är det till nån nytta????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • håkan karlström
    Användare
    • april 2005
    • 91

    är det till nån nytta????

    funderar på ett Aquael Uni Filter UV 1000 - 1000 l/h till mitt 720 kar men det är bara till akvarium upp till 350 liter.lite nytta gör det väl med uv effekt på 10,9watt eller? nån som har testat ????
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Det har diskuterats här tidigare:
    Är det någon som testat Aquaels innerfiler med UV (https://sklep.aquael.pl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=17019&langId=-1&parent_category_rn=10591)? Skulle vara perfekt att ha ett filter med UV som är lätt att flytta mellan karen om man drabbas av svävalger. Det
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • håkan karlström
      Användare
      • april 2005
      • 91

      #3
      vart just inget klokare av detta????nån med mer info?

      Kommentar

      • Johan F
        Användare
        • mars 2006
        • 2439

        #4
        Ursprungligen postat av loomis imx
        funderar på ett Aquael Uni Filter UV 1000 - 1000 l/h till mitt 720 kar men det är bara till akvarium upp till 350 liter.lite nytta gör det väl med uv effekt på 10,9watt eller? nån som har testat ????
        Har provat UNI Filter på 1000l/h i mina odlingskar (200liter) om något problem uppstår, dvs om jag har någon bakterie i ett akvariumet kompletterar jag med detta filter. Jag har inte märkt att filtret hjälper till mer än när man kompletterar med ett vanlig innefilter och är klart skeptiskt till funktionen med UVdioder i innefilter, speciellt när effekten på lysdioen är endast någon watt, hur skall den kunna göra någon nytta.
        Dessutom minskar effekten allt efter som den används och i ett 720 liters blir jag mycket tveksam.......
        3000 liter med Tropheus
        http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
        Tropheus sp. black Ikola
        Tropheus sp. black Caramba
        Tropheus red bishop Caramba
        Tropheus Moorii Kambwimba
        Tropheus Moorii Kapampa
        Tropheus Duboisi Maswa

        Kommentar

        • håkan karlström
          Användare
          • april 2005
          • 91

          #5
          ja det är det jag vill på visa åxå.nja jag är skeptisk. om man köper ett lysrör då till ett 720 kar hur många watt ska det ligga på då å hur ofta ska man köra detta?för fiskens hälsa,å för å få kristall klart vatten som det nu ska funka till.

          Kommentar

          Arbetssätt...