Fråga om storlek

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    Fråga om storlek

    Har bestämt mig för att köpa ett Juwel Vision 250L 125x40x50 alternativet var ett 310l alu kar 125x50x50 sätter du då in en hel BTN i det blir det samma mått =/

    samt att det blir dyrare att köpa 310L kar 1700:- ställning 1200:- heltäckande ramp 1200:- En det pris jag fått på juwelkaret som är nytt och komplett

    Tanken är nu att köra Juwel karet med slimline bakgrund samt dela upp en modul t.ex H och sätta på kanterna /Långsidorna för att gömma pump värmare..

    Tycker bara det ser så litet ut =/ är van med mina 720L kar och 960L ska köra Mbuna i detta så det kanske går.. Fiskar som nu går i ett av mina 240L i mitt så kallade akvarierum/Hobbyrum (inget fin kar) det är en grupp Hongi Red top 7st en grupp F1 Socolofi 9st tänkt köpa in demasoni samt att köra mina fryeri 1+4 kan detta gå i ett så litet kar?? eller e det o tillräckligt?
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • Cichlidaholic
    Användare
    • juni 2005
    • 1103

    #2
    Antar att ingen har något vettigt att säga? Utan att det går bra med ett litet 250
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

    Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

    På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      Hej.

      tycker att det blir för många sorter i ett sånt litet kar det blir bara grötigt och stökigt nöj dig med två sorter och skaffa fler av varje ca 12+12 eller liknande
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • Cichlidaholic
        Användare
        • juni 2005
        • 1103

        #4
        Ursprungligen postat av cichlids4fun
        Hej.

        tycker att det blir för många sorter i ett sånt litet kar det blir bara grötigt och stökigt nöj dig med två sorter och skaffa fler av varje ca 12+12 eller liknande

        Tack sånt jag vill höra =) Har ingen större erfarenhet av mbunas hade hongi och fryeri samt golden i 540kar men växte ifrån det och innan dess var det ju rödzebra som var på tapeten =)
        Men nu har jag fått för mig att köra ett Mbuna kar i hallen därav 125cm som är max längd... Har ju dragit upp en grupp hongi red top 3+4 o dem vill jag få ut ur mitt hobby rum så de syns =) samt mina socolofi 4+5 blir fin blandning på rött och blått.. Sen blir det nog fryeri med där.. 1+4 Alltså ganska stora grupper utav 3 sorter varav två sorter stannar runt 10-12cm kan det fungera bra?
        4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

        Min Hemsida
        Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

        På min Zoon
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

        Kommentar

        • Havs
          Användare
          • december 2004
          • 607

          #5
          250 liter låter litet till S. Fryeri, men det är ju en ganska stillsam fisk, så det kanske fungerar. Jag gissar att Hongin kommer att dominera karet och flänga runt.
          Kör på Demasoni istället för Fryeri. Det valet skulle jag gjort. För du var väl lite inne på Demasoni också?
          Min zoon

          Kommentar

          • Cichlidaholic
            Användare
            • juni 2005
            • 1103

            #6
            Ursprungligen postat av HazelCR
            250 liter låter litet till S. Fryeri, men det är ju en ganska stillsam fisk, så det kanske fungerar. Jag gissar att Hongin kommer att dominera karet och flänga runt.
            Kör på Demasoni istället för Fryeri. Det valet skulle jag gjort. För du var väl lite inne på Demasoni också?
            L.Hongi red top och P.Socolofi är grupper jag reden har så de kommer att vara självklara, S.Fryeri går nu i 720L de är inte mer än 10cm men hanen har färgat ut fint och de har även lekt.. Frågan är om jag ska låta dem stanna i 720karet istället. Sen går tankarna till att skaffa P.Demasoni Eller någon annan av följande: T.Tropheops makokola reef föräldrarna till dessa går i 720karet nu med S.Fryeri , D.Strigatus , C.Moorii , D.Compressiceps och där mår de kanon tänkte testa lite med deras avkomma i 250L men det kanske är för litet för den arten? Och så har jag sneglat på P sp. Tursiops chitande.
            4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

            Min Hemsida
            Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

            På min Zoon
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #7
              S. fryeri blir aggressivare i ett mindre kar...

              Kommentar

              Arbetssätt...