Sajica matvägrar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roysan
    Användare
    • september 2006
    • 59

    Sajica matvägrar


    Han blev av med sin hona för 2-3 veckor sedan, sedan dess så har han mer eller mindre matvägrat. Jag har köpt 2 nya honor åt honom men dom är ju så mycket mindre och han verkar inte intresserad. Har testat med Fryst Artemia, vanligt flingfoder samt gröna ärtor och kanske det har slinkit i en liten ärta men mer är det inte... Nån som har nåt tips?

    Som synes på bilden så ser han frisk och kry ut än så länge....
  • Ulf M.
    Användare
    • december 2006
    • 53

    #2
    Kanske lite cyklops och dafnier från någon damm kan locka honom? Mina fiskar är också väldigt förtjusta i räkrom.

    Mvh Ulf

    Kommentar

    • roysan
      Användare
      • september 2006
      • 59

      #3
      nu har han inte vad jag vet ätit på 4 veckor, jag har flyttat över honom i ett eget kar, totalt ointresserad av mat, jag gav honom en levande liten daggmask som han efter en halvtimme inte kunde motstå men efter en stunds tuggande så spottade han ut småbitar av masken, kan det vara nån förstoppning eller?

      Kommentar

      • Pechvogel

        #4
        Har en scalare som gör precis likadant. Tar maten i mun och sen spottar ut. Blir bara magrare och magrare......och precis som du förstår jag verkligen inte varför den gör så. Än så länge pigg och så.

        Kommentar

        • roysan
          Användare
          • september 2006
          • 59

          #5
          Så här blev det, efter 4 veckor i egen balja med väldigt lite mat så släppte jag ner honom till sin nya blivande hona, full fart på engång, äter som vanligt igen och har nu en ny kull med frisimmande yngel han var nog bara väldigt ledsen över att hans tidigare fjälla försvann.....

          Kommentar

          Arbetssätt...