Utstickande klipphylla av modul.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    Utstickande klipphylla av modul.

    Startar denna tråd för att visa några bilder på den utstickande klipphyllan av modul som LN önskade få se.

    Bakgrunden har jag knåpat ihop av frigolit och husfix. Modulen har jag köpt från Hornbach, sågat bort en kortsida och silikonat fast på bakrutan. Den är till hälften fylld med frigolitbitar för att den inte ska bli för tung och resten är, som ni ser, några stenar och blästersand.

    Både ovan och undersidan används av fiskarna. Undersidan är dock populäraste platsen i karet (112L). Ovansidan hade jag tänkt som tillhåll för ett par Julidochromis Regani "Kipili", men fiskarna verkar tyvärr sällan lyda sin husses råd om boplats... Så det verkar som om en av prinsessorna som bor under klippan även har ovansidan som "sommarstuga" på dagarna eller nåt liknande... Fiskarna har i och för sig bara varit i karet i ca. 3 veckor, så det kan ju ändras...
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #2
    Vi tar tre foton till.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #3
      Tack för att du fixade fram bilder
      Kan bli riktigt snyggt bara du får på lite algtillväxt.
      Då får "alla" ytor samma gröna nyans. Känner man för det så kan man plantera Vallisneria och javaormbunke på ovansidan av överhänget.
      Smart det där med frigolit bitarna.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      Arbetssätt...