D.Strigatus hane låg död

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    D.Strigatus hane låg död

    Grubblar över vad som kan ha hänt, det är nu 3veckor sedan jag införskaffade denna VF hane, det första han gjorde var att spänna upp sig och leka av honan. Den var inte riktigt sugen på min räkmix men den åt iaf räkor och verkade må jätte bra. Sista veckan nu stog den mest med honan som tuggade den var inte direkt på hugget men den käkade när de andra fiskarna grisade och den var inte mager, men så i torsdags satt den i btn rastret. Vattnet var lite grumligt trots att han inte suttit där mer en längst över natten, resterande fiskar andades häftigare under dagen så jag beslutade mig för vattenbyte och saltning. Det luktade även lite om vattnet dock var hanen intakt med ögon och allt så tycker det är konstigt om han förorenade vattnet. Den var ej sargad men den kan ju fått nått direkt dödande bett det vet man ju inte, men jag tror inte våld är inblandat.

    Bild på D.Strigatus hanen



    Som tröst så får man väl vara glad att han lämna eftersig många yngel på dessa 3 veckor, har nu satt i en annan F1 hane jag hade i ett annat kar får se hur det går med han.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Trist! Jag har ingen bra erfarenhet när det gäller VF. De käkar normalt och ser ut att må bra, men sen helt plötsligt börjar de strula med maten och till slut dör. Honorna har klarat sig bättre än hanarna. Det kan gå 3 månader innan det börjar strula...

    Konstigt är det...

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • juni 2005
      • 1103

      #3
      Ursprungligen postat av Erik Österlund
      Trist! Jag har ingen bra erfarenhet när det gäller VF. De käkar normalt och ser ut att må bra, men sen helt plötsligt börjar de strula med maten och till slut dör. Honorna har klarat sig bättre än hanarna. Det kan gå 3 månader innan det börjar strula...

      Konstigt är det...
      Japp min hona går bra dock har jag haft den i säkert 1år snart. Ingen teori om vattnet om det var för hanen satt på rastret som det vart sunkigt?
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      Arbetssätt...