Mycket yngel blir det

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    Mycket yngel blir det

    Verkar vara mycket yngelfrågor på forumet just nu!! Själv har jag aldrig haft så mycket lek som denna månad.. tagit reda på drygt 600st N.venustus, 200st D.strigatus Frågan är bara om man kommer klara detta =P ska nog köra igång 222L karen nu
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • Emman
    Användare
    • september 2007
    • 32

    #2
    Oj, grattis.

    *Är nybörjare* Hur kan det bli så många? Är det många honor eller en art som ger extremt stora kullar? Själv blev jag helt överumplad när mina började leka dagen efter jag hade tagit hem dem. De har fortsatt sedan dess (3 v. senare).

    Kommentar

    • Cichlidaholic
      Användare
      • juni 2005
      • 1103

      #3
      Ursprungligen postat av Emman
      Oj, grattis.

      *Är nybörjare* Hur kan det bli så många? Är det många honor eller en art som ger extremt stora kullar? Själv blev jag helt överumplad när mina började leka dagen efter jag hade tagit hem dem. De har fortsatt sedan dess (3 v. senare).
      Det är vuxna honor runt 20-22cm brukar ha runt 120yngel vid varje kull, har en ganska stor lekgrupp och de leker väldigt mycket just nu =P
      4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

      Min Hemsida
      Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

      På min Zoon
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #4
        Ursprungligen postat av Peckers
        Verkar vara mycket yngelfrågor på forumet just nu!! Själv har jag aldrig haft så mycket lek som denna månad.. tagit reda på drygt 600st N.venustus, 200st D.strigatus Frågan är bara om man kommer klara detta =P ska nog köra igång 222L karen nu
        Vad är tänkt att du ska göra med alla dessa? Låta dom ta en massa plats och pengar och sen bli osålda? Matfisk?
        Finns det en efterfrågan på 600 venustus?
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          #5
          Peckers, ett tips är att dra upp dom till ca 3cm ring sedan en större uppfödare och sälj hela lasset vidare för ska du dra upp 600st venustusar kommer det gå åt 15st 200liters typ... dom kommer äta dig ur huset=)
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Cichlidaholic
            Användare
            • juni 2005
            • 1103

            #6
            Ursprungligen postat av deelay
            Peckers, ett tips är att dra upp dom till ca 3cm ring sedan en större uppfödare och sälj hela lasset vidare för ska du dra upp 600st venustusar kommer det gå åt 15st 200liters typ... dom kommer äta dig ur huset=)
            Ja 600st är nog inget man får sålt till privatpersoner, visst det går nog men skulle ta lång tid. Har kollat runt med lite lokala zoobutiker med possetivt resultat. Tanken är nu att fylla på i hobby rummet med kar får nog plats runt 6st 222L och ett par 375L men då klättrar de på väggarna. Kul är det ialf

            Har en till akvarienörd här som vill slå upp en webbutik där man har hela landet som marknad och slipper bök med lokal/affär på en död ort. Kommer bli ett lite djupare sortiment inriktat på bara afrikanska ciklider och framför allt Malawi.. så vi får väll se hur det går med odlingsplanerna då, som det är tänkt kommer vi ta hem fisk på beställning och då går det ju åt att hålla dem nånstans med. ska nog inte göra mer reklam nu förns allt är 100% färdigt ;P
            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

            Min Hemsida
            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

            På min Zoon
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

            Kommentar

            Arbetssätt...