Sydamerika eller troffekar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Sydamerika eller troffekar?

    Står i valet och kvalet om jag skall göra om mitt 720-SA till trofffekar. Det är ju snyggt med ett växtkar men suget efter fler troffar börjar bli stort. Vad skall jag göra? Kan ni inte säga vad ni skulle ha gjort? Så här ser karet ut för tillfället i allafall.
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • fs7210
    Användare
    • juni 2004
    • 183

    #2
    griller i huvudet

    snyggt kar! tänk efter en gång till...

    det värsta är att när det poppar upp sådana ideer, får man inte sinnesro förrän man gjort om till en ny biotop. lösningen är ju ytterliggare ett kar
    Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

    Kommentar

    • slusken

      #3
      Ja jag förstår att du har svårt att bestämma dig. Karet du har idag är fruktansvärt snyggt! Men å andra sidan är det inte mycket som går upp mot Troffar! Jag har själv nylligen upptäkt tjusningen med Troffar och jag kan bara säga att det är den mest intressanta och roliga fiska jag har haft!

      Instämmer med fs7210! Det är bara att skaffa ett rejält kar till!

      // Jim!

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Ursprungligen postat av Matz Karlsén
        Står i valet och kvalet om jag skall göra om mitt 720-SA till trofffekar. Det är ju snyggt med ett växtkar men suget efter fler troffar börjar bli stort. Vad skall jag göra? Kan ni inte säga vad ni skulle ha gjort? Så här ser karet ut för tillfället i allafall.
        Jag tror du redan har svaret själv Matz. Eftersom tanken farit upp och du inte kan lämna den så är du nog fast i att övergå till troffar...

        Du får annars väga för- och nackdelar emot varandra. Karet är snyggt som det är nu, men du längtar tydligen efter troffar så mitt förslag är att du går efter magkänslan.

        Kommentar

        • Crenicichla
          Användare
          • november 2006
          • 1055

          #5
          Gör det som du känner mest för, men jag hade aldrig i dagsläget överget SA, isf hade jag skaffat ytterligare 1kar.
          Har redan gått från ett 540 i Januari 07 till 1st 375:a och 1st 720:e + 540 karet under detta året.
          Och allt detta bara för att jag vill behålla vissa fiskar och ha andra nya som inte funkar med befintliga.

          Vilken tur att jag har en förstående flickvän.

          Ps. Dessutom har jag köpt 2*250L och 1*60L för avel och yndel uppfödning i år.
          MVH

          Kristofer

          Kommentar

          Arbetssätt...