten under 2007 kommer en avstämning att göras i månadsskiftet januari-februari och kvarstår man som medlem för 2008 behöver man inte göra något, utan förlängs automatiskt. Har man inte betalat avgiften än, så är det hög tid för att inte förlora behörigheten.

    För de som ännu inte fått sitt medlemsnummer, så anger man, under Medlemsnummer, 'Inväntar medlemsnummer 2008'. Verifiering av dessa sker sedan när medlemsregister kontinuerligt uppdateras.
    Senast redigerad av Joakim Draktoft; 06 januari 2008, 03:09.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________
  • Bumling
    Användare
    • januari 2007
    • 218

    #2
    Jag har ansökt men inte fått loggan?? Står även kvar som medlem från förra året och avgiften betald sen länge!!!

    Kommentar

    • Bumling
      Användare
      • januari 2007
      • 218

      #3
      Ursprungligen postat av Bumling
      Jag har ansökt men inte fått loggan?? Står även kvar som medlem från förra året och avgiften betald sen länge!!!
      Tackar!!

      Kommentar

      • Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 7334

        #4
        Nu börjar det dra ihop sig till avstämning av behörigheterna för er som hade NCS Medlemsbehörighet förra året.

        Vet du med dig att du ännu inte betalat medlemsavgift men vill kvarstå med NCS Medlemsbehörighet på Ciklid.se, så se till att betala snarast annars rensas behörigheten bort per den 1 februari.

        Mer info om betalning finns här
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se
        ____________________________________________

        Kommentar

        • Eddie
          Användare
          • mars 2007
          • 109

          #5
          Hejsan, jag fick en års premunation i julklapp i år. Men hur får jag reda på mitt NCS nummer? Eller är det två olika saker?


          MvH
          Eddie

          Kommentar

          • Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 7334

            #6
            Ursprungligen postat av Eddie
            Hejsan, jag fick en års premunation i julklapp i år. Men hur får jag reda på mitt NCS nummer? Eller är det två olika saker?
            MvH
            Eddie
            Ditt medlemsnummer är 2022 kunde jag konstatera i medlemslistan. Lade upp dig samtidigt med behörigheten på Ciklid.se.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se
            ____________________________________________

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #7
              Hej

              Jag kommer att betala in medlemsavgiften i månadsskiftet nu.

              /Jocke

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • juni 2006
                • 1451

                #8
                Ursprungligen postat av Banderad
                Hej

                Jag kommer att betala in medlemsavgiften i månadsskiftet nu.

                /Jocke
                Det samma gäller för mig - man vill ju inte bli utslängd...
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • Eddie
                  Användare
                  • mars 2007
                  • 109

                  #9
                  Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                  Ditt medlemsnummer är 2022 kunde jag konstatera i medlemslistan. Lade upp dig samtidigt med behörigheten på Ciklid.se.
                  Tack så jätte mycket!!!

                  Kommentar

                  • malawi375
                    Användare
                    • april 2006
                    • 209

                    #10
                    Bara en fråga Joakim; skickas det inte ut något inbetalningskort automatiskt om man varit medlem 2007?

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 7334

                      #11
                      Det fanns med ett dummy-kopia på ett inbetalningskort i CB4/2007.

                      Kortet gick inte att manuellt betala med (vilket framgick av text tvärs över), men kunde användas som minnekort för de som använder internetbetalning.

                      Om man missat detta, kan man läsa här om hur man går tillväga för att betala medlemsavgifter
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • malawi375
                        Användare
                        • april 2006
                        • 209

                        #12
                        Ok, missade det. Tror kanske det vore bra om det gick ett separat inbetalningskort att det nu är dags att förnya prenumerationen. Men inte för att det spelar nån roll för mig, ska betala ikväll.

                        Kommentar

                        • Sacrium
                          Användare
                          • november 2005
                          • 353

                          #13
                          Pengar kommer på fredag så då är det dags att slänga in ny medlemsavgift

                          Kommentar

                          • henrikrock
                            Användare
                            • november 2003
                            • 97

                            #14
                            Jag betalade i veckan. Går det att se vad jag har för medlemsnummer?

                            mvh Henrik

                            Kommentar

                            • Joakim Draktoft
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 7334

                              #15
                              Ursprungligen postat av henrikrock
                              Jag betalade i veckan. Går det att se vad jag har för medlemsnummer?

                              mvh Henrik
                              Nej, för tidigt ännu. Senaste listan jag har är från den 18/1 och där finns du inte med. Medlemsansvarig är på resa, så jag får en uppdaterad lista när han är åter.
                              Joakim Draktoft
                              f.d Webmaster Ciklid.se
                              ____________________________________________

                              Kommentar

                              Arbetssätt...