Mitt Akvariebygge - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Gäst
    Gäst svarade
    Synd det där med kameran... Det är nog många som nyfiket följer ditt projekt här och "tittar in" ibland även om de inte gör ngt inlägg! Är såklart lättare att "få en bra bild" av helheten via bilder... Hoppas vidare att allt rullar på sen på ett tillfredsställande sätt. Tur du har det "infällda" akvariet ovan att njuta av så länge... Mvh/Andreas.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Mycket märkligt. Har ingen helt ny bild på hela karet. Lämnade tillbaka lånekameran igår
    Får bli en lite äldre bild så länge lovar att ta några nya så fort kameran kommer hit igen

    Lämna en kommentar:


  • Christian Alfredsson
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Jo det lockar det oxå men jag har ett rätt sjyst 540 SA kar redan idag infällt i väggen.
    Har du en större bild någonstans? Ser inte riktigt.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    En till. Alla bilder är tagna utan blixt och inte fipplade med i något program

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tyvärr har jag ingen glasklar bild men här kommer en till på båda sorterna

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ursprungligen postat av Niklas Blixt
    ... eller geophagus brasiliensis.
    Vore kanon om du kan hjälpa mig artbestämma fisken
    Dom är köpta som Biotodoma Cupido men det tror jag inte att dom är.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hahaha jag förstår vad du menar johho. Det kan se så ut.
    Nä tyvärr har jag för lite pengar, men banken har gott om.
    Söderpärlan har jag slagit i varje spik själv t.o.m byggt takstolarna själv.
    Huset köpte jag stommonterat därefter har jag, familjen, släkt och vänner byggt resten.
    Jag står i en väldig tacksamhetsskuld till alla som lagt ner sin tid här

    På ett sätt är jag rik. Min familj och mina kompisar är fantastiska.
    Dom stöttar mig o låter mig köra i 190. O när det skiter sig så finns dom där och tar emot.

    Bilden i tredje inlägget visar torstensson som hjälper mig att iordningställa efter vattenskadan.
    Hej! Startar härmed en tråd för mitt nya projekt. Jag ska dra igång ett stort samt förhoppningsvis 6 små akvarium. Tänker använda denna tråden för att bolla lite frågor med Er, samt redovisa försök som jag tänker utföra. Tänker försöka testa hur bra t.e.x uv-filter är, bygga fluidiserande sandfilter, prova olika

    Lämna en kommentar:


  • Nicke SA
    svarade
    ... eller geophagus brasiliensis.

    Lämna en kommentar:


  • Nicke SA
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Stanaopercan är simmar visserligen hos Crenichla men jag har köpt in 4 G.Tapajos"orange head" och fyra Biotodoma Wavrini. Alla jordätarna är fortfarande ungdjur men dom tar sig för var vecka som går

    Här en bild på Biotodoma hannen.
    Måste också få önska lycka till med projektet, ser verkligen fram emot att följa tråden! På bilden är det ingen biotodoma wavrini, utan någon geophagus tror jag. En gissning är att det kan vara geophagus iporangensis, men det är bara en gissning.
    Mvh Niklas

    Lämna en kommentar:


  • johho
    svarade
    Har LN för mycket pengar?

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Stanaopercan är simmar visserligen hos Crenichla men jag har köpt in 4 G.Tapajos"orange head" och fyra Biotodoma Wavrini. Alla jordätarna är fortfarande ungdjur men dom tar sig för var vecka som går

    Här en bild på Biotodoma hannen.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Jo det lockar det oxå men jag har ett rätt sjyst 540 SA kar redan idag infällt i väggen.

    Lämna en kommentar:


  • Christian Alfredsson
    svarade
    Många Corydoras i ett stort stim
    Många Rödmunstetror som också är duktiga på att stimma
    Någon Jordätare
    Några gigantiska Altumskalarer.

    Istället för Metallhalogen kan du special bygga en ramp knöfull med T5. Blir billigare i drift och ger bra ljus. Du kan då planera in skuggigare partier.

    En stor gräsmatta med någon nålgräs... + att rötter är snyggt. Gärna stora hårda rötter som inte färgar vattnet lika hårt som vanliga.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Dax nu på morgonen att börja gräva upp det japanska körsbärsträdet (översta bilden)
    Grävfirma är kontaktad för grundarbetet, förhoppningsvis kan han lämna ett ca pris i nästa vecka.
    Stödblock, armering, isolering och betongen i bottenplattan fixar en granne pris på nu i helgen.

    Lämna en kommentar:


  • classe
    svarade
    lycka till du dröm om bygger där för dig LN. blir skojj. så klart jag är sugen det mkt..

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...