Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Lene
    svarade
    Ojdå, jag var lite blind. Lusläste lite bättre och såg att det stod Fjärås Bräcka på ett ställe på sidan... Som f.d. västkustbo vet jag var Fjärås ligger.

Lämna en kommentar:

• Lene
    svarade
    Ursprungligen postat av Klas A
    Åh, underbart perspektiv! Gillar ljuset och färgerna också. Väldigt levande bild. Var är det någonstans? Som beskrivning har du skrivit "Trappan som går uppför Bräcka" - var/vad är Bräcka?

Lämna en kommentar:

• Klas A
    svarade
    Borde varit en rulltrappa...

Lämna en kommentar:

• Lene
    svarade
    Ursprungligen postat av jimpa
    Vore jag desperat arbetslös och ensamstående så vore det ett alternativ.
    Nej, för allt i världen! Såna finns det nog av här. Det vi behöver är kreativa egenföretagare, gärna med fru och barn

Lämna en kommentar:

• jimpa
    svarade
    Ursprungligen postat av Lene
    Det finns gott om plats i Norrland för fler att flytta in om någon saknar forna vintrars snötäcke i sydligare trakter.
    Vore jag desperat arbetslös och ensamstående så vore det ett alternativ.

Lämna en kommentar:

• Lene
    svarade
    Ursprungligen postat av Mattias777
    Härliga naturbilder ni tar Jag tror inte vi fick fiska igentligen i den där sjön men ingen sa nåt o vi visste inte reglerna En kompis till mig byggde en varmrök av stora stenblock o så varmrökte vi röding med ris ifrån nåt träd, det smakade underbart
    Jag ska inte gnälla på ert tjuvfiske... "Man ska inte kasta sten i glashus"
    Rökt fisk är underbart gott! Har dock inte prövat röding, "bara" nyfångad sik och abborre (kanske harr också, minns inte). Antagligen var det enris din kompis använde, det är det klassiska, men det funkar med annat också.

Ursprungligen postat av ozric
    Det va förr om åren,ja... :/
    Ursprungligen postat av jimpa
    Sådana där dagar längtar man efter så här när det är vinter. Underbart! Istället är det flera plusgrader och fåglarna har vårkänslor.
    Det finns gott om plats i Norrland för fler att flytta in om någon saknar forna vintrars snötäcke i sydligare trakter.

Lämna en kommentar:

• jimpa
    svarade
    Ursprungligen postat av HenrikV
    Kontrar med ett trädfoto jag med. Taget 15 november. Ja, himlen är sådär knallblå kalla, soliga vinterdagar! Snyggt mot kritvit snö.
    /Lene
    Sådana där dagar längtar man efter så här när det är vinter. Underbart! Istället är det flera plusgrader och fåglarna har vårkänslor.

Lämna en kommentar:

• jimpa
    svarade
    Kan ju faktiskt vara snyggt med rimfrost också (fast jag måste ju erkänna att jag föredrar en halvmeter snö dagen innan julafton ). Lyckad komposition med ett ståtligt träd!
    Tack.

Var faktiskt första gången jag upplevt sådan rimfrost. Den var säkerligen 5 cm tjock på vissa träd. Var faktiskt häpnadsväckande att gå runt och titta på allt den lagt sig på.

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av HenrikV
    Kontrar med ett trädfoto jag med. Taget 15 november. Ja, himlen är sådär knallblå kalla, soliga vinterdagar! Snyggt mot kritvit snö.
    /Lene
    Det va förr om åren,ja... :/

Lämna en kommentar:

• ozric
    svarade
    Ursprungligen postat av patrickeriksson
    En strumpebands snok i trädgården.
    Hehe, nice! Apropå Strumpebandssnok lär det ha etablerats vilt någonstans i Swe. Vet nån var?? Har för mig att det var vid västkusten lite söderut...

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Det är inte bara fiskfoto du behärskar ser jag, verkar vara en snäll snok det där, finns det gift ormar där du bor?

Lämna en kommentar:

• Mattias777
    svarade
    Abborre, gädda och sik är det mest av men även harr och öring finns den en del av här. Röding finns numera nästan bara uppe i "lappsjöar" (som t.ex. där ni var vid St Sjöfallet) men där får bara samer fiska, eller om man råkar känna någon lappgubbe som man kan följa med. Fast det går alltid att få tag i röding till relativt bra pris (runt hundringen per kilo) från ett slakteri i Gällivare, och det är det värt ibland.
    Härliga naturbilder ni tar Jag tror inte vi fick fiska igentligen i den där sjön men ingen sa nåt o vi visste inte reglerna En kompis till mig byggde en varmrök av stora stenblock o så varmrökte vi röding med ris ifrån nåt träd, det smakade underbart

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    Fast inte nu va? Tyckte jag läste att du inte kommer ut pga all snö.

Lämna en kommentar:

• patrickeriksson
    svarade
    Senast redigerad av Robin; 13 February 2008, 09:44.

Lämna en kommentar:

• patrickeriksson
    svarade
    Något som får det att vattnas i munnen... kräftor fångade i Okanagan Valley som ligger på den västra kanten av Rocky Mountains.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...