Långa trådar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    Långa trådar

    Felraportering är kanske att ta i men vore det inte dags att få bort mastodonttrådarna från forumet. Det är en total katastrof att de får finnas.

    Omröstning?
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • Markus_A
    Användare
    • december 2005
    • 418

    #2
    Vad menar du? När är en tråd en mastodonttråd och varför skall dom bort?

    Kommentar

    • tjornpatrik
      Användare
      • augusti 2006
      • 830

      #3
      Tycker bara det är kul att trådar kommer igång och en disskussion skapas, det spelar väl ingen roll om det är långa??? tvärtom. Känns betydligt mer rimligt att ha en lång och omfattande tråd om ett och samma ämne än 10 halvkompletta småtrådar. Exempel CA-bilder, är väl 100 gånger bättre att samla alla CA bilder där än att varje fotograf ska skapa en ny tråd varje gång han/hon tagit några nya bilder. Dessutom kan man ju gå igenom tråden och se alla bilder som rör ämnet. Jag röstar definitivt NEJ på frågan!

      Kommentar

      • Pettson
        Användare
        • oktober 2003
        • 86

        #4
        Köpare blir Säljare!

        Jag har precis lagt upp en annons under "Köpes".
        I annonsen står jag som "Säljare". Något förvirrande!

        mvh
        Holger

        Kommentar

        • Robin
          Användare
          • januari 2003
          • 4526

          #5
          Ursprungligen postat av Pettson
          Jag har precis lagt upp en annons under "Köpes".
          I annonsen står jag som "Säljare". Något förvirrande!

          mvh
          Holger
          Lägg som en ny tråd i denna avdelning så syns felet bättre.
          Mvh
          Robin

          Kommentar

          • Robin
            Användare
            • januari 2003
            • 4526

            #6
            Kan bara hålla med Lars att mastodonttrådarna bara förstör. Det blir mer överskådligt om det är många små trådar istället för en stor som ingen orkar ta sig igenom. Det är ändå någon sorts faktabank vi sitter och skriver på varje dag. Tänk då om man skulle strunta i alla register och ordningar som man har i pärmar med viktiga papper.. det skulle inte funka. Tycker det är en viss likhet med forumets stora trådar.
            Mvh
            Robin

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              #7
              Ja troffetråden är under all kritik!

              håller med Lars.
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Håller med helt. Finns ingen möjlighet att läsa igenom hela trådarna när de är på flera hundra sidor.

                Begränsa storleken på sådana trådar så blir det fler ämnen och fler diskussioner. Som det är nu så blir det en tråd som tar hand om en massa saker runt t ex Tropheus...och endast ett fåtal skriver och engagerar sig i just de trådarna för de har haft en långtgående diskussion sinsemellan. Det är svårt att bryta in i en diskussion och komma med en ny förfrågan så därför håller jag helt med Lars här.

                Begränsa mängden sidor en tråd kan innehålla innan den bryts av och man startar en ny. Trådarna i sig är mycket informationsrika, men fruktansvärt tunglästa.

                Kommentar

                • Gabbi
                  Användare
                  • april 2002
                  • 897

                  #9
                  Jag får också hålla med. Som fredagsnöje är de säkert bra, men bara för en initierad skara. Om någon, ny eller gammal användare vill ställa en mycket specifik fråga, eller för all del bara läsa om info så är det en väldigt lång tråd att ge sig in i.
                  Jag tycker nog långa trådar kan få finnas, men då som "fredagstrådar". En nybörjare får inte bli hänvisad att läsa i troffetråden om denne ställer en mkt specifik tropheusrelaterad fråga. (För att ta ett exempel.)
                  www.akvarielagret.se/akvarieboken

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    #10
                    Har ni last dem? Kolla de senaste 20 inlaggen i troffetraden nu (kolla nar jag skriver detta). Jag kan se en fordel i att detta for mig ointressanta tuggandet halls borta fran forumet. Jag kan dessutom tanka mig att de okar aktiviteten pa ovriga forumet (de som skriver i traden alltsa). Det viktiga ar (om man har langa tradar) att nagon sager ifran nar "riktiga" saker diskuteras och kraver att det startas en ny trad.
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • april 2002
                      • 5028

                      #11
                      Vad menar du Ola om dom sista tjugo inläggen i Troffetråden borde hållas borta
                      bara för att det är ointressant för dig betyder det inte att du har rätt

                      att prata popularitet angående Troffar i Troffetråden känns alldeles rätt,
                      det är också rätt att kunna gå tillbaka i en del långa trådar för att kontrollera vad som sas i ett tidigare skede.
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #12
                        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Vad menar du Ola om dom sista tjugo inläggen i Troffetråden borde hållas borta
                        bara för att det är ointressant för dig betyder det inte att du har rätt
                        Jag menade att dessa tradar fungerar som en chat. Majoriteten av det som skrivs "stjals" inte fran forumet. Forumet som sadant skulle inte "vinna" pa att detta lag ute. Jag ser alltsa inte dessa tradar som ett problem utan som en "chat". Kanske ska vi ga in och andra i titeln till "troffechatten 2007" osv samt skriva lite "forhallningsregler" i forsta inlagget typ "allt som kan betraktas som allmanintresse bor laggas i nya tradar".

                        Jag menade inte pa nagot satt att klanka ner pa vad som skrivs i tradarna utan undrar om de som ar mot dem verkligen last nagot i dem.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • Mike_Noren
                          Användare
                          • februari 2003
                          • 2695

                          #13
                          Ursprungligen postat av Ola Svensson
                          Kanske ska vi ga in och andra i titeln till "troffechatten 2007" osv samt skriva lite "forhallningsregler" i forsta inlagget typ "allt som kan betraktas som allmanintresse bor laggas i nya tradar".
                          Låter som en bra idé.

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • november 2005
                            • 3217

                            #14
                            Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Jag menade att dessa tradar fungerar som en chat. Majoriteten av det som skrivs "stjals" inte fran forumet. Forumet som sadant skulle inte "vinna" pa att detta lag ute. Jag ser alltsa inte dessa tradar som ett problem utan som en "chat". Kanske ska vi ga in och andra i titeln till "troffechatten 2007" osv samt skriva lite "forhallningsregler" i forsta inlagget typ "allt som kan betraktas som allmanintresse bor laggas i nya tradar".

                            Jag menade inte pa nagot satt att klanka ner pa vad som skrivs i tradarna utan undrar om de som ar mot dem verkligen last nagot i dem.
                            Bra förslag Ola, och det kanske man kan kalla CA bilder också, som jag tycker är en mera typisk chattråd än troffetråden. Hua lige nu kommer det nog att drösa in en massa inlägg vilken idiot man är.
                            Det har ju hänt förr när man har åsikter om CAtråden, så nu får ni har era ögon öppna forumsvärdar.Janne

                            Kommentar

                            • pontus
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 514

                              #15
                              Vad är motivationen att ta bort dom långa trådarna, är dom störande för någon. det finns ju ingen praktisk anledning imo

                              MVH/Pontus
                              Passenger on Planet Earth:
                              Pet.macro nsumbu
                              Pet.moshi ikola
                              Pet.Trewavasae
                              Pet.Bulu-Point "Red"
                              Pet.orthognathus tricolor mvuna
                              Pet.Longola
                              Tr.Ilangi
                              Tr.Muzi
                              Tr.Katonga
                              Neo.Leleupi

                              Kommentar

                              Arbetssätt...