Salviniciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Håknil
    Användare
    • december 2005
    • 484

    Salviniciklid

    hej på forumet

    Har annonserat om Salvinihane men ej fått napp!

    Kan någon på forumet ge mig tips om var jag kan
    hitta denna fina fisk?
    Verkar marigt numera.

    Tacksam för svar

    Håkan
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    #2
    Hej Håkan! Jag var kikade på Åleds Akvarium(En affär) utanför Halmstad för ca 2 veckor sedan och där såg jag minst en hane säkert fler i ca 10cm storlek telefon 03539397 värt ett försök sen vet jag ju inget om frakten är ju bra bit från dig bara tror jag
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Hagge
      Användare
      • januari 2003
      • 432

      #3
      Salvini har nog de flesta grossister på sin lista, så nog finns de att tillgå allt! Kollade lite snabbt och Simontorp bland andra hade den på sin lagerlista. Gå till en butik och be dem ta hem några åt dig!
      /Fredrik

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Ursprungligen postat av Hagge
        Salvini har nog de flesta grossister på sin lista, så nog finns de att tillgå allt! Kollade lite snabbt och Simontorp bland andra hade den på sin lagerlista. Gå till en butik och be dem ta hem några åt dig!
        ....och ändå ser man inga i butikerna. Har inte sett arten på länge.

        Kommentar

        • tjornpatrik
          Användare
          • augusti 2006
          • 830

          #5
          Ursprungligen postat av Lundensis
          ....och ändå ser man inga i butikerna. Har inte sett arten på länge.
          I Gbg området m onejd är det ganksa lätt att få tag på mindre exemplar. Köpte själv ett mindre lekpar för ett tag sedan. Däremot tycker jag det är extremt sällan man ser stora exemplar inne, vet att Nol haft till och från.

          Egentligen är det väl bäst att ringa runt och kolla. Sätt ut en ny annons, någon måste ju ha. Misstänker att det är en större hane du är ute efter?

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #6
            Ursprungligen postat av patriks155
            I Gbg området m onejd är det ganksa lätt att få tag på mindre exemplar. Köpte själv ett mindre lekpar för ett tag sedan. Däremot tycker jag det är extremt sällan man ser stora exemplar inne, vet att Nol haft till och från.

            Egentligen är det väl bäst att ringa runt och kolla. Sätt ut en ny annons, någon måste ju ha. Misstänker att det är en större hane du är ute efter?
            Nej, jag menar små ex. Har inte sett sådana på länge.

            Kommentar

            • Håknil
              Användare
              • december 2005
              • 484

              #7
              Ursprungligen postat av patriks155
              I Gbg området m onejd är det ganksa lätt att få tag på mindre exemplar. Köpte själv ett mindre lekpar för ett tag sedan. Däremot tycker jag det är extremt sällan man ser stora exemplar inne, vet att Nol haft till och från.

              Egentligen är det väl bäst att ringa runt och kolla. Sätt ut en ny annons, någon måste ju ha. Misstänker att det är en större hane du är ute efter?
              Ja, 12-15

              Kommentar

              • Yonaz
                Användare
                • januari 2006
                • 227

                #8
                Kolla in http://www.umea.akvarieforening.se/ sg att du kom ifrån Umeå så om du slänger ut en annons där kanske någon nappar Vet att det åtminstonde är en person i föreningen som håller salvini.
                5000 liter hemma!
                http://www.akvarielexikonet.se/medlem/Yonaz
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=613471

                Kommentar

                • FredrikW
                  Användare
                  • december 2007
                  • 18

                  #9
                  Lånar tråden lite.

                  Någon som vet nån affär eller nån nära Linköping som har Salvini hemma eller som kan ta hem?

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • april 2002
                    • 5028

                    #10
                    Salvini är bland dom snyggaste
                    synd att dom tar för sig av utrymmet
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Lars Andersson
                      NCS Medlem
                      • oktober 2002
                      • 601

                      #11
                      Hej Fredrik och välkommen till forumet.

                      Jag vet inte, men finns det salvini i Linköping lär det väl vara hos Djurmagazinet (Fyra Tassar). Annars ring till Robban på Akvarievalvet i Norrköping. Jonas som jobbar på Fyra Tassar kommer säkert på föreningens möte på måndag. (Se tråd under Föreningsinformation, Säsongsavslut). Du är välkommen på mötet och då kan du ju fråga honom om dom har eller kan få in salvini. Annars är det ju inte så långt till Akvarielagret och eftersom Christer tycker dom är så snygga har han säkert dom i lager.
                      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                      Kommentar

                      • FredrikW
                        Användare
                        • december 2007
                        • 18

                        #12
                        Okej, tack så mycket.

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9122

                          #13
                          Ursprungligen postat av Lars Andersson
                          Hej Fredrik och välkommen till forumet.

                          Jag vet inte, men finns det salvini i Linköping lär det väl vara hos Djurmagazinet (Fyra Tassar). Annars ring till Robban på Akvarievalvet i Norrköping. Jonas som jobbar på Fyra Tassar kommer säkert på föreningens möte på måndag. (Se tråd under Föreningsinformation, Säsongsavslut). Du är välkommen på mötet och då kan du ju fråga honom om dom har eller kan få in salvini. Annars är det ju inte så långt till Akvarielagret och eftersom Christer tycker dom är så snygga har han säkert dom i lager.
                          OT,
                          Medans man läser i forumet, kan man gott ta ett vitamin piller o lyssna på flickorna i flickrummet nånstans i Brasilien! Väldig kul video!
                          Mer sådana Lars! OT
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • LottaWR

                            #14
                            Vet ni om det är svårt att bli av med Salvini-ciklider? Kan man sälja eller vet ni om akvarieaffärer tar emot om man skänker bort ett lekpar? Vet ni var man kan annonsera om man vill sälja, jag vill ju inte att fiskarna ska fara illa.

                            Kommentar

                            • jinnarparen
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 2670

                              #15
                              Ursprungligen postat av LottaWR
                              Vet ni om det är svårt att bli av med Salvini-ciklider? Kan man sälja eller vet ni om akvarieaffärer tar emot om man skänker bort ett lekpar? Vet ni var man kan annonsera om man vill sälja, jag vill ju inte att fiskarna ska fara illa.
                              Prova med att lägga ut en annons här på ciklidsällskapets hemsida.
                              Annars så tror jag nor att det skall vara ganska lätt att få sålt ett lekpar till en akvarieaffär. Salvinin är så pass ovanlig i dagsläget att den nog snabbt finner nya köpare.
                              Åter till CA

                              Det är där jag hör hemma

                              Kommentar

                              Arbetssätt...