Fisk och akvarierelaterade bilder - del 4

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • juni 2004
    • 851

    #46
    Tar en till på en hona.

    Kommentar

    • Långås
      Användare
      • augusti 2005
      • 73

      #47
      Ursprungligen postat av discusred
      Par till..........
      Snygga och välväxta discus. Intressant färgteckning på den första, vad kallas den?
      Mvh
      Peter Fredriksson

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • november 2006
        • 1493

        #48
        Ursprungligen postat av patrickeriksson
        Lite småfisk, Lamprologus stappersi. Först en hane som kikar up ur sin algbeklädda snäcka. Sedan en ärrad hane med honan ovanpå som kikar fram ur mörkret.
        Gillar verkligen dina bilder, det finns ett släktskap mellan dina bilder o Deelays bilder tycker jag. Får jag fråga, redigerar du så du får så mörk bakgrund på dina bilder eller?


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • patrickeriksson
          Användare
          • oktober 2007
          • 355

          #49
          Ursprungligen postat av Mattias777
          Gillar verkligen dina bilder, det finns ett släktskap mellan dina bilder o Deelays bilder tycker jag. Får jag fråga, redigerar du så du får så mörk bakgrund på dina bilder eller?
          Tack. I det här karet har jag målat bakre glaset svart. Just dom här bilderna är väldigt litet redigerade. Den här gången hade jag blixten på stativ ovanför och jag har heltäckande ramp där bara framdelen kan fällas upp så det är besvärligt att få blixten att täcka bakre delen. Bara halva firrarna kom med men det gjorde ju inget i det här fallet
          Patrick Eriksson

          Kommentar

          • wicked1
            Användare
            • april 2007
            • 104

            #50
            Ursprungligen postat av patrickeriksson
            Lite småfisk, Lamprologus stappersi. Först en hane som kikar up ur sin algbeklädda snäcka. Sedan en ärrad hane med honan ovanpå som kikar fram ur mörkret.


            riktigt fräcka bilder
            www.fredd.tk

            Kommentar

            • patrickeriksson
              Användare
              • oktober 2007
              • 355

              #51
              En icke ciklid den här gången. Tjejen är ju tokig i kampfiskar medans jag själv inte är så inne på dom. Den här måste jag dock erkänna att den var annorlunda och snygg. Har nog aldrig sett en så vit fisk förut. En Betta plakat tror jag bestämt att det är, hane kanske? Importerad ifrån Asien.
              Patrick Eriksson

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #52
                Ursprungligen postat av patrickeriksson
                En icke ciklid den här gången. Tjejen är ju tokig i kampfiskar medans jag själv inte är så inne på dom. Den här måste jag dock erkänna att den var annorlunda och snygg. Har nog aldrig sett en så vit fisk förut. En Betta plakat tror jag bestämt att det är, hane kanske? Importerad ifrån Asien.
                Den var udda och otroligt vit - helt sant. Aldrig sett någon sådan variant förut. Klart grann!! Betta är det ju givetvis, men förmodligen en B. splendens. Plakat har jag för mig att de kallar alla Bettas för borta i Asien. Har inte hört talas om att det skulle finnas någon Betta med artnamnet plakat. Kan vara svårt med könsbestämningen på odlingsvarianter om man enbart ser en enda fisk, men jag tippar också på en hanne pga längden på bröstfenorna.

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • patrickeriksson
                  Användare
                  • oktober 2007
                  • 355

                  #53
                  Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Den var udda och otroligt vit - helt sant. Aldrig sett någon sådan variant förut. Klart grann!! Betta är det ju givetvis, men förmodligen en B. splendens. Plakat har jag för mig att de kallar alla Bettas för borta i Asien. Har inte hört talas om att det skulle finnas någon Betta med artnamnet plakat. Kan vara svårt med könsbestämningen på odlingsvarianter om man enbart ser en enda fisk, men jag tippar också på en hanne pga längden på bröstfenorna.

                  Hilsen,

                  P
                  Fick lite info från tjejen. Splendens är det ju förstås och Plakat kallas den vilda varianten för, samma variant som också används till fighter. Den här firren kommer dock aldrig att se tillstymmelse till fight utan snarare leva lyxliv i egen lägenhet med ett och annat besök av det motsatta könet
                  Patrick Eriksson

                  Kommentar

                  • daniel_i_malmö
                    Användare
                    • april 2002
                    • 1338

                    #54
                    Ursprungligen postat av patrickeriksson
                    Fick lite info från tjejen. Splendens är det ju förstås och Plakat kallas den vilda varianten för, samma variant som också används till fighter.
                    Pla Kat betyder ordagrannt bit-fisk på thailändska, har jag för mig att jag läst.
                    Tjugofem år med ciklider.
                    http://www.malmoakvarieforening.se
                    Centralamerika 2006
                    Svart kaffe och drömmeri...

                    Kommentar

                    • edlund
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 152

                      #55
                      Snygg var den iaf

                      Kommentar

                      • Micke Jarhl
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2277

                        #56
                        Ursprungligen postat av patrickeriksson
                        En icke ciklid den här gången. Tjejen är ju tokig i kampfiskar medans jag själv inte är så inne på dom. Den här måste jag dock erkänna att den var annorlunda och snygg. Har nog aldrig sett en så vit fisk förut. En Betta plakat tror jag bestämt att det är, hane kanske? Importerad ifrån Asien.
                        Tycker den var otroligt vacker troligen färgen som gör den så graciös eller vad det nu är hehe(svårt at ta på det) men oj vad fin den var!!
                        Micke Jarhl Med akvarium!

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • oktober 2005
                          • 1919

                          #57
                          Lägger in två bilder...

                          1. Guinacara sp. "red cheek"
                          2. En Clarias mal i sin favoritgrotta.

                          Kommentar

                          • Laesk
                            Användare
                            • februari 2004
                            • 2447

                            #58
                            Lutt... visa mr Flowerhorn ist!
                            Lennart "Laesk" Axelsson
                            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                            With CANON you can!

                            Kommentar

                            • Vic
                              Användare
                              • september 2006
                              • 94

                              #59
                              Ursprungligen postat av patrickeriksson
                              En icke ciklid den här gången. Tjejen är ju tokig i kampfiskar medans jag själv inte är så inne på dom. Den här måste jag dock erkänna att den var annorlunda och snygg. Har nog aldrig sett en så vit fisk förut. En Betta plakat tror jag bestämt att det är, hane kanske? Importerad ifrån Asien.
                              Trodde det var en arowana de första sekunderna... Snygg var den!

                              Kommentar

                              • Falköping Andreas
                                Användare
                                • februari 2006
                                • 1214

                                #60
                                tog en bild på mina hästnos yngel som har börgat ta revir och uppvakter varandra en del tom. de är 4cm+ (T.Irsacae Kiku) Nu är de lite ljusare pga blixten samt ljust underlag. De är mer blå prickiga ja mer blå över lag i verkligheten.
                                Senast redigerad av Falköping Andreas; 06 januari 2008, 00:09.
                                http://www.skovdeaf.se/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...