Min båda p.ornatus honor plötsligt döda :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maaah
    Användare
    • augusti 2005
    • 89

    Min båda p.ornatus honor plötsligt döda :(

    eller. ja en död och en sågottsom död. har fått ett eget kar där den ligger upponer o viftar på fenorna, ordentligt sargad kropp. ena av dom tuggade även, skulle få eget kar o spotta i nästa vecka.... Misstänker att boven i dramat är min moori hanne som har blivet väldigt aggresiv dom senaste dagarna. Som vanligt innan lek.

    Men lite glädje fick man iaf när man tittade ner i karet, mitt par prinsessor som går i malawi karet pga platsbrist har ynglat av sig ordentligt, dom värkar klara att skydda dom små väldigt bra i karet även..
  • Jeppe
    Användare
    • oktober 2005
    • 409

    #2
    Det kan även vara prinsessorna som gett sig på dem även om det inte låter så troligt, de skulle nog bara ge dem ett bett om de kommer för nära. Prinssessor är väldigt duktiga föräldrar och orkar hålla revir nästan var som helst, de brukar ju kunna överbefolka de flesta kar

    Har ingen lösning på ditt problem, bara hoppas att det blir bättre när moori hanen fått leka av sig, jag skulle nog inte den sargade honan gå kvar, låt henne komma till de sälla jaktmarkerna istället där det bara fins byten
    540 Troffar, Callochromis ect
    100 sydamerica, dvärgar
    120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
    40 tomt

    Qui dormit, non peccat

    Kommentar

    • maaah
      Användare
      • augusti 2005
      • 89

      #3
      jo, kan ju vara prinsessorna. p.ornatus ska ju tydligen vara rovfiskar, så dom kan ha legat på o försökt fått i sig några yngel. moori hannen har ju lekt 2ggr tidigare o varet lika aggressiv, och det har dom då klarat. och prinserssorna har ju nå grymma tänder, hannen ser ju nästan grotesk ut, så dom kan nog göra skada på större fiskar.... övriga fiskar vågar inte komma nära dom, dom håller sig på behörigt avstånd...

      Kommentar

      Arbetssätt...