Hårdrockers: Vilken ciklid är mest True Black Metal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    Hårdrockers: Vilken ciklid är mest True Black Metal?

    Detta kan det debatteras mycket om som de lärde brukar säga. Vi har framför oss en spännande match, våra kombattanter håller på att acklimatisera sig till det neutrala kranvatten de blivit placerade i. Belysningen har mörkats och corpsepainten är applicerad. Här kommer en kort presentation om dagens tävlande:

    I ena ringhörnan ikväll sitter Tropheus sp. Black kiriza. Han kallar sig själv för kejsaren, har en tre fyra kyrkor på sitt samvete och är leadsinger för specBlack, ett brutalt band från de norra delarna av Tanganyikasjön. Hans bandkamrater är här idag, vi kan se dem på den tredje läktaren ovanifrån hållandes banderollen "once you go SpecBlack, u never go back!"

    I andra ringhörnan ser vi den mastodonta Satanoperca daemon. Han ser till en början ganska snäll ut men skönheten kan bedra. Hans gitarrspel får en att tro att han slutit en pakt med Satan och hans daemoniska poser på scen får självaste Siewert Öholm att skaka. Hans band har endast släppt 666 exemplar av sin debutplatta som spelades in i en närliggande studio. Amazon.com kanske har ett fåtal ex. kvar, men det är svårt att hitta dem i denna djungel.

    Det ser ut att bli en jämn match, men vem vinner denna episka strid om vem som är mest true? Skall det bli kyrkbrännaren från tanganyika eller svartkonstnären från amazonas?

    Vi ses nästa vecka i "Celebrity deathmatch, the Black Metal years"
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
  • Gäst

    #2
    Satanopercan även om den känns mer "sepultura" än "black metal"...
    Skall det bli "true" här får man nog bjuda in en norsk kempetorsk!!!
    Mvh/Andreas.

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      Ursprungligen postat av A C-son
      Satanopercan även om den känns mer "sepultura" än "black metal"...
      Skall det bli "true" här får man nog bjuda in en norsk kempetorsk!!!
      Mvh/Andreas.
      Hehe, den va bra!
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Ingen av dem. Hemichromis metallar värst. Kan möjligen sträcka mig till Neolamprologus hequi, det är också monstermetallare. Fast du har knåpat ihop en bra fråga - men jag låter mig inte luras in i din valbox!!

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Lundensis
          Användare
          • mars 2004
          • 2262

          #5
          Av alla fiskar så är det aggressiva CA-ciklider som har mest metal i kroppen, om man inte räknar med gäddorna i sege å, men de har fått sina metallhalter genom mänsklig påverkan så det är fusk.

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #6
            Ursprungligen postat av Lundensis
            Av alla fiskar så är det aggressiva CA-ciklider som har mest metal i kroppen, om man inte räknar med gäddorna i sege å, men de har fått sina metallhalter genom mänsklig påverkan så det är fusk.
            Men?!?! Helt fel!! Var du inte med på ciklidstämman i Gbg? Där visade Lamboj en bild på ett stort kar där en rätt liten Hemichromis hade halva karet och ett helt gäng betydligt större och stöddigare CA-ciklider hade andra halvan... DET säger något om Hemichromis. Mest metall i dem, enligt min mening alltså.

            (för säkerhets skull, det är sent, jag är trött och jag har även som pigg taskig humor... )

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • Iori-Yagami

              #7
              Cichlasoma salvini!!

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • april 2002
                • 1823

                #8
                Hej!

                I brist på en "black devil" röstar jag på "red devil" Cichlasoma festae. Fast det är klart Jonas alternativ är ju inte dumma heller. Vilken ciklid är mest punk då? Det måste väl ändå vara Tuppkamcilkiden, Geophagus steindachneri eller finns det någon annan mer stökig och slarvig art som röjer mycket och missköter sin personliga hygien?

                mvh

                olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 2262

                  #9
                  Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                  Men?!?! Helt fel!! Var du inte med på ciklidstämman i Gbg? Där visade Lamboj en bild på ett stort kar där en rätt liten Hemichromis hade halva karet och ett helt gäng betydligt större och stöddigare CA-ciklider hade andra halvan... DET säger något om Hemichromis. Mest metall i dem, enligt min mening alltså.

                  (för säkerhets skull, det är sent, jag är trött och jag har även som pigg taskig humor... )

                  Hilsen,

                  P
                  Nej, jag var inte på stämman. Hemichromisen verkar vara en liten tuffing, men allt är ju relativt. Gissar på att CA-cikliderna som den gick med inte var särskilt rovgiriga alt. proppmätta. Om inte så var det en riktig tuffing.

                  Kommentar

                  • Ola Svensson
                    Användare
                    • april 2002
                    • 14633

                    #10
                    Jag trodde att black metal skulle vara tjuriga elitistiska enstoringar som lider av kunskapen att de ensamma ar bast i varlden. Crenicichla cametana alltsa, och den ar svart! Alternativt, pompos falsettsang i orkestrala arangemang och endast dagishart. En svart guldfisk alltsa.

                    Ni verkar blanda ihop det med Death Metal (som forovrigt ar overlagset black metal fast detta ar inte min "huvudgrej" forstas).

                    Strage listar lite vidioklipp pa http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2964&a=685865 (scrolla ner till 92).
                    Med vänliga hälsningar

                    Ola

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lundensis
                      Nej, jag var inte på stämman. Hemichromisen verkar vara en liten tuffing, men allt är ju relativt. Gissar på att CA-cikliderna som den gick med inte var särskilt rovgiriga alt. proppmätta. Om inte så var det en riktig tuffing.
                      Det ar inte rodciklidgruppen det skrivs om utan Hemichromis elongatus och H. fasciatus.

                      Rovgiriga fiskar ar generellt sett inte lika aggressiva som vaxtatare. Vaxtatare forsvarar ett fodorevir och ar darmed aggressiva mot allt.
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • ozric
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 3187

                        #12
                        Haha,sicken typ!

                        Jonas; han är rätt cool va?
                        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                        c",)

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #13
                          Ursprungligen postat av olof
                          Hej!

                          I brist på en "black devil" röstar jag på "red devil" Cichlasoma festae. Fast det är klart Jonas alternativ är ju inte dumma heller. Vilken ciklid är mest punk då? Det måste väl ändå vara Tuppkamcilkiden, Geophagus steindachneri eller finns det någon annan mer stökig och slarvig art som röjer mycket och missköter sin personliga hygien?

                          mvh

                          olof

                          Jo, tuppkamcikliden lär faktiskt vara den mest punkiga cikliden!!! Men eftersom jag redan tagit mig friheten att fuska genom att ovan föreslå en ickeciklid så skall jag upprepa min arrogans och föreslå den punkigaste fisken alla kategorier;
                          SLAMKRYPAREN!!!(Periophthalmus barbarus), den älskar att kravla runt och ge sig hän åt frestelser på leriga festivaler...
                          Mvh/Andreas

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #14
                            Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Jag trodde att black metal skulle vara tjuriga elitistiska enstoringar som lider av kunskapen att de ensamma ar bast i varlden. Crenicichla cametana alltsa, och den ar svart! Alternativt, pompos falsettsang i orkestrala arangemang och endast dagishart. En svart guldfisk alltsa.

                            Ni verkar blanda ihop det med Death Metal (som forovrigt ar overlagset black metal fast detta ar inte min "huvudgrej" forstas).

                            Strage listar lite vidioklipp pa http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2964&a=685865 (scrolla ner till 92).

                            Tja, du behöver iaf inte oroa dig för att jag blandar ihop Black/Death, he he...
                            Förrestan, ett förslag på "värdig" motståndare till "min" "kempetorsk" blir storkveiten(Hälleflundra) den passar klart in på dina kriterier ovan... Den är mkt tung och allvarlig.
                            Har du som kan "skilja på metal och metal" möjligtvis några förslag gällande ngn cannibal corpse (death metal()) firre?
                            En ciklid då alltså, om du håller dig till "reglerna" och inte föreslår andra fiskar lika osportsligt som jag...(CARCHARODON CARCHARIAS renderar diskning omedelbart...)
                            Mvh/Andreas

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • april 2002
                              • 14633

                              #15
                              Ursprungligen postat av A C-son
                              Tja, du behöver iaf inte oroa dig för att jag blandar ihop Black/Death, he he...
                              Förrestan, ett förslag på "värdig" motståndare till "min" "kempetorsk" blir storkveiten(Hälleflundra) den passar klart in på dina kriterier ovan... Den är mkt tung och allvarlig.
                              Har du som kan "skilja på metal och metal" möjligtvis några förslag gällande ngn cannibal corpse (death metal()) firre?
                              En ciklid då alltså, om du håller dig till "reglerna" och inte föreslår andra fiskar lika osportsligt som jag...(CARCHARODON CARCHARIAS renderar diskning omedelbart...)
                              Mvh/Andreas
                              Marulk!

                              Hmmm. Vad passar egentligen bast pa nagot bolt throwerskt etarnal war realm of kaos? trimaculatus kanske? Annars tycker ju jag att Neolamprologus leleupi ar helt hopplos som akvariefisk.
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              Arbetssätt...