Bilder till artregistret?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lene
    Användare
    • januari 2007
    • 42

    Bilder till artregistret?

    Såg att det finns en tråd på afrikanska ciklider som handlar om att det behövs bilder till artregistret. Gissar att det kan behövas även till sydamerikanska arter? Exempelvis så saknas bild på Laetacara dorsigera, som jag har lite bilder på. Bilderna har inte jättebra kvalité och jag är inte särskilt duktig på bildredigering heller. Jag vet inte hur stora mirakel en duktig redigerare kan göra med en halvbra bild, så jag lägger in några här och så får ni avgöra om ni tror att någon/några av bilderna är värd att satsa på.

    Till vem ska man sen maila eventuella bilder för artregistret?

    /Lene
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Maila bilderna till artreg_sydamerika[a]ciklid.se.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • februari 2007
      • 697

      #3
      (Lene som lägger in bilder inloggad med Rembrandts login.)
      Vet tyvärr inte om det är hane eller hona. Tog bilderna innan semestern, så det har gått ett tag sedan dess.

      Kommentar

      • Lene
        Användare
        • januari 2007
        • 42

        #4
        Vad tror du? Vilken bild skulle göra sig bäst? (Givetvis får ni klippa å klistra å redigera som ni vill med bilderna om ni får tid och lust)

        Kommentar

        • Robin
          Användare
          • januari 2003
          • 4526

          #5
          Det är väldigt viktigt att fisken inte ser trängd eller gömmer sig på bilden. En annan sak som är viktig är också att bilden är skarp då användare ska kunna identifiera sina egna exemplar.
          Mvh
          Robin

          Kommentar

          • jarinen
            Användare
            • april 2003
            • 1888

            #6
            Gå som sagt till den art i artregistret som du vill skicka bild till. Där har du mina genvägar och "skicka artbild". Sedan tar ansvarig för sydamerika beslut om bilden skall postas, i det här fallet olof tror jag, så länge det inte finns nån bild alls så är ju alla bilder välkomna. Tycker det är snygga bilder på dorsigera!

            Mvh Jari

            Kommentar

            Arbetssätt...