Valet o kvalet?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ps.Daniel

    Valet o kvalet?!

    Hej!

    Jag köpte 2 Ahli honor på "fisk affär" i malmö för snart 1 vecka sedan.
    När kag kom hem såg jag att en av dem hade ett stort sår på sidan, men trodde att den skulle klara sig.
    Efter ett par dagar försvann inte såret, och jag började titta närmare o närmare.
    jag kom fram till att såret var MINST 5mm djupt o 3mm i diameter.
    Det kan omöjligt varit en fisk som gav dem detta bett(gick tillsammans med små små yngel), alltså måste den blivit tappad lr dylikt.
    Nu efter nästan 1 vecka avled fisken(måste varit p.g.a av det för den andra mår prima).
    Jag skulle endå komma tillbaka till affären för att köpa en hane till dem(henne nu), men jag måste väll kunna få en ny Ahli hona?!
    Hjälp mig, vad ska jag göra?

    Mvh Daniel

    DANIEL
  • Hagge
    Användare
    • januari 2003
    • 432

    #2
    Självklart skall du ha en ny fisk om det är så att dom sålt en skadad fisk till dig. Det är bara at stå på dig och vidhålla din ståndpunkt. Det bör inte vara några problem!

    LYCKA TILL!

    F
    /Fredrik

    Kommentar

    • Ps.Daniel

      #3
      Hej!

      Jag har funderat på det, men kan man verkligen få en ny om man inte har några bevis på att den är död?

      Mvh Daniel

      DANIEL

      Kommentar

      • Karon
        Användare
        • april 2002
        • 880

        #4
        Det är ju lite upp till affären, om dom litar på dig eller inte.

        Kommentar

        • Hagge
          Användare
          • januari 2003
          • 432

          #5
          Varför skulle du ljuga?

          Och även om 1 på 10 skulle göra det, så är det något man får ta med i beräkningen när man säljer levande djur. Det är ju opraktiskt att spara skiten, för att behöva ta med sig och visa upp den vid reklamation. Har de bara lite "goodwill" på firman så kommer det inte att vara några problem för dig. Det ligger i deras intresse att ha nöjda kunder! Deras levebröd kommer av akvarister som dig.

          Lycka till!



          F
          /Fredrik

          Kommentar

          • Björn
            Användare
            • april 2002
            • 787

            #6
            Som jag ser det är det inte alls självklart att du ska ha en ny fisk! Om du inte har några belägg för att det verkligen är deras fel, och det har du inte eftersom du trots allt köpte fisken. Det finns ingen garanti när det gäller köp av levande djur. Dom i affären har allstå ingen som hellst ersättningsskyldighet.

            Däremot kan dom naturligtvis vara snälla och ge dej en ny hona iallafall, om dom vill att du ska komma tillbaka och handla mer. om du hade köpt en "trasig" fisk av mej hade du fått det, (även om jag inte har "trasiga" fiskar till salu) =)

            Mvh
            Björn

            Ps. Hur du kommit fram till att såret måste ha uppkommit genom att fisken blivit tappad förstår jag inte, men skit samma! =)

            fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

            Kommentar

            Arbetssätt...