Aquaterra bakgrunder Moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    Aquaterra bakgrunder Moduler

    Pratade med Kevin Wai på AquaTerra Intl, USA sent i natt om deras aquaterra bakgrunder http://www.aquaterra-intl.com/gallery.html

    Nu finns även moduler att tillgå från dem se längst ner på bifogad länk. Jag kommer göra en order från dem på några bakgrunder dels för eget bruk och för att se hur de ser ut live, Enligt dem som tittat och känt på dem så håller de riktig BTN klass och mer därtill då de ska vara lättare att arbeta med. I USA finns ingen direkt marknad för dyra påkostade bakgrunder därav ligger priset där det gör. Med alla fraktkostnader inräknade skulle jag tippa på ett pris som är jämförbart med halva priset på liknande BTN Produkter i sverige. Jag har fått en prislista av Kevin och jag ska kolla upp bästa frakt och leverans sätt. Men om intresse finns på någon produkt maila mig på Akvarieprofilen@hotmail.com
    Om man är några st blir det ju alltid lite billigare.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Sedär! Alltid roligt med lite nyheter och bra med konkurrens...

    Kommentar

    • weeelin
      Användare
      • maj 2004
      • 105

      #3
      Ser ut att vara av riktigt bra kvalite...

      Kommentar

      • weeelin
        Användare
        • maj 2004
        • 105

        #4
        Gött om det kommer nått nytt på marknaden... BTN kör ju med sina gamla vanliga moduler och bakgrunder fortfarande...

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Ursprungligen postat av weeelin
          Gött om det kommer nått nytt på marknaden... BTN kör ju med sina gamla vanliga moduler och bakgrunder fortfarande...
          Sådant händer när man nästan har monopol. Priserna höga, produkterna stannar lite i utveckling då det inte krävs förnyelse för att kriga marknadsandelar när man redan har "makten".

          Kommentar

          • Cichlidaholic
            Användare
            • juni 2005
            • 1103

            #6
            Ursprungligen postat av Malawe
            Sådant händer när man nästan har monopol. Priserna höga, produkterna stannar lite i utveckling då det inte krävs förnyelse för att kriga marknadsandelar när man redan har "makten".
            BTN produkterna är fina och jag har dem själv. Sedan är väl priset kanske i överkant men smakar det så kostar det och så bor vi ju i Sverige. Min Webshop som är tänkt att startas upp i början på året ligger i startgroparna och Aquaterra ligger bra till än så länge =)

            Aquaterra har ju lite andra modeller och roliga saker som gör att det kan finnas en marknad i Sverige, då alla börjar ha moduler/bakgrunder i karen hemma och snart kan alla modulerna i huvudet hur de ser ut. Skulle vara kul om BTN kom med lite nya Modul former det tror jag också det skulle finnas marknad för.
            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

            Min Hemsida
            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

            På min Zoon
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

            Kommentar

            • Långås
              Användare
              • augusti 2005
              • 73

              #7
              Görs dom inte bredare än 130cm? Synd isf, då går ju bakgrunderna bort för många.
              Mvh
              Peter Fredriksson

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Ursprungligen postat av Malawe
                Sådant händer när man nästan har monopol. Priserna höga, produkterna stannar lite i utveckling då det inte krävs förnyelse för att kriga marknadsandelar när man redan har "makten".
                Det är en förolämpning att säga detta om BTN

                dom större Slimline kostar mellan 250-450kr st och dom är mer eller mindre handgjorda i sverige.

                Tror faktist inte ens kina kan konkurera

                (gå in i parfymaffär så ska du få se på dyra droppar)

                Men det skulle vara intressant att höra vad folk tycker är ett lagom pris på Slimline.
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #9
                  Njae..det var inte meningen att låta så brysk eller direkt negativ mot BTN precis, men faktum är att de legat länge på samma sortiment, men gjort en del förnyelser...dock tveksamt om det har riktat sig mot den stora massan kunder eller om det varit nischat..och då tänker jag på Woodrock och Springrock.

                  Slimline är ju en variant där de har varit lyhörda till kundernas klagomål att de vanliga modulerna slukar för mycket plats.

                  Jag hade själv gärna sett flera moduler...och flera typer av hela bakgrunder.

                  De priser du uppger på Slimline stämmer inte med de platser jag besökt i min närhet. Självklart håller Slimline en lägre prisbild än de vanliga stora bakgrunderna...

                  BTN är kanonfina bakgrunder och moduler så kvalitet är det verkligen, men om man ser till varför folk backar att investera så handlar det mest om prisbilden vare sig du vill det eller inte...samt att de slukar mycket yta (de hela bakgrunderna).

                  BTN tillverkas i min hemby i Västmanland och jag är verkligen varken negativ tilll produkterna som sådana eller företaget utan mer åt prisbilden som en del butiker tar. Anledningen till att man kan ha de priserna beror ju givetvis på att det inte finns en konkurrent i samma kvalitetsklass. Det uppstår ett typ av monopol och det är genom denna monopol som utveckling ofta stannar upp.

                  Det jag skrev tidigare var en generalisering av hur ett monopol fungerar...inte direkt kritik mot BTN...utan det finns oerhört många exempel att ta upp om man vill gå dit i diskussionen. Det blir dock OT och det är onödigt.
                  Senast redigerad av StefanL; 18 december 2007, 22:46.

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • april 2002
                    • 5028

                    #10
                    Aquaterra bakgrunder ser ut att vara ok

                    men dom är inte lika bra som BTN och då måste dom vara billigare om dom ska gå att sälja typ halva priset.

                    Dom hela bakgrunderna har helt fel mått, hoppas modulerna passar bättre.

                    Enda sättet att få lönsamhet är att ta in en container med alla kostnader 40000kr ink moms

                    skulle gissa att det får plats bakgrunder för 500000kr och då gälller det att ta in dom som går att sälja.

                    Ska dom ev säljas till butiker så vill nog dom flesta ha halva priset.

                    slutet är att bakgrunderna kommer att kosta som svenska
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Cichlidaholic
                      Användare
                      • juni 2005
                      • 1103

                      #11
                      Jag har varken sett eller tagit på dem live, men enligt dem som gjort det så säger de att de är fullt likvärdiga med BTN. Sen så är ju som sagt måtten lite dumma för oss men har du längre kar än 130 så finns det ju modul system, tanken är väl från min sida att det ska finnas nått för den som vill att välja på då främst till mindre kar som t.ex Juwel, dessa bakgrunder är gjorda så att man ska kunna dela dem för att få ner dem i kar med fast monterat mittenstag.

                      Priserna kommer ligga på ungefär halva priset som motsvarande BTN produkt, har pratat med Kevin på aquaterra och de har en återförsäljare i Holland så då blir det ju genast lättare att ta från dem. Ska man ha bakgrunder till större kar är det ju BTN som gäller men jag håller med om att det vore kul med en ny bakgrund från dem och lite nya moduler.. Slim line var ju en kanon produkt ialf
                      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                      Min Hemsida
                      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                      På min Zoon
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                      Kommentar

                      • Micke
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9579

                        #12
                        Deras flata bakgrunder tycker jag i alla fall inte ser ut att hålla slimlineklass.


                        En 50x55 cm modul kostar 279 Dkr.
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          #13
                          Håller med dig Micke...de är inte helt hundra att jämföra med BTN. Det är dock bra att det kommer mer och mer alternativ till de lite dyrare BTN bakgrunderna. Deras moduler såg ok ut...och det ser troligen snyggare ut i akvarium än på bild.

                          Måste säga att när man klickar på din länk så finns det en annonsbanner med ett akvarium högst upp som är riktigt snyggt. BTN förstås...Tanganyika ciklider.

                          Kommentar

                          • Cichlidaholic
                            Användare
                            • juni 2005
                            • 1103

                            #14
                            Ursprungligen postat av Micke
                            Deras flata bakgrunder tycker jag i alla fall inte ser ut att hålla slimlineklass.


                            En 50x55 cm modul kostar 279 Dkr.
                            Verkar som de har det mesta av produkterna här =)

                            Den side, som du forsøgte at se, blev desværre ikke fundet. Fejlen kan skyldes, at siden er blevet slettet, eller at adressen (linket til siden) er forkert.


                            Jag tror inte priserna skilljer sig fruktansvärt mycket om man skulle sälja i sverige.
                            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

                            Min Hemsida
                            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

                            På min Zoon
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

                            Kommentar

                            • Micke
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9579

                              #15
                              Ursprungligen postat av Malawe
                              Det är dock bra att det kommer mer och mer alternativ till de lite dyrare BTN bakgrunderna.
                              Enligt länken kostar Rockwall 50x55 cm 279 Dkk (358 Sek) och modulerna mellan 439 och 959 Dkk (565-1230 Sek), så höga priser har jag inte sett på Back to Nature.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...