Vad har hänt? Inaktivt på forumet...
Kollaps
X
-
[QUOTE=Ola Svensson;706152]Jag ar helt mot att ge mer befogenheter genom att begransa for de som inte ar med i NCS. Daremot tycker jag att sadant som kostar (tid eller pengar) och som darmed inte kan ges till alla ska ges endast till NCS medlemmar.[/QUOTE
Jag glömde tyvärr att skriva att Ola var emot det sist vi diskuterade.
Så den kommentaren var väntad Olajanne
Lämna en kommentar:
-
Kan vi inte fånga upp gästerna på ett bra sett så dom blir medlemmar i stället.
Ja jag vet att vi har diskuterat det förut, och jag har velat att man ska ha fler befogenheter om man är medlem i ncs.
Men det har varit ett starkt motstånd till det, från framförallt dom som inte är medlemmar.Lämna en kommentar:
-
Jag brukar alltid kolla hur många gäster kontra folk som är inloggade, och jag tycker mig se att det senaste halvåret så har gästerna ökat och dom som loggar in minskat.
Kan vi inte fånga upp gästerna på ett bra sett så dom blir medlemmar i stället.
Ja jag vet att vi har diskuterat det förut, och jag har velat att man ska ha fler befogenheter om man är medlem i ncs.
Men det har varit ett starkt motstånd till det, från framförallt dom som inte är medlemmar. men som sagt var tycker inte ni att det är mera gäster nu.
Härligt med en tråd som det kanske kan bli lite fart ijanne.
Lämna en kommentar:
-
Nar mastodonttradarna varit mest populara sa verkar de ha smittat av sig snarare tycker jag. Daremot sa ska ENDAST "hur mar din troffe idag" osv behandlas. Nu kan det vara seriosa diskussioner om fylogeni, vatten eller filter och sant far vi nog sla ner pa allihop sa att det blir fler tradar. Fast egentligen syftade jag mer pa langa engagerande tradar snarare an mastodonttradar (fast jag gav tva mastodonttradar som exempel).Lämna en kommentar:
-
Händer också på en del forum där man får till svar att använda sökfunktionen.
Kan hända att folk börjat göra det, och har då inte behov av att starta den där tråden med frågan som svarats på 10 gånger det senaste året.Lämna en kommentar:
-
Om vi ger upp alla samlingstrådar tror jag att det kommer att bli mer aktivitet på forumet. Ta bara en tråd som Troffetråden. En nybörjare/nyligen intressent av Tropheus klarar aldrig av att läsa igenom mastodonttrådarna. Det skapas heller INGA nya trådar om ämnet utan allt läggs i mastodonttråden. Jag tycker det är katastrof.
Många användare på forumet har även efterfrågat uppdelning av avdelningen Afrikanska ciklider. Hur befogat är det om det bara finns 2-3 trådar som rör ciklider från Tanganyikasjön som exempel och 4-5 gällande Malawi?
Som jag ser det så är alltså alla mastodonttrådar problemet.Lämna en kommentar:
-
Folk har väl inte tid längre, sitter nog och facebookar hela kvällarna...Lämna en kommentar:
-
Jag är av uppfattnignen att nya användare med stor sannolikhet kan avskräckas av dessa maratontrådar. Det blir helt enkelt för mycket information att ta in för att hinna ikapp.
Roade mig att ta ut lite mer statistik från forumet och i detta fall antal nyregistrerade användare per månad, under 1 års tid.
2006
September: 103
Oktober: 103
November: 110
December: 108
2007
Januari: 110
Februari: 91
Mars: 85
April:78
Maj :86
Juni: 41
Juli: 58
Augusti: 64
September: 61
Oktober: 59 (till och med idag 26/10)
Tendensen säger således att en vikande antal nyregistreringar under semestertid, och sedan sakta ökning igen, men inte i närheten av hur det såg ut förra året.
Av dessa nyregistrerade under 2007 (733) så har 260 av dessa senast aktivt varit inloggade under perioden 2007-06-30--2007-10-24.
Vi har alltså ett rejält tapp på att nyregistrerade användare inte fortsätter att logga in. Dock får man beakta att sidan även kan beses utan att man är inloggad.
Så hur går vi enklast tillväga för att behålla dessa nyregistrerade?
Ser gärna att någon som är nyregistrerad också lämnar kommentarer i denna tråd, eftersom det kan ge oss viktig feedback på vad vi kan förbättra.Senast redigerad av Joakim Draktoft; 26 October 2007, 12:31.Lämna en kommentar:
-
Ah..det kanske ökar av sig självt...så vi kan sitta och rulla tummarna i väntan på uppgången.Lämna en kommentar:
-
Jag ska vara lite mer serios. Jag tror att tradar som "jaguartraden" och "troffetraden" ar viktiga eftersom att folk foljer dessa och darmed aven skriver inlagg i andra tradar. Aven fototradarna ar viktiga. Sedan ar det viktiga att saker inte diskutteras alltor mycket i dessa tradar och att det startas nya tradar utanfor. Detta kan vi alla hjalpa till med.
Just nu foljer jag t ex "diskus och scalare" traden.Lämna en kommentar:
-
-
Förresten...kan ALLA medlemmar se gamla trådar? Personligen tycker jag att det kan vara ett privilegium som betalande medlem till NCS att man får tillgång till den stora kunskapsbanken för det skulle innebära att nya medlemmar kommer med frågor istället för att de går in i "bibblan" och plockar ut infon. Kanske kontroversiellt från min sida...men jag tycker inte det är fel.(dvs starta en trad sa att vi okar aktiviteten).
Lämna en kommentar:
-
-
Så här ser de ut:
Oktober 2006: 4.000 inlägg
Oktober 2007: 2.700 inlägg
Om man ser till "användaraktiviteten", alltså den totala aktiviteten inkl läsning och bläddring o forumet ser det nästan exakt lika ut om man jämför 2006 och 2007.Senast redigerad av Tony; 26 October 2007, 11:17.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: