Btn modul karet är klart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi Micke
    Användare
    • oktober 2006
    • 167

    #16
    Ursprungligen postat av Malawe
    Har du fixat med solfilm? Skulle vara nice att se foto på karet med solfilm, sand och vatten.
    Nej har inte fixat det än.. Blir nog inte förän i slutet av månaden eller början av december. Som det är nu så står karet mitt på vårt vardagsrums golv. Håller på att packa inför flytten + att man precis har blivit farsa så det är mycket som tiden skall räcka till för.. Ska nog bara vattenfylla karet och se så att allt är under kontroll. Men jag lovar att posta fler bilder när jag fått in karet i nya huset.
    Och då blir det med solfilm och sand... Vet att det blir en ljus sand fick lyssna lite på frugan oxå (det lönar sig i längden) tror den heter qvarts-sand mycket finkornig...
    Senast redigerad av Malawi Micke; 15 november 2007, 22:03.
    malawi 4 life

    Kommentar

    • Malawi Micke
      Användare
      • oktober 2006
      • 167

      #17
      Hur går det föresten med ditt modul kar Malawe??
      Några framsteg??
      malawi 4 life

      Kommentar

      • lucifer28

        #18
        Ser skitfint ut.
        Lycka till med det.

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #19
          Ursprungligen postat av Malawi Micke
          Hur går det föresten med ditt modul kar Malawe??
          Några framsteg??
          Väntar på de nya modulerna för att limma in dom i karet..sedan är det uppstart.

          Kommentar

          • Malawi Micke
            Användare
            • oktober 2006
            • 167

            #20
            Ursprungligen postat av Malawe
            Väntar på de nya modulerna för att limma in dom i karet..sedan är det uppstart.
            Se där ja men du uppdaterar väl med bilder oxå
            malawi 4 life

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #21
              Ursprungligen postat av Malawi Micke
              Se där ja men du uppdaterar väl med bilder oxå
              Självklart.

              Kommentar

              • Malawi Micke
                Användare
                • oktober 2006
                • 167

                #22
                Ville bara berätta att det står lite stilla i projektet just nu men en glad nyhet är att kent i nol kanske får besök i morgon utav mig ska öka på antalet fiskar som ska simma i burken..
                malawi 4 life

                Kommentar

                • Malawi Micke
                  Användare
                  • oktober 2006
                  • 167

                  #23
                  Tjenare alla!! Hoppas jul och nyår har varit bra.. Nu är karet i full gång med både toning sand och fisk.. bilder kommer under kvällen...
                  malawi 4 life

                  Kommentar

                  • Malawi Micke
                    Användare
                    • oktober 2006
                    • 167

                    #24
                    Nu har bilderna uppdaterats och det finns bilder på hur karet ser ut just nu idag..
                    Kolla in länken och kom gärna med komentarer..



                    Kolla gärna in karet nu följ bilderna från nytt tomt kar till vad jag själv tycker ett ganska snyggt modul kar. Än så länge är det lite malawi soppa men det ska bli bättring på den fronten. Råkade ut för plötslig malawi död i mitt gamla kar så det strök med närmare 12st firrar..... Suck men det är ju nytt år och nya krafter så snart blir det ny fisk i karet oxå... Mycket nöje
                    malawi 4 life

                    Kommentar

                    • Pettap
                      NCS Medlem
                      • januari 2005
                      • 1385

                      #25
                      Kanon. Den enda nackdelen som jag tycker är att du valt svart bakgrund man tappar liksom djup känslan i karet. Snyggt ljus spel med spottarna. Jag går själv i 720 tankar som skall inredas med moduler. Jag grunnar lite på om man först kan sätta i en slim line bakgrund och sen limma modulerna på den, vad tror ni om det?
                      //Peter
                      4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
                      900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
                      Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

                      Kommentar

                      • Malawi Micke
                        Användare
                        • oktober 2006
                        • 167

                        #26
                        ja det kanske skulle kunna vara nått... jag tycker själv att toningen ger ett snyggt djup kanske ser mörkare ut på bild än i verklighet...
                        malawi 4 life

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          #27
                          Ser skönt ut Micke, kul att du fått igång det.

                          Pettap

                          Att limma moduler på slimline brukar se illa ut... det är väldigt svårt att få det bra verkar det som.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • Pettap
                            NCS Medlem
                            • januari 2005
                            • 1385

                            #28
                            okej, men om man skär ut i slimlinen för modulerna och sätter modulerna tätare med bara några cm i mellan. Eller kanske sätter slimline bakom burken
                            4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
                            900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
                            Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

                            Kommentar

                            • joe
                              Användare
                              • juni 2006
                              • 1451

                              #29
                              Ursprungligen postat av Malawi Micke
                              Nu har bilderna uppdaterats och det finns bilder på hur karet ser ut just nu idag..
                              Kolla in länken och kom gärna med komentarer..



                              Kolla gärna in karet nu följ bilderna från nytt tomt kar till vad jag själv tycker ett ganska snyggt modul kar. Än så länge är det lite malawi soppa men det ska bli bättring på den fronten. Råkade ut för plötslig malawi död i mitt gamla kar så det strök med närmare 12st firrar..... Suck men det är ju nytt år och nya krafter så snart blir det ny fisk i karet oxå... Mycket nöje
                              Ser jättebra ut - och jag gillade särskilt bilderna med bara spotljus - lite mystisk och naturtrogen stämmning på nåt vis. Jag tycker inte att svart minskar djupkänslan -kanske inte proffs, men tycker snarast att det ökar känslan av att det finns något mer...jag tycker du ska vara skitnöjd!!

                              Pettap: Intressant tanke att kombinera slimline och moduler - har sett btn moduler gjorda i samma "färgsakala" som slimline (den rödaktiga!) och det höjer ju känslan... Men min fundering har hela tiden varit hur man kommer ur modulens djupkänsla fogat till slimlines onekligen platta yta och gör det naturligt..förstår du/nån och ursäkta för halvkapning av tråd.
                              MVH - joe

                              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                              Kommentar

                              • Malawi Micke
                                Användare
                                • oktober 2006
                                • 167

                                #30
                                Ursprungligen postat av joe
                                Ser jättebra ut - och jag gillade särskilt bilderna med bara spotljus - lite mystisk och naturtrogen stämmning på nåt vis. Jag tycker inte att svart minskar djupkänslan -kanske inte proffs, men tycker snarast att det ökar känslan av att det finns något mer...jag tycker du ska vara skitnöjd!!
                                Tanx ja jag är hel nöjd med karet själv.. Stort tack..
                                malawi 4 life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...