Tipps på intressant fisk till ett 720 kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagArne
    Användare
    • december 2006
    • 263

    Tipps på intressant fisk till ett 720 kar

    Sambon har gått med på ett nytt akvarium när vi ska flytta vilket lär ske till sommaren. Lutar åt att jag byter ut mitt 450 liters mot ett större. Hällst ett 900+ liters men ett 720 blir nog mer troligt.

    Är idag växttok med CO2 system, stark belysning och massor av växter. Simmar 15 rätt stora skalarer i karet men det tycks aldrig bli någon lek på dom vilket jag saknar från tiden med malawi då det lektes frekvent.

    Nu till min fråga

    Lutar åt att jag gör mig av med skalarerna för att skaffa någon mer lekvillig fisk som sambon och jag kan sitta och beundra. Gärna någon lite större fisk som går bra som fullvuxna i ett 720 liters och där det går att se skillnad på hona och hane. Växterna har jag svårt att slita mig ifrån men blir inte i lika stor skala som tidigare så fisken bör ju inte vara renodlade vegitarianer och grävmaskiner.

    Vad tror ni kan tänkas passa oss? Jag är mer sugen på enstaka stora fiskar än många små. Så tippsa på så jag kan drömma vidare om det kommande akvariet
    Tack på förhand
  • Flipper
    Användare
    • mars 2005
    • 143

    #2
    2 tigrerade påfåglar och några större malar?

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • juni 2005
      • 1103

      #3
      Kanske lite rovisar =) Du är välkommen att komma o kolla o få lite inspiration, är ju inte mer en 15min.
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      Arbetssätt...