Ciklidbladet 1/2008

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8597

    Ciklidbladet 1/2008

    Hej

    Snart är det nästa år, och vi har redan börjat jobba med Ciklidbladet nr 1/2008, som beräknas utkomma ca 20.2.2008.

    Skriv en artikel till Ciklidbladet!

    Deadline är 31.12.2007, så det är ännu gott om tid att fatta pennan eller tangentbordet och berätta om era ciklider, akvarier, tekniska lösningar eller något annat kul.

    Utan medlemsartiklar blir det ju inget Ciklidblad, så enkelt är det.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    #2
    Har en på G!
    Mvh Alex

    Kommentar

    • Mikael_S
      Användare
      • maj 2006
      • 246

      #3
      Håller på och skriver min stipendieartikel för tillfället, så den kommer att vara klar och inskickad innan nyår.
      Mvh Mikael Schöllin

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8597

        #4
        Finfint!
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          #5
          som en liten update så kan jag meddela att CB 1 har gått med posten förra veckan (torsdag) och bör landa hos några av er redan under Måndagen,,,vissa på tisdagen och somliga kanske tom på onsdagen.

          Trevlig läsning
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • drd
            Användare
            • december 2004
            • 1112

            #6
            Då får man hoppas på att det ligger en rykande färsk och trevlig överraskning i lådan där hemma när man anländer efter dagens arbete då
            // drd

            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

            Kommentar

            • Gabbi
              Användare
              • april 2002
              • 897

              #7
              Vi får tacka Ove här på forumet som gjorde en jätteklistrainsats förra veckan. :-)
              www.akvarielagret.se/akvarieboken

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Hej!

                Hej!
                Jag väntar till nästa år, Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 7334

                  #9
                  Ursprungligen postat av annmari
                  Hej!
                  Jag väntar till nästa år, Mvh Ann-Mari
                  Vad väntar du med till nästa år? Förnya medlemskap? Synd att gå miste om det hela, men alla gör som de själva tycker är bäst.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se
                  ____________________________________________

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #10
                    Jag har nu betalat in medlemsavgiften men får vänta en stund på mitt CB. En miss av mig att glömma betala in...som jag surt får stå för nu. Får jag CB1 skickat separat eller kommer utskicket till mig i samband med CB2?

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Hej!

                      Hej!
                      Orsaken till att jag tar timeout på ett år beror på att jag numera är medlem i Nordiska diskussällskapet och även prenumerant och medlem i Bernd Degens Diskuslive en tidning som komemr ut precis som CB med 43 nr per år den är grymt bra,trycks på ett fantastiskt papper och med artiklar från hela världen över både privata men även kommesriella diskusodlingar,dessutom satasr jag 150 % på diskus nu har nästan min egen odlingsanläggnign klar för den osm ubdrar över diskulive gå in på diskuslive.de eller om det var com och kolla jag vill ha denna tding för den är till för just oss diskushobbyister och mycket bra den är också förstås på tyska därför känner jag för ett timeout år på CB kommer givetvist och skriva på forumet men satsar som sagt mer än hårt på diskus jag har dessutm hållit några mycket lyckade föredrag i bla Spånga AF som gav ett mycket possitivt gensvar i diskusvärlden.åker eventuellt till Finland i hösr och håller samma föredrag,Mvh Ann-Mari Diskusfantast

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Hej!

                        Hej!
                        Oj jag menade att diskuslive som CB kommer ut med 4 nr per år och INTE 43,Mvh Ann-Mari

                        Kommentar

                        • Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 7334

                          #13
                          Ursprungligen postat av Malawe
                          Jag har nu betalat in medlemsavgiften men får vänta en stund på mitt CB. En miss av mig att glömma betala in...som jag surt får stå för nu. Får jag CB1 skickat separat eller kommer utskicket till mig i samband med CB2?
                          Normalt kommer utskicket med CB2. Skulle det visa sig att det inkommer så många betalningar omgående så att det är lönsamt med kompletterande utskick så kan det komma att ske. Behöver dock vara upp mot något hundratal för att det skall ske. Medlemsansvarig har koll på utskick.
                          Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se
                          ____________________________________________

                          Kommentar

                          • Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 7334

                            #14
                            Ursprungligen postat av annmari
                            Hej!
                            Orsaken till att jag tar timeout på ett år beror på att jag numera är medlem i Nordiska diskussällskapet och även prenumerant och medlem i Bernd Degens Diskuslive en tidning som komemr ut precis som CB med 43 nr per år den är grymt bra,trycks på ett fantastiskt papper och med artiklar från hela världen över både privata men även kommesriella diskusodlingar,dessutom satasr jag 150 % på diskus nu har nästan min egen odlingsanläggnign klar för den osm ubdrar över diskulive gå in på diskuslive.de eller om det var com och kolla jag vill ha denna tding för den är till för just oss diskushobbyister och mycket bra den är också förstås på tyska därför känner jag för ett timeout år på CB kommer givetvist och skriva på forumet men satsar som sagt mer än hårt på diskus jag har dessutm hållit några mycket lyckade föredrag i bla Spånga AF som gav ett mycket possitivt gensvar i diskusvärlden.åker eventuellt till Finland i hösr och håller samma föredrag,Mvh Ann-Mari Diskusfantast
                            Låter jättetrevlig Ann-Mari, kul när man brinner för saker. Ciklidbladet finns ju alltid kvar och skulle suget bli för stort så är det ju bara att förnya.

                            Tar bort dina NCS Medlemsbehörigheter i detta forum omgående.
                            Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se
                            ____________________________________________

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • augusti 2002
                              • 10784

                              #15
                              Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                              Normalt kommer utskicket med CB2. Skulle det visa sig att det inkommer så många betalningar omgående så att det är lönsamt med kompletterande utskick så kan det komma att ske. Behöver dock vara upp mot något hundratal för att det skall ske. Medlemsansvarig har koll på utskick.
                              Kan man få välja att betala frakten själv? Det gör jag gärna för att få CB...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...