Allergier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    Allergier

    Hej

    Igår hörde jag första gången om allergi mot akvarieväxter. Hon som berättade om detta hade genom prick-test fått påvisat allergi mot ett par arter av akvarieväxter.

    Följden av detta var att akvaristen ifråga blev tvungen att övergå från discus till malawi.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Jaha, där ser man. Jag trodde alla allergier var av ondo, men nu är det ju bevisat att det finns bra sådana också
    Tony Englund

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #3
      Jag vet inte vad som är mest förvånande: allergi mot akvarieväxter eller att nån som håller diskus faktiskt håller dem med växter...

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Egentligen inte förvånande - flera av de krukväxter jag har får jag utslag av om jag får växtsaft på huden, så varför inte någon art av akvarieväxter? Hittills har jag ändå inte märkt något, så jag hoppas det håller i sig.

        Ska man inte odla discus så går de fint i lägre temp tillsammans med växter. Amano har också visat att det går att hålla discus med växter i 30 grader, fast urvalet växter blir begränsat. Javamossa, javaormbunke och Crinum körde han med, om jag inte missminner mig.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        Arbetssätt...