Saulosi Coral Red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • november 2005
    • 3217

    #16
    Ursprungligen postat av Rob
    Den fisklista jag såg, kommer från en svensk grossist.

    Frågorna kvarstår: Finns det någon som har "Coral Red" och har ni fått lek på dem? Färg på yngel?
    Peter i Tomelilla han som äger zoologisk hobby, han har odlat coral red och jag tror att han gör det fortfarande.
    Och han har även yngel på den, ring honom så kan han säkert berätta för dig om den fisken.
    Lite utanför tråden, men zoologisk hobby i tomelilla är en välskött zooaffär, och om man framförallt gillar malawi så har han ett väldigt bra utbud.
    Sedan att han han har en odling i källaren det är aldrig fel.janne

    Kommentar

    • Rob
      Användare
      • april 2003
      • 143

      #17
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Peter i Tomelilla han som äger zoologisk hobby, han har odlat coral red och jag tror att han gör det fortfarande.
      Och han har även yngel på den, ring honom så kan han säkert berätta för dig om den fisken.
      Lite utanför tråden, men zoologisk hobby i tomelilla är en välskött zooaffär, och om man framförallt gillar malawi så har han ett väldigt bra utbud.
      Sedan att han han har en odling i källaren det är aldrig fel.janne
      Tack för tipset Janne!
      "Bättre sent än aldrig" []

      Kommentar

      • remuz

        #18
        Jag har massor av yngel...

        Jag har 2+4 saulosi coral red som jag köpte i januari i år. Dom får bara flingfoder för malawiciklider och räkmix ibland. Honorna är ordentligt oranga men bleknar lite när de tuggar. Ynglen är oranga från början, snudd på neonoranga. De får inget annat än flingfoder de heller. Den dominante hanen däremot färgar inte som en gul saulosi men det har jag ju fått förklaringen till när jag läser svaren här i inlägget. Han är mer orange på sidorna än randig.

        I mitt kar går mina coral red tillsammans med Bright blue, golden och Met. mbenji och jag skulle inte vilja ha den gula varianten för oranga lyser upp karet ordentligt. Men smaken är ju delad

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #19
          Ursprungligen postat av remuz
          Jag har 2+4 saulosi coral red som jag köpte i januari i år. Dom får bara flingfoder för malawiciklider och räkmix ibland. Honorna är ordentligt oranga men bleknar lite när de tuggar. Ynglen är oranga från början, snudd på neonoranga. De får inget annat än flingfoder de heller. Den dominante hanen däremot färgar inte som en gul saulosi men det har jag ju fått förklaringen till när jag läser svaren här i inlägget. Han är mer orange på sidorna än randig.

          I mitt kar går mina coral red tillsammans med Bright blue, golden och Met. mbenji och jag skulle inte vilja ha den gula varianten för oranga lyser upp karet ordentligt. Men smaken är ju delad
          sjyst, det finns säker bättre och sämre kvalitet på dom verkar det som. Mina va inte alls fina efter ett tag, dom blev iof inte fula men dock gula =)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Rob
            Användare
            • april 2003
            • 143

            #20
            Ursprungligen postat av remuz
            Jag har 2+4 saulosi coral red som jag köpte i januari i år. Dom får bara flingfoder för malawiciklider och räkmix ibland. Honorna är ordentligt oranga men bleknar lite när de tuggar. Ynglen är oranga från början, snudd på neonoranga. De får inget annat än flingfoder de heller. Den dominante hanen däremot färgar inte som en gul saulosi men det har jag ju fått förklaringen till när jag läser svaren här i inlägget. Han är mer orange på sidorna än randig.

            I mitt kar går mina coral red tillsammans med Bright blue, golden och Met. mbenji och jag skulle inte vilja ha den gula varianten för oranga lyser upp karet ordentligt. Men smaken är ju delad
            Köpte du dem i affär eller privat?
            "Bättre sent än aldrig" []

            Kommentar

            • remuz

              #21
              Dom är köpta i affär

              Ledsen att svaret dröjt, bredbandet har legat nere.
              Jag köpte mina fiskar i en affär. Men i en ren "fiskaffär", inte i en zoobutik. Så vitt jag vet kommer dom från Filipstad och före det - ja, inte vet jag

              Kommentar

              Arbetssätt...