Annonsering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • augusti 2003
    • 584

    Annonsering

    Är det bara jag som retar upp mig på folk som skall sälja fisk på annons här på sidan? Det jag tänker på är vissa som skriver en annons per art, varför inte skriva alla arter i en enda annons? På så sätt undviker man att andra "puttas" ut från listan så fort, ibland hinner man knappt lägga in en annons förrän den försvinner pga detta ofog (själv annonserar jag ibland ut kanske upp till 25 olika arter, skall jag lägga art för sig så förstår ni kanske själv vad som händer). Kan inte ansvarig för annonseringen ta tag i detta, eller jag är ute och cyklar?
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    #2
    Jadu kanske för att få mer intresse för annonsen, går ju inte direkt att skriva alla arter i rubriken.

    Kanske går att lösa enkelt genom att tillåta längre rubrik och ett max antal annonser per dygn?
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • augusti 2003
      • 584

      #3
      Ursprungligen postat av Peckers
      Jadu kanske för att få mer intresse för annonsen, går ju inte direkt att skriva alla arter i rubriken.

      Kanske går att lösa enkelt genom att tillåta längre rubrik och ett max antal annonser per dygn?
      Ja, det kanske kunde vara en lösning, inte så att det är ett fantasktiskt stort problem, men jag har sett några ggr att vissa personer lagt in upp till 8 annonser efter varandra.
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • Lacustris
        Användare
        • juni 2005
        • 142

        #4
        På NCS danska motsvarighet www.cichlids.dk får man bara sätta in en annons varannan dag.
        Om huruvida detta är en bättre lösning vet jag inte.
        Verkar "bumpas" en del mer där, till skillnad från NCS.
        Senast redigerad av Lacustris; 24 oktober 2007, 21:06.
        Det är aldrig för sent att ge upp!

        Kommentar

        • Tulle89
          Användare
          • augusti 2006
          • 239

          #5
          Visst kan detta va jobbigt om man precis lagt in en annons o den puttas ner.
          Men samtidigt tycker jag det är så mycket bättre med bara en art per annons. Såg nämligen rätt nyligen en annons där jag var intresserad av en utav de arterna den personen hade till salu så jag mailade och frågade men då var den slut såklart. Har man då en annans till var art kan säljaren ta bort den annonsen direkt utan att de övriga också ska försvinna. Tycker jag! =)
          Med Vänliga Hälsningar Tulle

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #6
            Om jag inte minns fel så fick man för nåt år sedan bara sätta in 1 artikel per annons.

            Rubrik till annonser med många artiklar syns ju lite då och då.

            Ex. Ca ciklider, Malawi, Tanganyjka ska bort, 5 akvarier osv.

            Den som sätter in annonser med flera artiklar måste hålla koll på sin annons och ta bort den artikeln som är såld.

            Och en sak som jag önskar det är att länkarna till annonsvaran ska vara klickbara.
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • november 2003
              • 1585

              #7
              Helt enig med dig ola det stör mig å det väldigaste. Får se om vi får fram nått förslag i styrelsen så att vi kan hitta en bra lösning på detta.

              På samma gång som det är irriterande så är det ju på ett sätt med en art per annons så det är inte helt självklart i alla lägen hur man skall göra. Kanske är det själva presentationen av annonserna som skall ändras så att fler visas på samma gång, men bra om flera medlemmar kommenterar så att fler åsikter kommer in.....
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • PatrikMalmo
                Användare
                • maj 2005
                • 4642

                #8
                Säljer man många arter på en gång så greppar jag om det är irriterande, men personligen så irriterar det mig mer när jag ser en "blandannons". Är jag ute efter en art så vill jag ju hitta den snabbt - att då se arten i rubriken är en fördel för mig. Greppar annars problemet, men jag undrar om det inte ska till en annan lösning... *funderar*

                Hilsen,

                P
                Ingen fisk har läst böckerna.

                Kommentar

                • RobbanG
                  Användare
                  • januari 2004
                  • 563

                  #9
                  Håller med Ola om att säljer man 1-5 arter bör man kunna hålla dessa inom samma annons. Säljer man 25 så kanske man kan ha fler annonser, även om jag tycker det är mer lockande att läsa en annons med rubriken "Massor av ...."

                  Ett annat ofog är att inte ta bort en gammal annons när en ny uppdaterad sätts in.
                  //Robert

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • januari 2003
                    • 4526

                    #10
                    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                    Säljer man många arter på en gång så greppar jag om det är irriterande, men personligen så irriterar det mig mer när jag ser en "blandannons". Är jag ute efter en art så vill jag ju hitta den snabbt - att då se arten i rubriken är en fördel för mig. Greppar annars problemet, men jag undrar om det inte ska till en annan lösning... *funderar*

                    Hilsen,

                    P
                    Det går att söka med sökfunktionen efter det man är ute efter. Fast det är inte alltid man är ute efter något speciellt.
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • andmob
                      Användare
                      • november 2003
                      • 72

                      #11
                      En lösning skulle ju kunna vara att göra typ som i "windows utforskare" där en rubriken motsvaras av en mapp, ex "Div. Malawiciklider säljes".
                      Klicka på plustecknet så kommer arterna, som säljaren lagt till, upp i en undermeny. Därefter man kan välja ifall man vill läsa hela annonsen. Annonsförfattaren får välja "Skapa ny annons"-->"Lägg till art" (formulär dyker då upp för t ex artnamn, pris, beskrivning). Kan därefter klicka på "Lägg till art" igen önskat antal gånger för att få med alla sina arter. Därefter sparas annonsen och man får lägga till max en sådan per tidsperiod (typ vecka?), men givetvis ok att ändra i annonsen om något blir sålt.
                      Men det kanske blir för bökigt att konstruera..

                      Kommentar

                      Arbetssätt...