Har någpn av er gjort detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus_A
    Användare
    • december 2005
    • 418

    #16
    Jag har beställt fisk från Nol till Stockholm, skickat med bussgods. Det funkade bra, men bussgods har inte världens bästa service. Kostnad beror på vilket fraktsätt man väljer; 250 kr eller drygt 500 kr tror jag det var. Med den billigare frakten garanterar dom att lådan är framme inom tre dagar, med den dyra samma dag (enl. Kent har den billiga frakten så gott som alltid kommit samma dag).

    Jag ska åka från Göteborg till Uppsala efter nyår men vet tyvärr inte om Nol har öppet den dan jag åker, vilket troligen blir 1 januari...

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • november 2006
      • 1493

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Ja ni har det inte lätt där uppe i norrland, så lite riktiga ciklidaffärer.
      Ni får väl gå ihop och hyra en buss, eller också får väl Kent och Göran samma sak som Kjell Fohrman gjorde på det glada 80talet.
      Åka runt med en fiskbil och kränga ciklider över hela Norrland.
      För allt ovanför Göteborg är väl norrland.Janne
      Kanske nåt du får förse oss med Janne Du skulle kunna ha en egen ciklid signal undgefär som glass bilen.
      Janne du måste ju ha haft Ornatusen. Hur såg dina ut?
      Senast redigerad av Mattias777; 28 december 2007, 00:37.


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • november 2006
        • 1493

        #18
        Ursprungligen postat av Håknil
        Hej

        Jag fick fisk till Umeå från Sthlm.Visserligen sommartid.
        Packas i frigolitlåda, med lämplig isolering så går det nog.

        Annars kan man "gulla" med busschaffissen och be om att ta
        paketet i kupén.Det är så man gör med bl.a. känslig medicin
        och blodlådor.Kanske det kostar en hundring extra,men det
        kanske det är värt.Sen beror det ju på om försäljaren går
        med på det extra besväret.

        Visst går det väl mycket med bussar till Sveg?Där får du väl
        hämta själv?

        Lycka till

        Håkan
        Hur menar du gulla Skall jag ringa upp o prata babyspråk med han Nej men det låter vettigt måste nå honom på telefon då.


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          #19
          Ursprungligen postat av deelay
          Sånna har dom inte i Nol, han har samma som du sett i butikerna i sthlm. Mina kommer från en annan odlare än vad dom tagit sina ifrån.
          Priset är ju det som lockar i södra Sverige plus att dom har en hel del fina firrar med för den delen.
          Har för mig att en "viss person" promt skulle ha fisk från gbg för ett tag sen så allt finns nog inte att få tag på i Stockholmsområdet. På lördag vet jag om en bil som åker borås-stockholm i fiskärende så.....där kan det finnas plats för den som vill ha med fisk åt ena eller andra hållet...
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • Mattias777
            Användare
            • november 2006
            • 1493

            #20
            Ursprungligen postat av Byttorp
            Har för mig att en "viss person" promt skulle ha fisk från gbg för ett tag sen så allt finns nog inte att få tag på i Stockholmsområdet. På lördag vet jag om en bil som åker borås-stockholm i fiskärende så.....där kan det finnas plats för den som vill ha med fisk åt ena eller andra hållet...
            Låter jätte bra. Skall jag skicka pm till dig för vidare info?


            http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

            Kommentar

            • Mattias777
              Användare
              • november 2006
              • 1493

              #21
              Ursprungligen postat av Markus_A
              Jag har beställt fisk från Nol till Stockholm, skickat med bussgods. Det funkade bra, men bussgods har inte världens bästa service. Kostnad beror på vilket fraktsätt man väljer; 250 kr eller drygt 500 kr tror jag det var. Med den billigare frakten garanterar dom att lådan är framme inom tre dagar, med den dyra samma dag (enl. Kent har den billiga frakten så gott som alltid kommit samma dag).

              Jag ska åka från Göteborg till Uppsala efter nyår men vet tyvärr inte om Nol har öppet den dan jag åker, vilket troligen blir 1 januari...
              Tack för viljan att hjälpa till men nyårsdagen verkar starkt luta åt stängt i butiken tror jag men man vet ju aldrig...


              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • november 2005
                • 3217

                #22
                Ursprungligen postat av Mattias777
                Kanske nåt du får förse oss med Janne Du skulle kunna ha en egen ciklid signal undgefär som glass bilen.
                Janne du måste ju ha haft Ornatusen. Hur såg dina ut?
                Ja jag var väl med och förmedlade kontakten till deelay, när han köpte sina lithobates från Göteborg för en månad sen.Byttorp skötte väl transporten, och det gick väl bra.
                Det är kanske något i skulle börja med när vi ser något snyggt i affärerna ta ett litet kort på det med mobilen, och sedan lägga ut det på forumet.

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  #23
                  Ursprungligen postat av Mattias777
                  Kanske nåt du får förse oss med Janne Du skulle kunna ha en egen ciklid signal undgefär som glass bilen.
                  Janne du måste ju ha haft Ornatusen. Hur såg dina ut?
                  Jag köpte dom sista jag hade vilda från ciklidleken, han hade importerat dom från laifdemason i Florida.
                  Hannarna var grymt snygga när dom blåste på riktigt skarpa i ränderna och med ett snyggt blänkande skimmer. Det är den varianten som först kom in i sverige och som alltid har kallats spec ornatus.
                  Honorna var ljust gula med något mörkt på fenorna. Det som var bra med den varianten var att man kan se skillnad på hane och hona redan som yngel.
                  Sedan har jag haft en variant från chuva, där blir honorna gulare, men hannen blir inte lika vass, och den varianten blir även större
                  Senast redigerad av malawijanne; 28 december 2007, 12:26.

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • november 2005
                    • 3217

                    #24
                    Ursprungligen postat av Mattias777
                    Tack för viljan att hjälpa till men nyårsdagen verkar starkt luta åt stängt i butiken tror jag men man vet ju aldrig...
                    Ja Kent i nol brukar aldrig vara omöjlig när det gäller att ställa upp för akvaristerna.
                    Ring han en signal vet jag, och är han hemma på nyår så kan han säkert åka ner till affären, han har inte lång väg.Janne

                    Kommentar

                    • Mattias777
                      Användare
                      • november 2006
                      • 1493

                      #25
                      Ursprungligen postat av malawijanne
                      Jag köpte dom sista jag hade vilda från ciklidleken, han hade importerat dom från laifdemason i Florida.
                      Hannarna var grymt snygga när dom blåste på riktigt skarpa i ränderna och med ett snyggt blänkande skimmer. Det är den varianten som först kom in i sverige och som alltid har kallats spec ornatus.
                      Honorna var ljust gula med något mörkt gult på fenorna. Det som var bra med den varianten var att man kan se skillnad på hane och hona redan som yngel.
                      Sedan har jag haft en variant från chuva, där blir honorna gulare, men hannen blir inte lika vass, och den varianten blir även större
                      Usäkta att jag är så frågvis men vilka har Kent i Nol. Jag vill så gärna ha den varianten där honorna har en svart o vit ryggfena. Finns den i Sverige? Den som finns på fotot i Back to nature. Kort sagt jag vill att honorna skall vara klart gula i färgen.


                      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                      Kommentar

                      • Mattias777
                        Användare
                        • november 2006
                        • 1493

                        #26
                        Ursprungligen postat av malawijanne
                        Ja jag var väl med och förmedlade kontakten till deelay, när han köpte sina lithobates från Göteborg för en månad sen.Byttorp skötte väl transporten, och det gick väl bra.
                        Det är kanske något i skulle börja med när vi ser något snyggt i affärerna ta ett litet kort på det med mobilen, och sedan lägga ut det på forumet.
                        Bra ide tycker jag. Vi kan ju också fota och ni beställer ifrån oss eller nä.....


                        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • november 2005
                          • 3217

                          #27
                          Ursprungligen postat av Mattias777
                          Usäkta att jag är så frågvis men vilka har Kent i Nol. Jag vill så gärna ha den varianten där honorna har en svart o vit ryggfena. Finns den i Sverige? Den som finns på fotot i Back to nature. Kort sagt jag vill att honorna skall vara klart gula i färgen.
                          Jag läste på Kents lista, dom som stod med där, var chuvan den varianten har dom gulaste honorna, men hannarna är inte lika vassa.
                          Den andra varianten som kallas spec ornatus kommer från likoma, och är mindre där är honorna ljust gula med an svart kant.
                          Kent kan säkert få tag i den varianten också, han kanske till och med har den inne som odlad.
                          För jag sålde rätt så mycket yngel på den för ett par år sen, alla har nog inte dött ut ännu.Janne

                          Kommentar

                          • deelay
                            Användare
                            • september 2002
                            • 5394

                            #28
                            Ursprungligen postat av Byttorp
                            Har för mig att en "viss person" promt skulle ha fisk från gbg för ett tag sen så allt finns nog inte att få tag på i Stockholmsområdet. På lördag vet jag om en bil som åker borås-stockholm i fiskärende så.....där kan det finnas plats för den som vill ha med fisk åt ena eller andra hållet...
                            Hm... undra vem det är som är så nerdig =)
                            http://www.aquariumstockholm.se/

                            Kommentar

                            • Markus_A
                              Användare
                              • december 2005
                              • 418

                              #29
                              Mattias; Jag är själv sugen på att ta med lite fisk upp så jag sko kolla med Kent om han har möjlighet att åka dit nyårsdagen. Han har gjort liknande förr när jag har frågat. Återkommer i frågan.

                              Kommentar

                              • Mattias777
                                Användare
                                • november 2006
                                • 1493

                                #30
                                Den andra varianten som kallas spec ornatus kommer från likoma, och är mindre där är honorna ljust gula med an svart kant.
                                Kent kan säkert få tag i den varianten också, han kanske till och med har den inne som odlad.
                                För jag sålde rätt så mycket yngel på den för ett par år sen, alla har nog inte dött ut ännu.Janne[/QUOTE]
                                Mindre låter bra, tack Janne för all info skall ringa kent i Nol


                                http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                                Kommentar

                                Arbetssätt...