akvarium på leca-block

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jesse jane
    Användare
    • november 2006
    • 14

    akvarium på leca-block

    Har ett akvarium som är 70cm brett och 160cm långt, undrar hur jag sätter leca blocken bäst ? Leca blocken är 59cm långa . Ska jag sätta tre rader (från främre till bakre delen av akvariet) kommer då att fattas 5cm ivarje ände .Kanske inte så bra ? Eller sätta ett leca block i varje hörn ( längs med ) .Blir då ett mellan rum på längden med 42cm, Bättre ? Någon som hängde med ?
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Sätt dom på rad från sidan sett och gör skivan 70cm och låt den sticka ut 5cm fram och bak. Det är inga problem alls, speciellt inte om du har en 22mm eller tjockare skiva, det funkar säkert bra med 18mm också.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • jesse jane
      Användare
      • november 2006
      • 14

      #3
      Tack för svaret , borde vara det bästa alternativet.

      Kommentar

      • fs7210
        Användare
        • juni 2004
        • 183

        #4
        det finns ju lekablock som är 10cm breda men med samma höjd. På mitt akvarie som också är 70 cm brett använder jag de i bakkanten.
        Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Varning för de leca-block som ser frästa ut ( de med skåror i)!! De må se raka å fina ut men e fan runda som rugbybollar. Jag byggde nämligen en bänk áv samma modell som Deelay`s bild men fick byta ut dessa mot de släta.
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          Arbetssätt...