Nu kommer belöningen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • figge
    Användare
    • juli 2004
    • 112

    Nu kommer belöningen

    Äntligen, var ju i Uruguay för 2 år sen o hämtade hem lite fiskar. För att få hem så mycket som möjligt tog jag rätt många små exemplar.
    Men nu har de börjat växa till sig, för några månader sen flyttade jag över 2 grupper rhabdotus till ett mindre kar, efter ett tag började de leka och jag fick massa yngel (som dessvärre dog när jag var på semster o polarna skulle sköta om dom) jag har iaf 10 yngel kvar
    För någon månad sen flyttade jag över mina Gymnogeophagus labiatus till "lekkaret" istället för att förhoppningsvis få igång lite lek, jag har inte sett några tendenser till lek och funderade på att nu i veckan låta min gymnogenys prova lyckan istället. Men nu ringde tjejen hemifrån och berättade att de har lagt massor av ägg jag är så glad, detta är min absoluta favvofisk och jag har väntat så länge på den här stunden
    Woohoo nu längtar jag bara hem hehe.
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Grattis figge! Förstår att det är roligt...känner igen känslan även om det givetvis är betydligt starkare av att ha "hämtat hem dom själv".

    Kommer bilder hoppas jag?

    Kommentar

    • Vic
      Användare
      • september 2006
      • 94

      #3
      Härlig överraskning! Hoppas på bilder jag med

      Kommentar

      • discusred
        Användare
        • juni 2004
        • 851

        #4
        Grattsi!
        Vilken härlig känsla och få yngel ifrån fisk du själv har hämtat!
        Grattis igen!

        Kommentar

        • figge
          Användare
          • juli 2004
          • 112

          #5
          Tyvärr var äggen borta när jag kom hem, men nu vet jag vilket paret är och jag skall flytta på stora malen som jag tror är boven i dramat. Självklart skall jag posta massa foton nästa gång

          Kommentar

          Arbetssätt...