Eheim Ytterfilter 2028 - Professional 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi375
    Användare
    • april 2006
    • 209

    Eheim Ytterfilter 2028 - Professional 2

    Nu har mitt Fluval 404 lagt av för gott, jag har aldrig varit särdeles nöjd med det, det har krånglat en hel del och låtit för mycket. Tänker alltså inte försöka reparera det. Funderar på att skaffa ett Eheim i stället (se rubriken). Mitt akvarium är 375 liter. Vad tycker ni, ska man lägga 2000 spänn på ett Eheim eller ska man prova ett motsvarande AmTop för en tredjedel av det priset?? Vad är det bästa filtermaterialet att köra i ett ytterfilter av den här kalibern?
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    #2
    Ursprungligen postat av malawi375
    Nu har mitt Fluval 404 lagt av för gott, jag har aldrig varit särdeles nöjd med det, det har krånglat en hel del och låtit för mycket. Tänker alltså inte försöka reparera det. Funderar på att skaffa ett Eheim i stället (se rubriken). Mitt akvarium är 375 liter. Vad tycker ni, ska man lägga 2000 spänn på ett Eheim eller ska man prova ett motsvarande AmTop för en tredjedel av det priset?? Vad är det bästa filtermaterialet att köra i ett ytterfilter av den här kalibern?
    Den här har jag ett par av och är supernöjd, komplett med material. Tyst, mkt lätt att rengöra och smidigt att hantera i övrigt.

    Kommentar

    • Pettson
      Användare
      • oktober 2003
      • 86

      #3
      Hej!
      Jag har kört mitt i 1 månad och är helnöjd.

      mvh
      Holger

      Kommentar

      • kjaer
        Användare
        • december 2007
        • 72

        #4
        Har en sån jag med. Har dock inte provat den än, men det verkar vara bra kvalitet. Tetratec EX1200 är ju också en möjlighet och kostar bara hälften så mycket. Har för mig att den har större filtervolum än Eheim 2028...
        Har haft Tetratec EX700, den verkade vara av bra kvalitet, men min var inte helt ljudlös...

        Amtop har jag aldrig haft, så jag vet inte om dom är bra...
        Senast redigerad av kjaer; 27 december 2007, 12:26.
        Mvh.
        Johan

        Kommentar

        • Karon
          Användare
          • april 2002
          • 880

          #5
          Jag har ett 2028 och kan bara säga att jag är hur nöjd som helst.

          Kommentar

          • krejsi
            Användare
            • september 2005
            • 13

            #6
            om ja vore dig så skulle ja köpa en ehiem för ja har en amtop 3338 och visst för det priset får man va nöjd men inte mycke mer än så
            tjohejsan 980 liter fisksoppa

            Kommentar

            Arbetssätt...