Vad ska jag bli när jag blir stor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi375
    Användare
    • april 2006
    • 209

    Vad ska jag bli när jag blir stor?

    Ung Aulonocara-hane som just börjat färga ut. Köptes i butik som grått yngel. Vad blir det?
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #2
    Ursprungligen postat av malawi375
    Ung Aulonocara-hane som just börjat färga ut. Köptes i butik som grått yngel. Vad blir det?
    Ja kanske en jakobfribergi.
    Och är det en otter point grattis , den kommer att bli kanon.Janne

    Kommentar

    • malawi375
      Användare
      • april 2006
      • 209

      #3
      Det "lustiga" är att den köptes som Röd Rubin (!) hos en normalt sett välsorterad akvariebutik (!) Nu har jag iofs aldrig haft rubiner förut, men inte tycker jag det verkar bli det... Freibergi var väl min gissning också.

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #4
        Den ser vanskapt/undernärd ut tycker jag... kraniet och ögonen är på tok förstora för den kroppen.

        Sedan är den en konstig färgton i den men det kan vara färgbalansen på bilden som är lite skev.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av deelay
          Den ser vanskapt/undernärd ut tycker jag... kraniet och ögonen är på tok förstora för den kroppen.

          Sedan är den en konstig färgton i den men det kan vara färgbalansen på bilden som är lite skev.
          Ja den är nog lite undernärd, men med rätt mat och dom rätta betingelsena så kommer den säkert att äta upp sig och bli kanon.Janne

          Kommentar

          • Johan F
            Användare
            • mars 2006
            • 2439

            #6
            Ursprungligen postat av deelay
            Den ser vanskapt/undernärd ut tycker jag... kraniet och ögonen är på tok förstora för den kroppen.

            Sedan är den en konstig färgton i den men det kan vara färgbalansen på bilden som är lite skev.
            Jo men.........vi alla är ju inte skapta lika.........men visst kan jag hålla med om att den ser annurlunda ut.
            3000 liter med Tropheus
            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
            Tropheus sp. black Ikola
            Tropheus sp. black Caramba
            Tropheus red bishop Caramba
            Tropheus Moorii Kambwimba
            Tropheus Moorii Kapampa
            Tropheus Duboisi Maswa

            Kommentar

            • malawi375
              Användare
              • april 2006
              • 209

              #7
              Ursprungligen postat av deelay
              Den ser vanskapt/undernärd ut tycker jag... kraniet och ögonen är på tok förstora för den kroppen.

              Sedan är den en konstig färgton i den men det kan vara färgbalansen på bilden som är lite skev.
              Nja, jag tycker nog den ser ut som en typisk ung Aulonocara i kroppsformen. Men vad vet jag..? Undernärd är ett epitet jag aldrig hört om någon av mina fiskar dock De snaskar räkmix och spirulinapellets och växer så det knakar.

              Alltså bilden är bara ett skott från höften med blixt dessutom, min fråga var ju just vad ni trodde det skulle bli för nåt eftersom han är köpt som Röd rubin. Kanske nån korsis?

              Kommentar

              Arbetssätt...