Urban legend

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    Urban legend

    Först har vi min favorit Gustave, det sägs att han dödat över 300 människor och hans storlek är enorm. De uppskattar hans längde till 9-10m alltså nästan dubbelt så stor än vad arten blir.
    Gustave är även jagad av jägare vilket är förståligt men de har inte lyckats döda han än.
    Det har även gjorts en film om han primeval eller vad den heter
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



    Andra är en megalodon nä allvarligt talat så är det en sällsynt haj men jag kommer inte på vad den heter, men kolla filmen han är STOR och hajen som krockar med han blir inte större än ca 1,5m.
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    länka gärna era skönheter
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Såg filmen primeval och den krokodilen käkade inte tropheus direkt. Man blir inte så sugen på att åka ner o dyka där men kolla in filmen den var riktigt bra. Sedan kan man ju undra om den var baserad på en sann berättelse?

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • oktober 2005
      • 1919

      #3
      Ursprungligen postat av Bright_Blue
      Såg filmen primeval och den krokodilen käkade inte tropheus direkt. Man blir inte så sugen på att åka ner o dyka där men kolla in filmen den var riktigt bra. Sedan kan man ju undra om den var baserad på en sann berättelse?
      Hehe varför inte jag har för mig att han brukar bo på en ö i tanganyikasjön...alltid trevligt med lite dyksällskap

      Kommentar

      • Lars Andersson
        NCS Medlem
        • oktober 2002
        • 601

        #4
        I Tanganyikasjön har jag sett riktiga bestar i Nsumbu Nat. Park. Ca. 4 meter faktiskt. Utanför parkerna har jag bara sett 1,5 meters som störst. En gång när jag dök utanför Likoma i Malawi så var det några 1,5 meters krokodiler som låg och solade på några klippor i vattnet. Så klart att man tvekade att gå i vattnet men vi dök. När vi kom upp frågade de lokala guiderna om vi ville se en stor krokodil. Så klart ville vi det. De tog oss till en lagun och vi såg en best på botten två -tre meter under oss. Den var längre än vår båt och jag tror den var 4,5 meter. Efter ett tag så fick krokodilen nog av oss och stack sin väg. "De lokale" sa att den inte var farlig för den åt bara kvinnor och barn.
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • oktober 2005
          • 1919

          #5
          Enligt ryktena har Gustave dödat en människa så sent som i februari i år.

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            #6
            gustave håller väl till i viktoriasjön!?
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • oktober 2005
              • 1919

              #7
              Ursprungligen postat av specmats
              gustave håller väl till i viktoriasjön!?
              Han kanske varit där uppe också men han syns mest till i Burundi, Tanganyika.

              Kommentar

              • HåE
                Användare
                • september 2007
                • 1525

                #8
                Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                Kommentar

                Arbetssätt...