Omstart/Tid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Penti
    Användare
    • oktober 2007
    • 14

    Omstart/Tid

    Svara mig själv! Sök i forumet fanns ju massa trådar redan men men... Lyckas dock inte radera detta meddelande...

    ---------------------------------

    Hejsan har just skaffat ett nytt kar!

    Min fråga är hur länge ska man vänta med innan man kan ha i fiskarna? e ju småkritiskt då dom simmar i en balja på golvet nu.

    Karet var uppe och snurra när jag hämtade det så allt har stått still någon timma bara. Dvs. Sanden e ju använd och har varit blöt hea vägen. filtret ville jag göra rent för att ine pumpa ut gifterna som bildas vid stillastående.

    /Penti Wolf
    Senast redigerad av Penti; 27 oktober 2007, 23:11.
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Tjena tjena =)

    Jag hade kastat i firrarna nu direkt eftersom det lär ju knappast vara bättre för dom i baljan om man säger som så =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #3
      Ursprungligen postat av Penti
      Hejsan har just skaffat ett nytt kar!

      Min fråga är hur länge ska man vänta med innan man kan ha i fiskarna? e ju småkritiskt då dom simmar i en balja på golvet nu.

      Karet var uppe och snurra när jag hämtade det så allt har stått still någon timma bara. Dvs. Sanden e ju använd och har varit blöt hea vägen. filtret ville jag göra rent för att ine pumpa ut gifterna som bildas vid stillastående.

      /Penti Wolf
      välkommen till forumet Penti, mitt råd är gör rent pumpen först, sedan dom fiskarna som du har i baljan ta lite vatten från akvariet och vänj dom vid det vatnet som du har i baljan i ungefär en halvtimma, sedan kan du hälla i vattnet med fiskarna.
      Mata försiktigt i dom närmaste veckorna.Janne

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Hej å välkommen till Ciklid!

        Kolla nitrit i början och mata inte så mycket så löser det sig!

        Köp dropptest, stickor funkar inge vidare...

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #5
          Ursprungligen postat av deelay
          Tjena tjena =)

          Jag hade kastat i firrarna nu direkt eftersom det lär ju knappast vara bättre för dom i baljan om man säger som så =)
          Ja Niklas jag är alltid van att köra med både livrem och hängsle

          Kommentar

          Arbetssätt...