Grumligt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • calle.p

    Grumligt akvarium

    Hej! mitt akvarium är grumligt. jag har ringt och frågat olika affärer och fått olika råd, testat alla möjliga klarningsmedel men inget tycks funka. jag har också startat om akvariumet helt och kokat sand och sten men det har heller inte gett något resultat.
    snälla hjälp mej!

    E-mail: pjs487n@tninet.se
    ICQ: 117751152

  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Hur länge har du väntat på att det ska klarna utan att röra något alls? Har ditt bakteriella filter kommit igång? Vad använder du för sand?

    I de kar som jag använder Faxe-grus eller annat kalkhatig kross kan det utan tvekan ta upp till 3 veckor innan det är helt klart. Det är också viktigt att det bakteriella filtret kommit ordentligt igång. Några klarningsmedel behöver du inte. Jag har 15 akvarier igång just nu och jag har aldig behövt något annat än tålamod.

    mvh,

    Fredrik H.
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Gör några vattenbyten där du tar bort ca 50% och ha ljuset släckt i ett par dygn så ska det nog klarna...

      Såvida det inte är att du "glömt" att rengöra gruset innan du satte igång akvariet...då är det bara att antingen ta ur gruset och rengöra igen eller göra en hel del vattenbyten...*s*

      Stefan, Skövde

      375L Frigobakgrund
      2st 100L
      Malawi

      Kommentar

      • kaj
        Användare
        • oktober 2002
        • 77

        #4
        Har du kalksten?frågan kan vara svaret.

        Kommentar

        Arbetssätt...